Volvo V90 T8 Twin Engine plug-in hybrid

 

  •  Plug-in βενζινοκίνητο υβριδικό estate από τη Volvo

  •  Η ισχυρότερη έκδοση του V90

  •  Υψηλά επίπεδα εξοπλισμού

Η παρατεταμένη επαφή με διάφορες εκδόσεις του Volvo V90 μας έπεισε ότι το μεγάλο estate είναι σε γενικές ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, ικανό να σταθεί επάξια απέναντι στον εξαιρετικό πολυτελή ανταγωνισμό από τη Γερμανία χάρη στο στυλ του, τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα, την ευχρηστία και το φιλικό του εσωτερικό.

Όπως και το saloon S90 και το εξαιρετικά επιτυχημένο SUV XC90, το V90 τραβάει τα βλέμματα, είναι εκλεπτυσμένο, ασφαλές και άνετο. Για όσους εστιάζουν κυρίως στους κινητήρες, οι επιλογές της γκάμας υπήρξαν σχετικά μικρές, με την πίεση του turbo στους τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου να ποικίλλει, αποδίδοντας τα διαφορετικά επίπεδα ισχύος που αντιστοιχούν στους κωδικούς μοντέλων D, T και B.

Ο T8 Twin Engine στέκει στην κορυφή της γκάμας, επιδεικνύοντας τις τεχνολογίες αιχμής της Volvo στον τομέα των plug-in υβριδικών συστημάτων. Πρόκειται για το ισχυρότερο V90, καθώς και για το ακριβότερο, γρηγορότερο και – θεωρητικά τουλάχιστον – οικονομικότερο μοντέλο σε κατανάλωση καυσίμου, πράγμα που σημαίνει ότι αξίζει να ρίξουμε μία ματιά στον κινητήρα του και να εξετάσουμε πώς δουλεύει και κατά πόσο αξίζει να το αποκτήσει κανείς.

Τι ακριβώς είναι το Volvo V90 T8;

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας του μοντέλου διαθέτει turbo και υπερτροφοδότηση, με την κίνηση να αποδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω μιας αυτόματης μετάδοσης 8 σχέσεων, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 65 kW κινεί τον πίσω άξονα.

Η ισχύς 299 ίππων καθιστά τον κινητήρα ελαφρά ασθενέστερο σε σχέση με τις παλαιότερες κορυφαίες εκδόσεις, αλλά συνεχίζει να κινεί το ισχυρότερο V90, αφού ο ηλεκτροκινητήρας του αντιστοιχεί σε αύξηση ισχύος 87 ίππων. Οι δύο κινητήρες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα, ή ξεχωριστά, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και το πόσο πιέζετε το γκάζι.

Το πακέτο μπαταριών έχει χωρητικότητα 11,6 kWh, με τη Volvo να ισχυρίζεται ότι αρκεί για να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 45-55 χιλιομέτρων σε κύκλο WLTP. 

Από την άποψη του εξοπλισμού, οι διαθέσιμες εκδόσεις R-Design Plus και Inscription Plus βρίσκονται στο άνω άκρο της γκάμας, με την πρώτη να έχει περισσότερο σπορ και τεχνολογικό χαρακτήρα και τη δεύτερη περισσότερο πολυτελή χαρακτηριστικά. 

 

Πώς οδηγεί κανείς ένα plug-in hybrid της Volvo;

Δεν έχετε παρά να μετακινήσετε τον επιλογέα στη θέση D και να αφήσετε το αυτοκίνητο να ξεκινήσει. Η προεπιλεγμένη λειτουργία οδήγησης είναι η Hybrid, η οποία συνδυάζει αβίαστα τον βενζινοκινητήρα με την ηλεκτροκίνηση με βάση μία σειρά παραμέτρων, όπως το πόσο γκάζι πατάτε, την ταχύτητα και τα επίπεδα φόρτισης.

Άλλες επιλογές εντοπίζονται στις λειτουργίες Power (η οποία χαρίζει κάπως αμεσότερη απόκριση) και All Wheel Drive (για κίνηση σε ολισθηρό οδόστρωμα). Η τελευταία αποτελεί ευλογία για όσους θέλουν να κινηθούν σε συνθήκες παγετού, ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με ένα σετ χειμερινών ελαστικών.

Όμως οι επιλογές δε σταματούν εδώ: η λειτουργία Hold διατηρεί σταθερό το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, επιτρέποντας σας να τη χρησιμοποιήσετε αργότερα – πράγμα χρήσιμο αν οδηγείτε στον αυτοκινητόδρομο και κατευθύνεστε προς το κέντρο της πόλης. Το κουμπί Charge θυσιάζει λίγη από την οικονομία καυσίμου για να ανεβάσει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.

Η θέση B στον επιλογέα ταχυτήτων αναφέρεται στο φρενάρισμα του κινητήρα: όταν σηκώνετε το πόδι σας από το γκάζι, ο κινητήρας φρενάρει το αυτοκίνητο, αποθηκεύοντας την ενέργεια στην μπαταρία μέσω του ηλεκτροκινητήρα. Το σύστημα δουλεύει πολύ καλά, με αποτέλεσμα να καταλήγει κανείς να οδηγεί το V90 T8 κυρίως κάνοντας χρήση ενός μόνο πεντάλ, αφήνοντας την τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας να επιβραδύνει το αυτοκίνητο για να φορτίζει τη μπαταρία. Είναι μία ιδιαίτερα ικανοποιητική εμπειρία.

Πέρα από τις συνήθεις ενδείξεις βραχυπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης κατανάλωσης καυσίμου, ο υπολογιστής ταξιδιού περιλαμβάνει διαγράμματα που δείχνουν τα ποσοστά χρήσης βενζίνης και ηλεκτροκινητήρα.

 

Πόσο οικονομικό είναι το T8 σε πραγματικές συνθήκες;

Αυτό εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο οδηγείτε, καθώς και από το αν και πόσο πληρώνετε για τον ηλεκτρισμό που φορτίζει τη μπαταρία του μέσα σε 4 ώρες, παρέχοντας ηλεκτρική αυτονομία περίπου 50 χιλιομέτρων.

Στην λειτουργία Pure δεν είναι δύσκολο να πετύχετε κατανάλωση καυσίμου κάτω από 6 λίτρα, εφόσον οδηγείτε ήρεμα, ενώ η λειτουργία Power αναμένεται να ανεβάσει την κατανάλωση μέχρι τα 11 λίτρα. Η λειτουργία Hybrid σε μεικτή χρήση μας έδωσε κατανάλωση περίπου 8,5 λίτρων.

Σε γενικές γραμμές, η πλήρως ηλεκτρική αυτονομία 45-55 χιλιομέτρων αποδεικνύεται ρεαλιστική, ενώ μπορείτε να υπολογίζετε σε κάθε περίπτωση ότι θα καταφέρετε να διανύσετε πάνω από 30 χιλιόμετρα σε ηλεκτρική λειτουργία. Για να πετύχετε τη μέγιστη ενδεικτική αυτονομία, θα χρειαστεί να υιοθετήσετε όλες τις βέλτιστες πρακτικές εξοικονόμησης καυσίμου, έχοντας υπόψη ότι το κρύο και η αλόγιστη χρήση του πεντάλ του γκαζιού αποτελούν τους βασικότερους ανασταλτικούς παράγοντες.

Όμως ποιος αγοράζει ένα estate 400 ίππων με τελική ταχύτητα 250 χιλιομέτρων, ώστε να οδηγεί αργά και σταθερά; Από τη στιγμή που έχετε στη διάθεση σας τέτοια επίπεδα ισχύος, είναι επόμενο ότι θα έχετε την τάση να τα χρησιμοποιήσετε στην κατάλληλη ευκαιρία, καταλήγοντας ουσιαστικά με ένα μεγάλο, βαρύ και αρκετά διψασμένο για καύσιμο αυτοκίνητο. Είναι ένας μπελάς με τον οποίο δεν καταφέραμε να συμφιλιωθούμε τελείως στη διάρκεια της επαφής μας με το T8.

 

Τι προσφέρει το T8 για τα χρήματα του;

Η έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν η Inscription Plus, με τον επιπλέον εξοπλισμό του πακέτου Xenium (μεγάλη ηλιοροφή, κάμερα στάθμευσης 360º, αυτόματη στάθμευση), το πακέτο Intellisafe Surround (παρακολούθηση τυφλού σημείου με υποβοήθηση συστήματος διεύθυνσης, ανίχνευση διερχόμενης κυκλοφορίας για κίνηση με την όπισθεν), καθώς και το πακέτο Family (φιλικά για τα παιδιά πίσω καθίσματα, ηλεκτρικές κλειδαριές ασφαλείας).

Όλες οι εκδόσεις του V90 συνοδεύονται από μία μακριά και εντυπωσιακή λίστα εξοπλισμού infotainment και χαρακτηριστικών άνεσης στο βασικό τους εξοπλισμό. Ανάμεσά τους συναντάμε την ημιαυτόνομη λειτουργία Pilot Assist, η οποία – στις κατάλληλες συνθήκες – μπορεί να διατηρήσει το αυτοκίνητο σε μία λωρίδα και σε σταθερή απόσταση από το μπροστινό όχημα. Το σύστημα επιταχύνει, φρενάρει και στρίβει, με την προϋπόθεση ότι τα χέρια σας παραμένουν στο τιμόνι, αλλά όταν φτάσετε σε κάποιον κόμβο, ή σε κάποιον ίσιο δρόμο, όπου οι διαγραμμίσεις δεν είναι συνεχείς, θα επιμείνει να αναλάβετε τον πλήρη έλεγχο.

Η καμπίνα του V90 estate είναι άριστα σχεδιασμένη, με το εσωτερικό να αποτελεί την επιτομή της σκανδιναβικής κομψότητας χάρη στον ήρεμο, μινιμαλιστικό σχεδιασμό του, τους καλοσχεδιασμένους διακόπτες και τα καθίσματα που είναι από τα καλύτερα της αγοράς. Περιττό να πούμε ότι ο χώρος αποσκευών είναι τεράστιος – αν και η κλίση του πίσω παραθύρου δεν τον καθιστά ιδανικό για τη μεταφορά μεγάλων, τετράγωνων όγκων. Σε κάθε περίπτωση, είναι σίγουρο ότι θα αποδειχθεί υπεραρκετός για τις αποσκευές σας.

 

Συμπέρασμα

Μία δοκιμή του T8 για μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα ήταν αρκετή για να θυμηθούμε πόσο καλό αυτοκίνητο είναι το Volvo V90, αφού παραμένει ευέλικτο για το μέγεθος του, άνετο και εκλεπτυσμένο, με πολύ ευχάριστη καμπίνα και μικρό κύκλο κίνησης. Ωστόσο, η υβριδική υλοποίηση του T8 μας άφησε προβληματισμένους: οι τολμηροί ισχυρισμοί της Volvo για ταχύτατη μετάβαση στην πλήρη ηλεκτροκίνηση μοιάζουν κενοί περιεχομένου, αν αυτό το μοντέλο αποτελεί μία ένδειξη του τι εννοούν. Ακόμα και σε σχετικά ήρεμες μετακινήσεις, το συγκεκριμένο PHEV δεν αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικό, ενώ θα χρειαστεί να το φορτίσετε πριν από κάθε μετακίνηση ώστε να αξιοποιήσετε τις δυνατότητες του.

Το πετρελαιοκίνητο D5 ενδέχεται να αποτελεί ένα καλύτερο συνολικό πακέτο, αφού μπορεί να μην είναι εξίσου γρήγορο, αλλά οι επιδόσεις του παραμένουν επαρκείς, ενώ δεν είναι εξίσου καθαρό και οικονομικό στα χαρτιά, αλλά στην πράξη μπορεί να πετύχει ανάλογη οικονομία καυσίμου για αρκετούς από τους υποψήφιους οδηγούς του. Το συμπέρασμα μας είναι ότι τα πολυτελή, ακριβά plug-in μπορεί να είναι χρήσιμα για ορισμένες χρήσεις – που περιλαμβάνουν συχνές μετακινήσεις στην κίνηση της πόλης – αλλά για αρκετούς οδηγούς θα ήταν προτιμότερο να επιλέξουν ένα καλοσχεδιασμένο συμβατικό μοντέλο βενζίνης, ή πετρελαίου.