Τα καλύτερα νέα μοντέλα που έρχονται μέσα στο 2021 (Μέρος 4ο)

 

Toyota Yaris Hybrid

Το Toyota Yaris Hybrid διαθέτει σπορ εμφάνιση και είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση, χωρίς να καταναλώνει πολλά καύσιμα. Δεν είναι ένα από τα πιο ήσυχα αυτοκίνητα κατά την επιτάχυνση, ωστόσο, ενώ δε θα πρέπει να περιμένετε τα πολυτελέστερα υλικά στην καμπίνα του.

 

Υπέρ:

Αποδοτικός υβριδικός κινητήρας

Οδηγική ευχαρίστηση

Πλούσιος βασικός εξοπλισμός

 

Κατά:

Θορυβώδες κατά την επιτάχυνση

Σκληρή αίσθηση με τους μεγαλύτερους τροχούς

Μέτριος χώρος στο πίσω κάθισμα και στο χώρο αποσκευών

 

Είναι ένα καλό αυτοκίνητο;

Το Toyota Yaris Hybrid είναι ένα supermini που έπαψε να μοιάζει λες και κάποια στιγμή ανάμεσα στο αρχικό concept και στο μοντέλο παραγωγής, κάποιος πήρε την απόφαση να το κάνει να δείχνει περισσότερο βαρετό. Το τελευταίο μοντέλο δείχνει σπορ, είναι ευχάριστο στην οδήγηση και προσφέρει για άλλη μία φορά πολύ καλή οικονομία καυσίμου. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι εναλλακτικές στο Yaris είναι τα Ford Fiesta, Peugeot 208 και VW Polo, όμως κανένα από τα παραπάνω δεν προσφέρει υβριδικό βενζινοκινητήρα. Αυτόματα λοιπόν, καταφέρνει να αποτελέσει το καλύτερο μικρό υβριδικό μοντέλο της αγοράς.

Η μπροστινή όψη του Yaris Hybrid δείχνει πραγματικά επιθετική και μοιάζει να προέρχεται από το Toyota Supra – ιδιαίτερα στις ακριβότερες εκδόσεις, οι οποίες διαθέτουν ζάντες αλουμινίου μεγαλύτερης διαμέτρου. 

Το εσωτερικό δεν είναι εξίσου στιλάτο με το εξωτερικό του, παρόλο που δε θα το αποκαλούσαμε βαρετό. Όπως και να έχει, η καμπίνα του Peugeot 208 είναι πολύ πιο στιλάτη, ενώ στο VW Polo θα συναντήσετε υψηλότερη ποιότητα υλικών. 

Η οθόνη αφής ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, όντας συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto, τα οποία χρησιμοποιούν οι περισσότεροι χρήστες, εν μέρει και επειδή το ενσωματωμένο σύστημα της Toyota είναι κάπως πολύπλοκο και δύσκολο στη χρήση. Το Yaris είναι στο στοιχείο του μέσα στην πόλη, χάρη στο μικρό κύκλο στροφής που διαθέτει, ενώ παρόλο που το πίσω παρμπρίζ είναι σχετικά μικρό, το παρκάρισμα παραμένει εύκολο χάρη στην κάμερα οπισθοπορίας που περιλαμβάνεται σε όλες τις εκδόσεις εκτός από τη βασική Active.

Έξω από την πόλη, το Yaris Hybrid είναι αρκετά διασκεδαστικό. Ο κινητήρας είναι λίγο θορυβώδης όταν πιέζετε, εξαιτίας της αυτόματης μετάδοσης CVT, η οποία κρατάει τις στροφές ψηλά, αντί να αλλάξει σε κάποιο μεγαλύτερο γρανάζι όπως μια συμβατική, αλλά είναι πολύ καλό στις αλλαγές πορείας και χαρακτηρίζεται από σταθερότητα στις στροφές. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι τροχοί 17 ιντσών μπορεί να κάνουν το αυτοκίνητο πιο ευέλικτο, αλλά μειώνουν επίσης αισθητά την ποιότητα κύλισης.

Συμπερασματικά, το Ford Fiesta παραμένει περισσότερο διασκεδαστικό στην οδήγηση, αλλά το Yaris καταφέρνει να εντυπωσιάσει από την πλευρά του. Το Polo είναι πιο ευρύχωρο, αλλά αν οι εσωτερικοί χώροι δεν αποτελούν απόλυτη προτεραιότητα, το Yaris Hybrid προσφέρει χαμηλότερο κόστος λειτουργίας, υψηλότερο επίπεδο βασικού εξοπλισμού, καθώς και τη θρυλική αξιοπιστία της Toyota.

 

Πόσο πρακτικό είναι;

Δεν πρόκειται να παραπονεθείτε για έλλειψη χώρου στα μπροστινά καθίσματα του Toyota Yaris. Ο χώρος για τα πόδια αρκεί για δύο ψηλούς ενήλικες, ενώ και αυτός για τα κεφάλια είναι αρκετός.

Τα πράγματα δεν είναι εξίσου καλά στο πίσω κάθισμα, ωστόσο. Οι επιβάτες των δύο πίσω καθισμάτων θα πρέπει να αναμένουν ότι τα γόνατα τους θα αγγίζουν τα μπροστινά καθίσματα, ενώ κάποιος που θα αναγκαστεί να καθίσει στη μέση, θα νιώσει ότι κανείς δεν τον συμπαθεί, καθώς δεν πρόκειται να νιώσει άνετα, μια που θα του λείπει χώρος τόσο για τα γόνατα, όσο και για το κεφάλι του.

Υπάρχει αρκετός χώρος πίσω για ένα παιδικό κάθισμα που θα κοιτάζει προς τα πίσω, αν και θα χρειαστεί να σπρώξετε το μπροστινό κάθισμα όσο μπροστά γίνεται για να τον χρησιμοποιήσετε. Είμαστε επίσης σίγουροι ότι θα χάσετε τα καπάκια για τις υποδοχές πρόσδεσης του συστήματος Isofix.

Στα μπροστινά καθίσματα θα συναντήσετε επίσης έναν χρήσιμο χώρο αποθήκευσης μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, ο οποίος μπορεί να χωρέσει τα μεγαλύτερα κινητά τηλέφωνα. Οι θήκες στις πόρτες αρκούν για να χωρέσουν ένα μπουκάλι 1,5 λίτρου, ενώ αν διψάτε περισσότερο, μπορείτε να τοποθετήσετε ακόμα ένα στο ντουλαπάκι. Μπορείτε επίσης να τοποθετήσετε το τηλέφωνο σας κάτω από τον κεντρικό βραχίονα, ενώ λίγο πιο πέρα, θα βρείτε δύο ποτηροθήκες για τον καφέ σας, ή ένα μικρό μπουκάλι νερού.

Στα χαρτιά, ο χώρος αποσκευών του Yaris είναι μικρότερος σε σχέση με τους ανταγωνιστές, αφού μετριέται στα 286 λίτρα. Συγκριτικά με τα 350 λίτρα του Volkswagen Polo, θα λέγαμε ότι υπολείπεται σημαντικά. Ωστόσο, συμβαίνει κάτι παράξενο, αφού καταφέραμε να χωρέσουμε 5 βαλίτσες στο χώρο αποσκευών του Yaris, τις ίδιες που χωρέσαμε και σε αυτόν του Polo. Φαίνεται ότι η Toyota έχει καταφέρει να νικήσει τους νόμους της φυσικής.

Ο χώρος αποσκευών του Yaris διαθέτει επίσης ρυθμιζόμενο ύψος πατώματος, πράγμα που διευκολύνει τη φορτοεκφόρτωση, ενώ τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνουν έτσι ώστε να έρχονται στην ευθεία με το πάτωμα.

Οδηγική εμπειρία

Το Toyota Yaris είναι άνετο και οικονομικό μέσα στην πόλη, αλλά είναι ικανό να κινηθεί και σε γρηγορότερους δρόμους. Ο μοναδικός βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρου συνδέεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, παράγοντας 116 ίππους, οι οποίοι επαρκούν για επιτάχυνση 0-100 μέσα σε 9,7 δευτερόλεπτα, ενώ η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 3,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται σε 92 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Στην πόλη, το Yaris βρίσκεται στο στοιχείο του χάρη στο μικρό κύκλο στροφής και την ανάρτηση που απορροφά αποτελεσματικά τους κραδασμούς από τις λακκούβες. Είναι επίσης εύκολο στο παρκάρισμα, όπου βοηθάει η κάμερα οπισθοπορίας.

Σε γρηγορότερους δρόμους, το Yaris τα καταφέρνει αρκετά καλά, αν και μπορεί να γίνει κάπως θορυβώδες, αφού η μετάδοση CVT αναγκάζει τον κινητήρα να κρατά τις στροφές του ψηλά. Σε κάθε περίπτωση, διαθέτει ένα ακριβές σύστημα διεύθυνσης και επιδεικνύει σταθερότητα στις στροφές, αν και θα αποφεύγαμε τους τροχούς 17 ιντσών, οι οποίοι καθιστούν την κύλιση λιγότερο άνετη. Ανάλογη κατάσταση βλέπουμε με την ποιότητα κύλισης του Yaris στον αυτοκινητόδρομο, όπου η ανάρτηση αποδεικνύεται κάπως σφιχτή για άνετη κύλιση, αλλά κατά τα άλλα τα καταφέρνει να κινηθεί αποτελεσματικά, διαθέτοντας αρκετή ισχύ για να μη ζορίζεται, ενώ και ο θόρυβος από το δρόμο και τον αέρα παραμένουν σε αποδεκτά επίπεδα. Στους παραπάνω τομείς θα λέγαμε ότι ανταγωνιστές όπως το Volkswagen Polo είναι πιο ώριμοι.

Εσωτερικός διάκοσμος και εξοπλισμός

Το Toyota Yaris διαθέτει αξιοπρεπές σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας σε όλη τη γκάμα του, ενώ η καμπίνα του είναι επίσης καλοφτιαγμένη. Υπάρχουν ωστόσο μικρά αυτοκίνητα που υπερέχουν σε αυτούς τους τομείς. 

Το εσωτερικό του δεν τραβάει ιδιαίτερα τα βλέμματα, αλλά είναι ευχάριστο στη χρήση και τα πάντα δείχνουν να βρίσκονται στη σωστή θέση. Ξεχωρίζει το μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα στην κεντρική κονσόλα και το καλής ποιότητας ύφασμα στις πόρτες, με την ποιότητα κατασκευής να δείχνει καλή, αλλά χωρίς να μπορεί να συναγωνιστεί το στυλ του εσωτερικού ενός Peugeot 208.

Η οθόνη αφής καταλαμβάνει περίοπτη θέση στο ταμπλό, αν και δείχνει κάπως «ξεκάρφωτη». Τουλάχιστον στην Toyota επικράτησε αρκετά η κοινή λογική, ώστε να φροντίσει να κρατήσει τα χειριστήρια του κλιματισμού χωριστά από αυτή, καθιστώντας ευκολότερο το χειρισμό του.

Οι εκδόσεις Active και Style έρχονται με τα βασικά υφασμάτινα καθίσματα, ενώ η Chic διαθέτει σπορ καθίσματα με ύφασμα και συνθετικό δέρμα, τα οποία κάνουν την καμπίνα ομορφότερη. Όλα τα αυτοκίνητα διαθέτουν δερμάτινο τιμόνι 3 ακτινών και επιλογέα ταχυτήτων.

Το σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας με οθόνη αφής περιλαμβάνεται σε όλα τα μοντέλα. Επιλέγοντας κάποια ανώτερη έκδοση από την βασική Active, το μέγεθος της αναβαθμίζεται από 7 σε 8 ίντσες, ενώ τα ηχεία αυξάνονται σε 6. Και στις δύο περιπτώσεις, το λογισμικό και τα γραφικά είναι ίδια και θα λέγαμε ότι δεν χαρακτηρίζονται από την ευχρηστία αυτών του VW Polo, αλλά παραμένουν αρκετά καλά. Οι οθόνες διαθέτουν κουμπιά συντόμευσης στο πλάι, σε συνδυασμό με περιστροφικούς διακόπτες στις κάτω γωνίες.

Η δορυφορική πλοήγηση δεν περιλαμβάνεται στο σύστημα, αλλά αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα, αφού υπάρχει η δυνατότητα προβολής της οθόνης του κινητού σας, οπότε θα μπορέσετε να πλοηγηθείτε με βάση κάποια εφαρμογή που έχετε εγκατεστημένη σε αυτό. Εξάλλου, οι εφαρμογές αυτές είναι ανώτερες από αυτές που συναντούμε στα συστήματα των αυτοκινήτων.  

Στην έκδοση Active συναντούμε ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, οι οποίες αναβαθμίζονται σε 16 ίντσες στην έκδοση Style και σε 17 στην έκδοση Chic. Οι δύο ανώτερες εκδόσεις διαθέτουν επίσης φιμέ τζάμια και φωτιστικά σώματα LED, ενώ στην Chic συναντούμε και διζωνικό κλιματισμό.

Το Yaris διατίθεται με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων σε όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής, ενώ μπορείτε να επιλέξετε την έκδοση Tokyo Pop Out με head-up display. Είναι ευανάγνωστο, ευκρινές και αποδεικνύεται πολύ χρήσιμο στην καθημερινή οδήγηση.