Τα πρώτα σε πωλήσεις αυτοκίνητα στην Ευρώπη το 2022

Το Volkswagen T-Roc καταλαμβάνει την πρώτη θέση ενώ η βιομηχανία συνεχίζει να αντιμετωπίζει ελλείψεις σε προμήθειες

 

Οι εγγραφές νέων αυτοκινήτων στα μέσα του καλοκαιριού στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 10% σε σχέση με την περασμένη χρονιά, όμως η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων συνέχισε τη διάδοση της, καταλαμβάνοντας αυξημένο μερίδιο της αγοράς σε βάρος των plug-in υβριδικών μοντέλων. 

Στη διάρκεια του Ιουλίου, οι νέες εγγραφές σε 27 αγορές της Ευρώπης έφτασαν τις 866.038 – έχοντας μειωθεί σε σχέση με τις 966.453 του Ιουλίου του 2021 σύμφωνα με τη Jato Dynamics.

Μέχρι τώρα, οι συνολικές νέες εγγραφές για το 2022 ανέρχονται σε 6.398.609, έχοντας σημειώσει μείωση 13% και φτάνοντας στα επίπεδα του 2020, όπου οι συνέπειες της πανδημίας για τον κλάδο ήταν εντονότερες. 

«Οι συνέπειες της έλλειψης ημιαγωγών και της τρέχουσας έλλειψης καταναλωτικής αυτοπεποίθησης αποδεικνύονται εξίσου επιζήμιες με τον ερχομό του Covid-19», εξήγησε ο παγκόσμιος αναλυτής της Jato, Φελίπ Μουνιόζ.

Η μείωση των πωλήσεων είχε αποδοθεί στη συνεχιζόμενη παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών, καθώς και στον πόλεμο στην Ουκρανία. Ειδικότερα, η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων επηρεάστηκε από την κρίση στις γραμμές τροφοδοσίας, παρά τα υποσχόμενα σημάδια ανάπτυξης τους προηγούμενους μήνες.

Οι πωλήσεις υβριδικών που φορτίζουν χτυπήθηκαν ιδιαίτερα τον Ιούλιο, σημειώνοντας μείωση 22%, πιθανότατα επειδή δεν πληρούν πλέον τις προϋποθέσεις για να αποκτηθούν με κάποια από τα μέχρι τώρα κίνητρα αγοράς σε διάφορες ευρωπαϊκές αγορές.

«Τα plug-in υβριδικά έχουν αρχίσει να χάνουν την εύνοια των ρυθμιστικών αρχών και αυτό έχει ήδη επηρεάσει τη θέση τους στην αγορά», δήλωσε ο Μουνιόζ. «Παρόλο που οι κυβερνήσεις προσπαθούν να στρέψουν τη βιομηχανία σε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, τα υβριδικά θα πρέπει να συνεχίσουν να παίζουν σημαντικό ρόλο στα πλαίσια μιας προσπάθειας  να αυξηθεί η χρήση οχημάτων χαμηλών ρύπων στην Ευρώπη.»

Παράλληλα, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες σημείωσαν αύξηση 20% σε σχέση με την περασμένη χρονιά, φτάνοντας τις 90.139 μονάδες και εκπροσωπώντας το 10,4% των συνολικών εγγραφών στην Ευρώπη. 

Ο όμιλος Volkswagen θεωρείται ότι δέχτηκε ιδιαίτερα ισχυρό πλήγμα εξαιτίας των παγκόσμιων ελλείψεων προμηθειών. Η Jato δήλωσε ότι η μάρκα δυσκολεύεται να παραδώσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της και ιδιαίτερα το Volkswagen ID 3. 

Η δυσχέρεια του ομίλου στον τομέα των παραδόσεων επέτρεψε στη Stellantis και τη Renault να αυξήσουν το μερίδιο τους σε αυτόν το ζωτικό τομέα της αγοράς. Η Stellantis αύξησε τις ετήσιες πωλήσεις της κατά 41%, ενώ η Renault σημείωσε αύξηση 66%. 

Οι Κινέζοι κατασκευαστές κατέγραψαν επίσης θετικά αποτελέσματα, με την MG να σημειώνει 3000 πωλήσεις, σε μία ετήσια αύξηση που φτάνει το 56%. 

«Οι Κινέζοι κατασκευαστές ανεβαίνουν σταδιακά στην κατάταξη, καθιστώντας τους εαυτούς τους μία αξιόπιστη εναλλακτική για όσους αναζητούν ένα προσιτό και ελκυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο», δήλωσε ο Μουνιόζ. 

Το Volkswagen T-Roc βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης πωλήσεων τον Ιούλιο, έχοντας γίνει το πρώτο αυτοκίνητο που εκτόπισε το Peugeot 208 από την κορυφή εδώ και τρεις μήνες. Η Volkswagen πούλησε 19.938 μονάδες αυτού του δημοφιλούς crossover, σημειώνοντας αύξηση 15%. 

Ακολούθησε το Dacia Sandero με 16.632 και το 208 με 16.317 μονάδες. Παρακάτω θα αναφερθούμε στα 10 κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκίνητα στην Ευρώπη: 

 

1. Volkswagen T-Roc, 18.938, +15%

Το Volkswagen T-Roc έκανε την εμφάνιση του το 2017 και η επιτυχία του οφείλεται στην ευέλικτη γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, καθώς και στο πρόσφατο λανσάρισμα του κορυφαίου μοντέλου υψηλών επιδόσεων με τον κωδικό R, ενώ μπορείτε να αποκτήσετε ακόμα και μία έκδοση με ανοιγόμενη οροφή. Το T-Roc ήταν το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο στην Ευρώπη στα μέσα του καλοκαιριού.

 

2. Dacia Sandero, 16.632, -19%

Οι πωλήσεις του προσιτού supermini Dacia Sandero μειώθηκαν κατά 19%, αλλά συνέχισε να αποτελεί το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο της αγοράς. Το Sandero έγινε ακόμα πιο ελκυστικό την περασμένη χρονιά χάρη στο λανσάρισμα της νέας γενιάς του, η οποία διαθέτει αναβαθμισμένο εξοπλισμό που περιλαμβάνει φώτα LED και οθόνη αφής. Το μοντέλο έχει ξαναβρεθεί στην κορυφή της κατάταξης στο παρελθόν, οπότε αναμένουμε να διεκδικήσει την πρώτη θέση μέχρι το τέλος της χρονιάς.

 

3. Peugeot 208, 16.317, +51%

Το Peugeot 208 έπεσε στην τρίτη θέση τον Ιούλιο, καταγράφοντας 16.317 πωλήσεις. Ωστόσο, τα νέα για την Peugeot εξακολουθούν να είναι καλά, αφού το νούμερο αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 51% σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Η απήχηση του 208 συνεπικουρείται αναμφίβολα από τις εκτεταμένες αναβαθμίσεις που προσαρμόζουν το μοντέλο στη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Peugeot. Οι προσιτές τιμές και η ευελιξία του συνεχίζουν να το καθιστούν επιθυμητό, καθώς προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και ηλεκτροκινητήρες. 

 

4. Toyota Yaris, 14.923, -21%

Το Yaris κατάφερε να εκτοξευθεί από τη δέκατη στην τέταρτη θέση μέσα στον Ιούλιο. Το supermini παραμένει δημοφιλές στην τέταρτη γενιά του και συνεχίζει να αποτελεί το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Toyota στην Ευρώπη. Παράλληλα, η έκδοση υψηλών επιδόσεων GR ήταν ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που είδαμε πέρυσι.

 

5. Dacia Duster, 14.920, -21%

Το Dacia Duster, ένα προσιτό SUV που βασίζεται στο Sandero, βρέθηκε στη μέση της δεκάδας, με μόλις τρεις μονάδες λιγότερες από το Yaris. Όπως και το Sandero, το Duster επωφελήθηκε από ανανεωμένο στυλ και συνολική αναβάθμιση στον εξοπλισμό του, πράγματα που σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης συνθέτουν μία πολύ καλή πρόταση για αρκετούς αγοραστές. 

 

6. Fiat 500, 14.859, +20%

Υπάρχει κάποιο μικρό αυτοκίνητο που είναι εξίσου αναγνωρίσιμο με το Fiat 500; Οι πωλήσεις του συνεχίζονται από το 2007 και δε φαίνεται να πρόκειται να σταματήσουν στο προσεχές μέλλον. Στη γκάμα του μοντέλου προστέθηκε πρόσφατα και μία ηλεκτρική έκδοση με μπαταρία μεγέθους ως και 44kWh. Η αυτονομία του υπολογίζεται στα 340 χιλιόμετρα, ενώ οι ήπιες υβριδικές και βενζινοκίνητες εκδόσεις παραμένουν διαθέσιμες αν η ηλεκτροκίνηση δεν είναι για εσάς. 

 

7. Hyundai Tucson, 14.339, -3%

Το Hyundai Tucson εμφανίζεται συχνά σε ανάλογες λίστες, συνεχίζοντας την προσπάθεια να αποτελέσει ένα από τα πιο δημοφιλή SUV στην Ευρώπη. Η ανανέωση του 2021 περιλάμβανε νέο σχεδιασμό στην πρόσοψη, καθώς και φωτιστικά σώματα που τραβούν τα βλέμματα. 

 

8. Volkswagen Golf, 14.374, -26%

Καθώς διανύει πλέον την όγδοη γενιά του, το Volkswagen Golf συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Ο Ιούλιος δεν ήταν ένας από τους καλύτερους μήνες για το μοντέλο, όπου σημείωσε πτώση 26% σε σχέση με πέρυσι, αλλά οι πωλήσεις του ήταν και πάλι αρκετές για να βρεθεί στην όγδοη θέση, αποδεικνύοντας ότι η επιτυχία του hatchback είναι παγιωμένη. Η σημερινή του γκάμα περιλαμβάνει κινητήρες εσωτερικής καύσης, ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα, ενώ οι εκδόσεις υψηλών επιδόσεων κυμαίνονται από το Golf GTE ως το τετρακίνητο Golf R. 

 

9. Opel/Vauxhall Corsa, 13.992, +12%

Παρά την αύξηση 12% μέσα στον Ιούλιο, το Corsa βρίσκεται στην όγδοη θέση, ενώ προηγουμένως είχε φτάσει στην κορυφή. Το ανανεωμένο Corsa πήγε πολύ καλά μέσα στο 2021 και παραμένει δημοφιλές και φέτος. Η αρχιτεκτονική του αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την PSA πριν τη συνένωση κάτω από το όνομα της Stellantis, χαρίζοντας του μία γκάμα από κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και ηλεκτροκινητήρες που το καθιστούν ελκυστικό. 

 

10. Kia Sportage, 12.698, +37%

Το Kia Sportage είναι ένα ακόμα μοντέλο που έλαβε πρόσφατα μία σχεδιαστική ανανέωση. Διανύοντας την πέμπτη του γενιά, είναι ήδη εμφανές ότι θα αποτελέσει μία σημαντική επιτυχία για τη μάρκα, χάρη στο σχεδιασμό που τραβάει τα βλέμματα, τους σύγχρονους κινητήρες και τη σχέση ποιότητας-τιμής του. Το Sportage βρέθηκε στη 10 θέση ανάμεσα στα δημοφιλέστερα μοντέλα της Ευρώπης μέσα στον Ιούλιο, σημειώνοντας μία πολύ ενθαρρυντική αύξηση που άγγιξε το 37%.