Τα καλύτερα νέα αυτοκίνητα που έρχονται μέσα στο 2023

 

Τα σημαντικότερα νέα μοντέλα που αναμένουμε από τις εταιρίες Audi, BMW, Hyundai, Kia, Mercedes, MG και ακόμα περισσότερες μέσα στο 2023

 

Στις αρχές του 2022 είχαμε υποθέσει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα άρχιζε να παίρνει τα πάνω της, έχοντας περάσει τις σκοπέλους του Covid και των ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα. Ωστόσο, ο πόλεμος στην Ουκρανία όξυνε ακόμα περισσότερο τα υλικοτεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα οι αντιπροσωπείες να μη διαθέτουν το στοκ που οι αγοραστές ήλπιζαν να συναντήσουν.

Ωστόσο, αυτό δεν εμπόδισε τους κατασκευαστές να παρουσιάσουν τα νέα τους αυτοκίνητα – και δεν περιμένουμε τίποτα διαφορετικό και από το 2023, με μία πληθώρα φρέσκων και πολυαναμενόμενων μοντέλων να είναι έτοιμα να αποκαλυφθούν.  Η λίστα μας με τα καλύτερα νέα αυτοκίνητα που έρχονται μέσα στο 2023 εκτείνεται από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα SUV και οικογενειακά μοντέλα, μέχρι κάποια ξεχωριστά σπορ αυτοκίνητα και γρήγορες εκδόσεις που διατηρούν τους βενζινοκινητήρες στην καρδιά τους, είτε αυτός συμπληρώνεται από ηλεκτρική υποβοήθηση, είτε όχι.

 

Φυσικά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέχουν περίοπτη θέση, τόσο στις δημοφιλέστερες κατηγορίες, όσο και στο πολυτελές τμήμα της αγοράς. Όμως, αντί να προσφέρουν αυτοκίνητα-φωτοτοαντίγραφα, οι κατασκευαστές μαθαίνουν να διαφοροποιούν τα μοντέλα τους περισσότερο, οπότε το 2023 θα μπορούσε να είναι η χρονιά όπου τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα ωριμάσουν πραγματικά και θα αναπτύξουν τις δικές τους προσωπικότητες.

Όποια κι αν είναι η κατηγορία της αγοράς που σας ενδιαφέρει, υπάρχει κάτι και για εσάς – και η λίστα με τα αυτοκίνητα που αναμένονται το 2023 το αποδεικνύει:

 

Alfa Romeo sports car

Η θέση της Alfa Romeo έχει αρχίσει να βελτιώνεται με την ένταξη της στον όμιλο Stellantis, με τον γενικό διευθυντή Ζαν-Φιλίπ Ιμπαρατό να αξιοποιεί τα οφέλη της οικονομίας κλίμακας του ομίλου ώστε να ξανακαταστήσει κερδοφόρα την ιταλική μάρκα.

Το πλάνο παρουσίασης προϊόντων της Alfa έχει ήδη χαραχθεί για τα επόμενα πέντε χρόνια, αλλά πέρα από τη συμπλήρωση των βασικών κενών της γκάμας της, η μάρκα πρόκειται να ικανοποιήσει τους ενθουσιώδεις οπαδούς με μία ειδική σπορ έκδοση που θα αποτελέσει την «κορώνα» της – έναν έμμεσο διάδοχο της θεαματικής 8C.

Η νέα δημιουργία της Alfa θα κατασκευαστεί πιθανότατα με βάση την ίδια πλατφόρμα με τη Maserati MC20, οπότε η εταιρεία θα μπορέσει να προσφέρει βενζινοκίνητες και ηλεκτρικές εκδόσεις στους ευκατάστατους πελάτες που αναζητούν είτε μία ωδή στον τελευταίο βενζινοκινητήρα, ή να γιορτάσουν τα πρώτα βήματα του κατασκευαστή στην ηλεκτρική εποχή. Ο Ιμπαρατό παραδέχεται ότι αρκετοί πελάτες θα θελήσουν μάλλον να αποκτήσουν και τις δύο.

Οι πρώτες λεπτομέρειες σχετικά με το αυτοκίνητο αναμένεται να επιβεβαιωθούν την άνοιξη, όμως είναι πιθανό ότι μέχρι τότε, οι προπαραγγελίες θα έχουν ήδη κλείσει. Ο σχεδιασμός παραπέμπει στις παλαιότερες, κλασικές Alfa, ενώ στα μηχανικά μέρη μπορεί να συναντήσουμε ένα σύστημα τριών ηλεκτροκινητήρων και μία ακόμα προσαρμογή του V6 τούρμπο που είδαμε στις Giulia και Stelvio Quadrifoglio.

 

Audi Q6 e-tron

Η μετάβαση της Audi σε μία πλήρως ηλεκτρική γκάμα έχει ήδη ξεκινήσει με τα e-tron SUV (το οποίο πλέον λέγεται Q8 e-tron), e-tron GT και Q4 e-tron. Όμως η χρονιά αυτή αναμένεται να περιλαμβάνει ένα ακόμα σημαντικό βήμα με τον ερχομό του Q6 e-tron.

Το Q6 e-tron είναι ένα οικογενειακό SUV που πρόκειται να προσφερθεί είτε με συμβατικό αμάξωμα, ή με οροφή Sportback που χαμηλώνει προς τα πίσω, αποτελώντας ουσιαστικά μία πλήρως ηλεκτρική εναλλακτική στο συμβατικά κινούμενο Q5. Το σημαντικότερο είναι ότι πρόκειται για το πρώτο Audi που θα χρησιμοποιεί τη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα PPE, η οποία είναι κοινή με αυτή της επικείμενης δεύτερης γενιάς της Porsche Macan.

Η νέα πλατφόρμα φέρνει μία σειρά από οφέλη σε σχέση με την MEB του μικρότερου Q4: η δυνατότητα ηλεκτρικών συστημάτων 800 volt προσφέρει γρηγορότερη φόρτιση (μέχρι 300 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 10 λεπτά σύνδεσης στον κατάλληλο φορτιστή), καθώς και μία γκάμα από επίπεδα ισχύος που ξεκινούν από μία διάταξη μονού κινητήρα και φτάνουν σε μία έκδοση 600 ίππων που αναμένεται να φέρει το σήμα RS.

Στο εσωτερικό περιμένουμε να συναντήσουμε το σύστημα infotainment 11,6 ιντσών του Q4 e-tron, μαζί με έναν μεγαλύτερο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Και παρόλο που οι εξωτερικές διαστάσεις θα είναι παρόμοιες με αυτές του Q5, η εξειδικευμένη ηλεκτρική πλατφόρμα θα συμβάλλει στην καλύτερη εκμετάλλευση χώρων, με αποτέλεσμα περισσότερο χώρο για επιβάτες, καθώς και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών.

 

BMW 5

Η BMW ετοιμάζει φέτος μία από τις πιο ριζικές ανανεώσεις στην ιστορία της σειράς 5, αφού η ολοκαίνουργια γενιά του ανταγωνιστή της Mercedes E-Class έρχεται με εξηλεκτρισμένους κινητήρες, καθώς και μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση.

Η νέα σειρά 5 που φέρει τον κωδικό G60 θα είναι μία από τις τελευταίες BMW που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα CLAR, η οποία θα αντικατασταθεί από την αρχιτεκτονική Neue Klasse στα μέσα της δεκαετίας. Αυτό συνεπάγεται ότι οι ανανεωμένοι κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης, με αναβαθμισμένη ηλεκτρική υποβοήθηση, θα παραμείνουν στην καρδιά της γκάμας.

Ωστόσο, πρόκειται να δούμε και μία ηλεκτροκίνητη έκδοση με όνομα i5, ενώ η έκδοση υψηλών επιδόσεων M5 θα συνεχίσει να υπάρχει, αλλά θα διαθέτει υβριδικό σύστημα, ενισχύοντας την εξοικονόμηση καυσίμου, πέρα από τις επιδόσεις.

Οι διαστάσεις της καμπίνας θα είναι περίπου οι ίδιες, αλλά αναμένουμε σημαντικές αναβαθμίσεις στον τεχνολογικό εξοπλισμό, με μεγαλύτερες οθόνες ενδείξεων στο ταμπλό, οι οποίες θα εντάσσουν τα ψηφιακά όργανα και το σύστημα infotainment σε ένα ενιαίο σύνολο.

 

BMW XM

Όντας μία από τις εορταστικές δημιουργίες για τα 50 χρόνια του τμήματος M της BMW, η XM αποτελεί μία απρόσμενη ναυαρχίδα για το σήμα μιας γκάμας που έχει αφοσιωθεί τόσο στις επιδόσεις και στην οδική συμπεριφορά. Αντί για ένα super-saloon ή ένα ταχύτατο coupé, η M δημιούργησε ένα ξεχωριστό plug-in υβριδικό SUV με εκπληκτικά επίπεδα ισχύος – και το ανάλογο τεράστιο βάρος.

Η XM συνδυάζει έναν V8 τούρμπο βενζινοκινητήρα 4,4 λίτρων και 482 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα, παράγοντας συνολικά 644 ίππους και 81 κιλά ροπής. Η BMW ισχυρίζεται ότι το αυτοκίνητο φτάνει τα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 270 χιλιόμετρα αν επιλέξετε το προαιρετικό πακέτο M Driver’s Package.

Η μπαταρία 25,7 kWh προσφέρει μέχρι 88 χιλιόμετρα πλήρως ηλεκτρικής αυτονομίας, ενώ οι εκπομπές ρύπων περιορίζονται σε μόλις 35 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο – όμως ο μεγάλος αριθμός κυψελών και η πολυτελής καμπίνα, γεμάτη από τεχνολογικό εξοπλισμό, κάνουν την XM να ζυγίζει πάνω από 2.700 κιλά, ξεπερνώντας κατά περίπου έναν τόνο μία BMW M4 Competition.

Παρεμπιπτόντως, αν η απλή XM δε σας ακούγεται αρκετά ισχυρή, η BMW έχει ήδη ανακοινώσει ότι η ενισχυμένη έκδοση «Label Red» με 748 ίππους θα είναι διαθέσιμη αργότερα μέσα στη χρονιά.

 

BYD Atto 3

Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μπαταριών του κόσμου, αλλά η κινεζική BYD εξελίσσεται γρήγορα σε έναν σημαντικό κατασκευαστή αυτοκινήτων, με την επέλαση της στην Ευρώπη να αναμένεται αυτή τη χρονιά. Το Atto 3 θα είναι ένα από τα μοντέλα που θα πρωτοστατήσουν σε αυτή την προσπάθεια, η οποία θα συνοδευτεί από το άνοιγμα αντιπροσωπειών και τις πρώτες παραδόσεις σε πελάτες μέσα στην άνοιξη.

Το μικρό SUV θα τοποθετηθεί ανάμεσα στο VW ID.4 και το Opel Mokka Electric – παρόλο που περιμένουμε ακόμα τις πρώτες πληροφορίες σχετικά με τις τιμές του. Θα διαθέτει πακέτα μπαταριών χωρητικότητας 48, ή 60 kWh, μέγιστο ρυθμό φόρτισης 88 kW και αντλία θερμότητας στο βασικό εξοπλισμό. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος εμπρός και παράγει 201 ίππους, επιταχύνοντας το Atto 3 από στάση στα 100 χιλιόμετρα μέσα σε 7,3 δευτερόλεπτα, ενώ συνοδεύεται και από πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό, όπως μία οθόνη infotainment 15,6 ιντσών, η οποία περιστρέφεται σε οριζόντια και κάθετη θέση.

 

Ferrari Purosangue

Η Ferrari δεν επιθυμεί να περιγράφουμε την Purosangue σαν ένα SUV, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το μοντέλο σηματοδοτεί μία έντονη αλλαγή πλεύσης για την ιταλική μάρκα. Είναι λίγο κοντύτερη και χαμηλότερη από την Urus, το SUV υψηλών επιδόσεων της Lamborghini, ενώ η τετράθυρη και τετραθέσια διάταξη της θα πρέπει να την καθιστά ένα από τα πιο πρακτικά αυτοκίνητα για καθημερινή χρήση στην ιστορία της Ferrari.

Η τιμή της ενδέχεται να αναιρεί τα παραπάνω επιχειρήματα, ξεπερνώντας τις 340.000 ευρώ, όμως η Purosangue προσφέρει έναν ατμοσφαιρικό δωδεκακύλινδρο 6,5 λίτρων με ισχύ 715 ίππων,  με τελική ταχύτητα 310 χιλιομέτρων. Το μοντέλο θα διαθέτει επίσης τετρακίνηση, αν και δεν πιστεύουμε ότι οι αγοραστές θα το θεωρήσουν ανταγωνιστικό ενός Jeep.

Οι πιουρίστες μάλλον θα σνομπάρουν την Purosangue, όμως οι πιστοί πελάτες της Ferrari δε δείχνουν να προβληματίζονται από την εμφάνιση και το νέο τύπο αμαξώματος. Ακούγεται ότι το μοντέλο έχει ήδη εξαντληθεί για τα δύο πρώτα έτη της παραγωγής του, αναγκάζοντας την εταιρία να σταματήσει προσωρινά να δέχεται νέες παραγγελίες.

 

Ford MEB crossover

Εδώ και αρκετά χρόνια, η Ford ετοιμάζει ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί την πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα MEB της Volkswagen και το 2023 αναμένεται να είναι η χρονιά όπου επιτέλους θα το δούμε.

Το νέο μοντέλο θα παίξει κυρίαρχο ρόλο στα φιλόδοξα σχέδια της εταιρίας για μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη. Πρόκειται για ένα οικογενειακό crossover που θα προσφέρεται με κίνηση στους πίσω, ή στους τέσσερις τροχούς, με τη χωρητικότητα των μπαταριών να κυμαίνεται από 58 ως 77 kWh. Το μήκος του θα είναι γύρω στα 4,3 μέτρα, δηλαδή μεγαλύτερο από το Puma – το οποίο θα είναι επίσης διαθέσιμο σε ηλεκτρική έκδοση – αλλά μικρότερο από το Mustang Mach-E. Η εικόνα αποτελεί μία ιδέα για το πώς θα μπορούσαν να υιοθετηθούν τα σχεδιαστικά στοιχεία του τελευταίου, αλλά δεν αποκλείεται η Ford να καταλήξει σε αυτόνομο σχεδιασμό.

Γνωρίζουμε επίσης ότι το Ford MEB θα πάρει τη θέση του Fiesta στη γραμμή παραγωγής, καθώς το supermini φτάνει στο τέλος της παραγωγής του, με το τεράστιο εργοστάσιο της εταιρείας στην Κολωνία να μετατρέπεται σε ένα κέντρο κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων.

 

Ford Mustang

Λίγες τελευταίες ζητωκραυγές θα μπορούσαν να φανούν ισάξιες με αυτήν που σηματοδοτεί το νέο Ford Mustang, το οποίο πρόκειται να διατεθεί στην αγορά προς το τέλος της χρονιάς. Το αυτοκίνητο που πιθανολογείται να αποτελέσει την τελευταία έκδοση του διάσημου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, παραμένει πιστό στον V8 κινητήρα, χάρη σε μία εκ βάθρων ανανεωμένη έκδοση της πεντάλιτρης μονάδας, η οποία παράγει ήδη πάνω από 450 ίππους στη βασική της έκδοση.

Περιμένουμε συνεπώς ότι ο ήχος της εξάτμισης του νέου μοντέλου θα είναι ανακουφιστικά παλιομοδίτικος, παρόλο που η Ford προσπαθεί να εκσυγχρονίσει τη γενικότερη εμπειρία ενός Mustang. Η καμπίνα θα περιλαμβάνει μία σειρά από νέα χαρακτηριστικά, όπως έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,4 ιντσών, ο οποίος θα συγχωνεύεται με την κεντρική οθόνη 13,2 ιντσών που φιλοξενεί το νεότερο σύστημα infotainment SYNC 4 του κατασκευαστή.

Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο είτε με χειροκίνητη μετάδοση 6 σχέσεων, ή με αυτόματη 10 σχέσεων – ενώ όσοι επιλέξουν τρία πετάλια, θα έχουν αυτόματο συγχρονισμό στροφών στο κατέβασμα των ταχυτήτων για τέλεια σκασίματα από την εξάτμιση. Στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά, έχουμε ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, καθώς και προσαρμοζόμενη ανάρτηση MagneRide.

Παράλληλα, πρόκειται να λανσαριστεί μία ειδική έκδοση του μοντέλου για την πίστα με όνομα Dark Horse, η οποία θα διαθέτει μπλοκέ διαφορικό Torsen, ενισχυμένο πλαίσιο, δισκόφρενα Brembo και πρόσθετα ψυγεία λαδιού.

 

Honda e SUV

Η Honda επιμένει σθεναρά στον εξηλεκτρισμό, με το νέο της Civic να διατίθεται αποκλειστικά με υβριδικούς κινητήρες, ενώ φέτος περιμένουμε να δούμε την ιαπωνική μάρκα να επεκτείνει την ηλεκτρική του γκάμα με τον ερχομό του e SUV.

Το μοντέλο που είχε παρουσιαστεί με τον κωδικό e:Ny1 είναι σχεδιασμένο για να τοποθετηθεί στο επόμενο επίπεδο της γκάμας από το Honda e city, προσφέροντας μία περισσότερο πρακτική λύση για όσους αναζητούν μία λύση μηδενικών ρύπων.

Το όχημα αναμένεται να ανταγωνιστεί το Peugeot e-2008 και το Opel Mokka Electric, με τη μπαταρία χωρητικότητας γύρω στα 68 kWh να προσφέρει αρκετά καλύτερη αυτονομία σε σχέση με το μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας.

Φυσικά, το e SUV δε θα αποτελέσει τη μοναδική απόπειρα της Honda στην ηλεκτροκίνηση, αφού ένα μεγαλύτερο μοντέλο πρόκειται να κάνει την εμφάνιση του για να τοποθετηθεί ανάμεσα στα υβριδικά HR-V και CR-V.

 

Hyundai Ioniq 5 N

Σε σύντομο χρονικό διάστημα, το τμήμα υψηλών επιδόσεων της Hyundai με τον κωδικό N κατάφερε να χτίσει τη φήμη του χάρη στις εκδόσεις που βασίζονται στα μοντέλα i20 και i30. Όμως το 2023 θα είναι η χρονιά όπου θα ανακαλύψουμε πόσο καλά μπορεί η ηλεκτροκίνηση να προσαρμοστεί σε ένα hot hatch όπως το Ioniq 5 N.

Η ταχύτερη και πιο σκληροπυρηνική έκδοση του μοντέλου αναμένεται να διαθέτει σύστημα δύο κινητήρων, προσφέροντας τετρακίνηση και τουλάχιστον την ίδια ισχύ με το Kia’s EV6 GT των 577 ίππων, το οποίο βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα.

Τα παραπάνω θα πρέπει να επαρκούν για επιτάχυνση 0-100 σε λιγότερα από 4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 255 χιλιομέτρων, αλλά οι γνώστες ισχυρίζονται ότι οι μηχανικοί της N δίνουν περισσότερη βάση στην οδηγική εμπειρία, παρά στις επιταχύνσεις στην ευθεία, με το μοντέλο να αναμένεται να διαθέτει προσαρμοζόμενη ανάρτηση και προηγμένο σύστημα κατανομής της ροπής.  Το Ioniq 5 N θα μπορούσε επίσης να εξοπλιστεί με το νέο σύστημα N e-shift της Hyundai, το οποίο χρησιμοποιεί μικρά ξεσπάσματα ροπής για να αποδώσει την αίσθηση μιας συμβατικής χειροκίνητης αλλαγής σχέσης.

Στα σχεδιαστικά στοιχεία έχουμε μεγαλύτερους, αλλά ελαφρύτερους τροχούς, ανανεωμένους προφυλακτήρες και μία μικρή αεροτομή στο πίσω μέρος του hatchback. Ωστόσο, το αυτοκίνητο θα συνεχίσει να είναι αναγνωρίσιμο σαν ένα Ioniq 5, χάρη στο χαρακτηριστικό του προφίλ και τα γραφικά των φώτων του που θυμίζουν υπολογιστή 8-bit.

 

Hyundai Ioniq 7

Η Hyundai είχε ήδη καταφέρει να ταράξει τα νερά με το Ioniq 5, αλλά δείχνει ότι δεν έχει διάθεση να παραμείνει δέσμια στη συνταγή του hatchback. Το καμπυλόγραμμο saloon Ioniq 6 ξεκίνησε ήδη να πωλείται από τα τέλη του 2022, ενώ η γκάμα της μάρκας θα επεκταθεί με το επιβλητικό Ioniq 7 SUV.

Το μοντέλο είχε κάνει την εμφάνιση του στα τέλη του 2021, με την αποκάλυψη του concept που που ονομάστηκε Ioniq Seven στην έκθεση αυτοκινήτου του Λος Άντζελες, όπου η Kia παρουσίασε επίσης το EV9 στην ίδια πλατφόρμα. Φέτος είναι η χρονιά όπου περιμένουμε να δούμε την έκδοση παραγωγής στις αντιπροσωπείες, η οποία θα διατηρεί πολλά από τα χαρακτηριστικά του εκθεσιακού μοντέλου, όπως το τετραγωνισμένο και ψηλό προφίλ, την τεράστια μάσκα και την πολύ λεπτή μπάρα φωτιστικών εμπρός.

Το αυτοκίνητο βασίζεται στην πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα e-GMP των Hyundai-Kia. Μέχρι τώρα δεν υπάρχει κάποια πληροφορία σχετικά με τις χωρητικότητες των μπαταριών, αλλά τα 77 kWh που αποτελεί τη μέγιστη χωρητικότητα των Ioniq 5 and Ioniq 6 θα μπορούσαν να αποτελέσουν το βασικό επίπεδο για ένα μεγαλύτερο SUV.

 

Jeep Avenger

Επιτέλους, η Jeep σχεδίασε και εξέλιξε ένα αυτοκίνητο στην Ευρώπη, για ευρωπαίους αγοραστές – με το Avenger να έχει τη δυνατότητα να ταράξει τα νερά στην αγορά μικρών SUV όταν εμφανιστεί στις αντιπροσωπείες προς το τέλος της άνοιξης.

Βασιζόμενο σε μία εξελιγμένη εκδοχή της πλατφόρμας e-CMP που αποτελεί τη βάση των Opel Mokka και Peugeot 2008, το Avenger αποτελεί ένα από τα μικρότερα οχήματα της κατηγορίας του. Ωστόσο, οι μειωμένες προεξοχές του αμαξώματος από τους τροχούς, σχεδιασμένες ώστε να βελτιώσουν τις μέγιστες γωνίες προσέγγισης εκτός δρόμου, συμβάλλουν επίσης σε καλύτερους εσωτερικούς χώρους εσωτερικό σε σχέση με αρκετούς ανταγωνιστές του.

Το αυτοκίνητο αναμένεται να είναι διαθέσιμο μόνο σε ηλεκτρική μορφή σε κάποιες αγορές. Η μπαταρία του θα έχει χωρητικότητα 54 kWh με επίσημη αυτονομία 400 χιλιομέτρων, φόρτιση 100 kW και αντλία θερμότητας (για καλύτερη απόδοση σε κρύες συνθήκες) στο βασικό εξοπλισμό, καθώς και έναν κινητήρα τοποθετημένο εμπρός με ισχύ 154 ίππων. Η τετρακίνητη έκδοση αναμένεται να ακολουθήσει αργότερα μέσα στη χρονιά, ή και στις αρχές του 2024, όμως η Jeep ισχυρίζεται ότι ακόμα και η έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς θα είναι ικανή να κινηθεί εκτός δρόμου, με την απόσταση από το έδαφος να είναι συγκρίσιμη με αυτή του Renegade.

 

Kia EV4

Η Kia έκανε μία εξαιρετική αρχή με το EV6, το πρώτο της εξειδικευμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο και η μάρκα στοχεύει να συνεχίσει αυτή την επιτυχία, αναπτύσσοντας μία γκάμα νέων μοντέλων με το σήμα EV. Ένα πλήρως ηλεκτρικό crossover – που πιθανότατα θα ονομάζεται EV4 – πρόκειται να ενταχθεί στη γκάμα φέτος, βασιζόμενο στην αρχιτεκτονική E-GMP του ομίλου Hyundai-Kia. Διαθέτοντας μικρότερο μεταξόνιο από το EV6, το μέγεθος του EV4 θα είναι παρόμοιο με αυτό του Sportage SUV, ενώ η αυτονομία του θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 480 χιλιόμετρα χάρη στη μπαταρία 77,4 kWh.

Το σύστημα δύο κινητήρων αναμένεται να είναι διαθέσιμο στην κορυφή της γκάμας, με την Kia να προσφέρει μία έκδοση μονού κινητήρα με κίνηση στους πίσω τροχούς σε χαμηλότερη τιμή. Με δεδομένο ότι η πλατφόρμα E-GMP χρησιμοποιεί ηλεκτρονική αρχιτεκτονική 800 volt και ταχυφόρτιση 350 kW, η φόρτιση από το 10 στο 80% θα μπορούσε να απαιτεί λιγότερα από 20 λεπτά. 

 

Kia EV9

Το λανσάρισμα του EV6 το 2022 σηματοδότησε τη μεταμόρφωση της Kia σε μία υπερδύναμη της ηλεκτρικής αγοράς. Στους επόμενους μήνες, η εταιρεία θα εδραιώσει αυτή τη θέση με το τεράστιο EV9 SUV.

Το δημιούργημα μήκους πέντε μέτρων θα αποτελεί εύκολα το μεγαλύτερο (και ακριβότερο) Kia – όμως η εταιρεία θεωρεί ότι οι δοκιμασμένοι κινητήρες και ο τεχνολογικός εξοπλισμός του EV6, σε συνδυασμό με τη διάταξη 7 θέσεων, θα της δώσει ένα πλεονέκτημα στον τομέα της πρακτικότητας απέναντι σε ηλεκτρικά οχήματα όπως η Mercedes EQB. Ο σχεδιασμός του θα είναι έντονα επηρεασμένος από το concept που αποκαλύφθηκε το 2021 στο Λος Άντζελες, διατηρώντας το τετραγωνισμένο προφίλ, αλλά αμβλύνοντας κάποια στοιχεία, όπως τις πλευρικές ψηφιακές κάμερες.

Οι βασικές εκδόσεις του EV9s θα χρησιμοποιούν μάλλον το πακέτο μπαταριών 77 kWh του EV6, το οποίο θα μπορούσε να μεγεθυνθεί, εκμεταλλευόμενο το μακρύτερο μεταξόνιο, ώστε να προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία στις ακριβότερες εκδόσεις. Είναι πιθανό να συναντήσουμε εκδόσεις ενός, ή δύο κινητήρων, ενώ τα ηλεκτρικά 800V που αποτελούν τη βάση της πλατφόρμας e-GMP επιτρέπουν ταχύτητες φόρτισης που ξεπερνούν τα 220 kW.

Δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή πληροφορίες σχετικά με την τιμή του, αλλά με δεδομένο ότι το EV6 GT κοστίζει πάνω από 65.000 ευρώ – συνυπολογίζοντας και την κρατική επιδότηση – είναι πιθανό ότι το μεγαλύτερο EV9 θα σπάσει το φράγμα των 70.000 ευρώ.

 

Mercedes-AMG GT

Η φίρμα υψηλών επιδόσεων AMG έχει ήδη παραδώσει το ολοκαίνουριο roadster SL σε μία νέα πλατφόρμα, αλλά αργότερα μέσα στη χρονιά θα ανακαλύψουμε πώς η ίδια πλατφόρμα λειτουργεί κάτω από ένα περισσότερο σπορ αυτοκίνητο, με τη νέα γενιά της Mercedes-AMG GT.

Γνωρίζουμε ότι το μοντέλο θα προσφέρεται με εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα σε σειρά στη βασική του έκδοση, ή με V8 κινητήρα στις υψηλότερες, αλλά οι πρόσφατες φωτογραφίες μας παρέχουν μερικές ενδείξεις ότι το μοντέλο ίσως εξελίσσεται για να δεχτεί ένα plug-in υβριδικό σύστημα.

Σε κάθε περίπτωση, περιμένουμε ότι η GT θα αποτελέσει έναν ανταγωνιστή της Porsche 911, με επιθετικότερο προφίλ σε σχέση με τον προκάτοχο της και έντονα φουσκωμένα πίσω φτερά που μαρτυρούν τον πιο σπορ προσανατολισμό της σε σχέση με την ανοιχτή SL.

Μια αλλαγή σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο αφορά την πιθανότητα να συναντήσουμε τετρακίνηση σε ολόκληρη τη γκάμα, ενώ η ισχύς θα κυμαίνεται από περίπου 450 ως 800 ίππους. Αναμένουμε επίσης τετραδιεύθυνση, ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους και προσαρμοζόμενη ανάρτηση, ενώ στο εσωτερικό περιμένουμε να συναντήσουμε την οθόνη αφής 11,9 ιντσών του συστήματος infotainment της SL, αν και με διαφορετικά γραφικά.

 

Mercedes CLE

Ένα νέο σήμα πρόκειται να κάνει την εμφάνιση του στη γκάμα της Mercedes το 2023 με τον ερχομό της CLE. Το αυτοκίνητο, το οποίο έχει φωτογραφηθεί μόνο σε καμουφλαρισμένη εκδοχή, θα αντικαταστήσει στην πράξη τις coupe και cabrio C-Class και E-Class, δίνοντας στη Mercedes την ευκαιρία να απλοποιήσει τη γκάμα των προϊόντων της μέσω ενός μοντέλου που είναι σε θέση να ανταγωνιστεί τα BMW 4 και Audi A5. 

Το τετραθέσιο μοντέλο θα αξιοποιήσει την αρχιτεκτονική MRA2 της μάρκας και θα προσφέρεται με τετρακύλινδρους τούρμπο βενζινοκινητήρες, ενώ οι εξακύλινδροι θα παραμείνουν συμβατοί με την πλατφόρμα για τις εφαρμογές υψηλών επιδόσεων από την AMG. Ωστόσο, δεν αναμένουμε να δούμε μία τετράθυρη coupe έκδοση της CLE.

 

MG4 AWD

Μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του 2022 ήταν το ηλεκτρικό hatchback MG4 – και φέτος περιμένουμε να δούμε μία έκδοση υψηλών επιδόσεων του πρακτικού και προσιτού ηλεκτροκίνητου μοντέλου.

Πηγές της εταιρείας έχουν παραδεχτεί ότι ετοιμάζουν μία γρηγορότερη έκδοση, με τον εμπορικό διευθυντή της MG να υπόσχεται μία έκδοση υψηλών επιδόσεων με δύο κινητήρες. Το πιθανότερο είναι ότι αυτή θα αποτελέσει την ευρωπαϊκή έκδοση ενός μοντέλου που ήδη έχει αποκαλυφθεί στην Κίνα, με ισχύ που ξεπερνά τους 440 ίππους. Θα είναι ασφαλώς το ισχυρότερο μοντέλο που πούλησε ποτέ η MG, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 σε περίπου 4 δευτερόλεπτα.

Προφανώς θα κοστίζει περισσότερο από το κανονικό MG4, αλλά είναι πιθανό ότι η εταιρεία θα αξιοποιήσει τις διασυνδέσεις της στον κινεζικό κατασκευαστικό τομέα ώστε να διατηρήσει την τιμή χαμηλότερα σε σχέση με πιθανούς ανταγωνιστές, όπως το Cupra Born, το οποίο θα προσπαθήσει να ξεπεράσει.

 

MG Cyberster

Η διόγκωση των βιβλίων παραγγελιών και το ανανεωμένο ενδιαφέρον του βρετανικού κοινού για το κινεζικής ιδιοκτησίας σήμα της MG μαρτυρούν ότι η εταιρεία βρίσκεται στο δρόμο της επιτυχίας. Η MG φιλοδοξεί να συνεχίσει αυτή την πορεία, με ένα από τα πιο τολμηρά της βήματα να αποτελείται από το ντεμπούτο ενός roadster που ονομάζεται Cyberster.

Ο πνευματικός διάδοχος του MGB είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό διθέσιο cabriolet. Δε γνωρίζουμε πολλά σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, αλλά η ιδιοκτήτρια εταιρεία της MG, SAIC, είναι βέβαιο ότι διαθέτει τα μηχανικά μέρη που θα του χάριζαν κίνηση στους πίσω, ή στους τέσσερις τροχούς, καθώς και ισχύ που ξεπερνά τους 400 ίππους στις κορυφαίες εκδόσεις. 

Το μοντέλο παραγωγής θα μπορούσε να διατηρήσει αρκετά από τα χαρακτηριστικά του concept, όπως τις πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω και το πηδάλιο πλοήγησης στη θέση ενός παραδοσιακού τιμονιού, καθώς η MG προσπαθεί να προσδώσει μία αίσθηση υψηλής τεχνολογίας στα προϊόντα της ώστε να ξεχωρίσει απέναντι σε αυτοκίνητα όπως το Mazda MX-5 και η BMW Z4.

 

MINI Countryman

Οι ετοιμασίες για μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση του MINI συνεχίζονται, αλλά το Countryman SUV παραμένει δημοφιλές και περιμένουμε να δούμε τη νέα του έκδοση αργότερα μέσα στη χρονιά.

Το νέο Countryman βασίζεται σε μία εξέλιξη της πλατφόρμας UKL2 του ομίλου της BMW, η οποία χρησιμοποιείται και στο πρόσφατο BMW X1. Περιμένουμε να δούμε ήπια υβριδικές εκδόσεις στο μεγαλύτερο ποσοστό της γκάμας, ξεκινώντας από τους βενζινοκινητήρες 1,5 λίτρου, ενώ θα υπάρχει και μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση που πιθανολογείται να φέρει τη μπαταρία 64 kWh και τον ηλεκτροκινητήρα της iX1.

Το μέγεθος του Countryman θα είναι μεγαλύτερο, επίσης, φτάνοντας τα 4,5 μέτρα σε σχέση με τα 4,3 του προκατόχου του, καθιστώντας το περισσότερο πρακτικό και ανοίγοντας το δρόμο για μία νέα πεντάθυρη έκδοση που θα ονομάζεται Aceman.

 

MINI Hatch

Είναι σίγουρο ότι ένα από τα σημαντικότερα νέα μοντέλα του 2023 θα είναι το νέο MINI. Η πλήρως ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου βασίζεται σε μία ολοκαίνουργια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε ειδικά για τη μάρκα, αλλά θα κατασκευάζεται στην Κίνα – στα πλαίσια μιας συμφωνίας με την Great Wall – ενώ το βρετανικό εργοστάσιο θα αναλάβει την κατασκευή της έκδοσης με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το ηλεκτρικό MINI αναμένεται να διαθέτει μπαταρίες χωρητικότητας από 40 ως 50 kWh, με τον εμπρόσθια τοποθετημένο κινητήρα να αποδίδει ισχύ 180, ή περίπου 215 ίππων, σε μία προσπάθεια της μάρκας να ξεπεράσει τους πιο προφανείς ανταγωνιστές της, όπως το Fiat 500 και την έκδοση Abarth του.

Η εμφάνιση του νέου MINI θα αποτελεί μία διακριτική εξέλιξη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, διαθέτοντας ανανεωμένα φώτα, ενώ στο εσωτερικό θα συναντήσουμε μία νέα προσέγγιση της σημερινής στρογγυλής διάταξης του συστήματος infotainment, η οποία θα παραπέμπει περισσότερο σε ένα tablet που στέκεται πάνω από το ταμπλό.

 

Polestar 3

Η αδελφή εταιρία της Volvo δείχνει να αυξάνει την αυτοπεποίθηση της, προσβλέποντας σε νέες επιτυχίες με το λανσάρισμα του μοντέλου 3 αργότερα μέσα στη χρονιά. Σε αντίθεση με το 1 και το 2, τα οποία προέρχονταν από εγχειρήματα της Volvo, το 3 αποτελεί δημιουργία της Polestar από την αρχή. Τα μέρη του πλαισίου είναι ίδια με αυτά του νέου Volvo EX90, αλλά η οροφή διαγράφει εντονότερη καμπύλη, ενώ η μπροστινή όψη εναρμονίζεται περισσότερο με το σχεδιαστικό χαρακτήρα της μάρκας.

Στα μηχανικά μέρη συναντάμε δύο κινητήρες που παράγουν 482 ίππους και 85 κιλά ροπής, οι οποίοι αρκούν για επιτάχυνση 0-100 σε 5 δευτερόλεπτα. Η έκδοση υψηλότερων επιδόσεων θα διαθέτει 510 ίππους και θα είναι γρηγορότερη για κάποια δέκατα του δευτερολέπτου.

Η καμπίνα διαθέτει βιώσιμα υλικά, ενώ στο ταμπλό δεσπόζει μία οθόνη αφής 14,9 ιντσών σε κάθετη διάταξη.

 

Porsche Macan EV

Μετά την εμπορική επιτυχία του Taycan EV, το 2023 βρίσκει το Γερμανό κατασκευαστή να επεκτείνει τη γκάμα του με το δεύτερο ηλεκτρικό του όχημα, τη Macan δεύτερης γενιάς. Το ζωηρό οικογενειακό SUV κάνει τη μετάβαση του σε μία νέα ηλεκτρική πλατφόρμα, η οποία ονομάζεται PPE και είναι κοινή με αυτή του Audi’s Q6 e-tron.

Ωστόσο, οι μηχανικοί της Porsche είναι σίγουροι ότι οι παρεμβάσεις τους στο πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης, του συστήματος κατανομής ροπής και της πολυπλοκότερης ενεργητικής ανάρτησης της μάρκας μέχρι σήμερα, θα διασφαλίσουν ότι η Macan θα αποτελεί ένα SUV που η οδήγηση του ανταμείβει περισσότερο τον οδηγό.

Τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά δεν είναι ακόμα διαθέσιμα, αλλά περιμένουμε να δούμε μία χωρητικότητα μπαταρίας περίπου 100 kWh και ταχύτητες φόρτισης που ξεπερνούν τα 270 kW του Taycan. Οι επιλογές κινητήρων αναμένεται να είναι διάφορες, αλλά το λανσάρισμα θα γίνει μάλλον με ένα σύστημα δύο κινητήρων που παράγει 600 ίππους και 100 κιλά ροπής.

 

Toyota C-HR

Το C-HR αποτέλεσε μία εξαιρετική επιτυχία για την Toyota από το λανσάρισμα του το 2016, με την εταιρεία να ελπίζει ότι θα συνεχίσει στον ίδιο δρόμο με τη δεύτερη γενιά του, η οποία θα εμφανιστεί στο δεύτερο μισό της χρονιάς.

Το concept που ονομάστηκε C-HR Prologue παρουσιάστηκε στα τέλη του 2022 και θεωρείται ότι αποτελεί μία αρκετά καλή πρόγευση όσων αναμένουμε από το νέο μοντέλο. Το γενικότερο σχήμα και αρκετές από τις λεπτομέρειες του θα διατηρηθούν, οπότε είναι ασφαλές να πούμε ότι το νέο C-HR θα συνεχίσει να εστιάζει περισσότερο στο δραματικό στυλ, παρά στον απόλυτα πρακτικό χαρακτήρα.

Η Toyota δεν έχει κοινοποιήσει πολλά από τα χαρακτηριστικά του, αλλά το νέο C-HR πιθανολογείται ότι θα διαθέτει τα περισσότερα υβριδικά συστήματα 5ης γενιάς που έκαναν τη πρώτη τους εμφάνιση στο τελευταίο Prius. Η εταιρεία επιβεβαίωσε επίσης ότι μία plug-in έκδοση του C-HR θα είναι διαθέσιμη. Με δεδομένη την υψηλή απόδοση των υβριδικών συστημάτων της Toyota, περιμένουμε να δούμε πλήρως ηλεκτρική αυτονομία που θα ξεπερνά τα 60 χιλιόμετρα.

 

Volvo EX90

Η νέα ναυαρχίδα της Volvo στην κατηγορία SUV αναμένεται εδώ και αρκετό καιρό, αλλά ο διάδοχος του XC90 αποκτά αρκετά περισσότερα από ένα φρέσκο σήμα. Το EX90 διαθέτει πληθώρα νέων τεχνολογιών και χρησιμοποιεί μία νέα πλατφόρμα που υποστηρίζει πλήρη ηλεκτρική κίνηση.

Η εμφάνιση του αυτοκινήτου αποτελεί περισσότερο ένα προϊόν μετεξέλιξης από όσο θα περίμενε κανείς. Το ότι το αυτοκίνητο αποτελεί το κορυφαίο SUV της Volvo γίνεται άμεσα αντιληπτό, χάρη στη νέα εκδοχή των φώτων σε σχήμα σφυριού και το χαρακτηριστικά ευθύ προφίλ του. Η κλειστή μάσκα αποτελεί σαφή ένδειξη της «πράσινης» κίνησης του μοντέλου, ωστόσο.

Το αυτοκίνητο θα λανσαριστεί με την επιλογή ενός συστήματος διπλού κινητήρα που παράγει είτε 402, ή 510 ίππους. Ακόμα και τα πιο ταπεινά μοντέλα είναι σε θέση να επιταχύνουν στα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε λιγότερα από 6 δευτερόλεπτα, αν και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χιλιόμετρα, στα πλαίσια των αρχών ασφάλειας της Volvo. Ανεξάρτητα από την επιλογή κινητήρων, το EX90 διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 107 kWh, προσφέροντας περίπου 580 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ η φόρτιση 250kW DC αναπληρώνει το επίπεδο της από 10 στο 80% σε μισή ώρα.

Φυσικά, όλα τα παραπάνω δεν αποκτώνται φθηνά, με τη Volvo να έχει ήδη παραδεχτεί ότι το EX90 θα φτάσει στις αντιπροσωπείες σε τιμές που ξεπερνούν τις 110.000 ευρώ, τοποθετώντας το αυτοκίνητο στην ίδια οικονομική κλίμακα με ένα Range Rover.