Τα καλύτερα νέα μοντέλα που έρχονται μέσα στο 2021 (2ο μέρος – Από τη DS στη McLaren)



DS 4


Τιμή: 46.000 €

Διαθέσιμη: Φθινόπωρο 2021

Το πολυτελές alter ego της Citroen επανασχεδίασε την DS 4 σαν ένα στιλάτο μείγμα hatchback με crossover, σε μία προσπάθεια να ανταγωνιστεί μία ποικιλία οχημάτων, από το Volkswagen Golf ως το Lexus UX.

Μέχρι τώρα έχουμε δει την κορυφαία έκδοση «La Primiere», με ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών σε διαμαντοκοπή, γυαλιστερή μαύρη γρίλια και μαύρη οροφή.

Το νέο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2, την οποία συναντήσαμε και στην DS 7 Crossback και το Peugeot 3008, αξιοποιώντας και την πλούσια γκάμα τρικύλινδρων και τετρακύλινδρων βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων της με ισχύ από 128 ως 223 ίππους. Όλα τα μοντέλα διαθέτουν αυτόματη μετάδοση 8 ταχυτήτων στο βασικό εξοπλισμό. Ωστόσο, δεν αναμένεται κάποια πλήρως ηλεκτρική έκδοση.

Ένα υβριδικό plug-in προσφέρει ισχύ 223 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία 50 χιλιομέτρων, με μία νέα έξυπνη καμπίνα που περιλαμβάνει οθόνη αφής 10 ιντσών, δεύτερη οθόνη 5 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, καθώς και χειριστήρια για το αυτόματο κιβώτιο.



DS 9


Τιμή: 53.000 €

Διαθέσιμη: Σεπτέμβριος 2021

Η DS επιστρέφει στις ρίζες της με ένα τολμηρό πολυτελές saloon που φιλοδοξεί να κλέψει πωλήσεις από τη BMW σειράς 5, τη Mercedes E-Class και το Audi A6.

Παρόλο που η συμβατικά όμορφη DS 9 δεν πρόκειται να προκαλέσει πάταγο, όπως η πρώτη DS στη δεκαετία του 1950, διατηρεί στοιχεία που παραπέμπουν σε αυτή, όπως τα φλας που είναι τοποθετημένα στις πίσω κολώνες της. Το μεταξόνιο 2,9 μέτρων υπόσχεται μία ευρύχωρη καμπίνα που θυμίζει αυτή του DS 7 Crossback – με το οποίο διαθέτει κοινά στοιχεία στο πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη.

Η DS 9 θα λανσαριστεί με κινητήρα 1,6 λίτρων και 222 ίππων, ενώ πρόκειται να ακολουθήσουν και άλλες εκδόσεις, όπως αυτή των 355 ίππων.



Ferrari Roma


Τιμή: περίπου 200.000 €

Διαθέσιμο

Η Roma ανοίγει νέους δρόμους για τη Ferrari. Πρόκειται για ένα coupe με κλειστή οροφή και πλατφόρμα που βασίζεται στο αλουμίνιο, ενώ τοποθετείται στη γκάμα του κατασκευαστή λίγο ψηλότερα από την κάμπριο Portofino.

Ωστόσο, σε αντίθεση με τις Ferrari με κινητήρα τοποθετημένο στη μέση, οι κομψές γραμμές της Roma δε βασίζονται στις σύγχρονες τάσεις της F1, αλλά στα μοντέλα GT του κατασκευαστή από τις δεκαετίες του ’50 και του ‘60. Σε αντίθεση λοιπόν με τον έντονο σπορ χαρακτήρα της F8 Tributo, η Roma με τον κινητήρα εμπρός λανσάρεται σαν μία καθημερινή Ferrari, η οποία δίνει περισσότερη έμφαση στην άνεση και τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα, χωρίς αυτό να αποτρέπει την οδηγική απόλαυση.

Το πλαίσιο είναι υπέροχα ισορροπημένο, ενώ η μετάδοση DCT διαθέτει 8 σχέσεις για να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τη σχεδόν μηδενική υστέρηση του τούρμπο V8 κινητήρα με 612 ίππους.



Gordon Murray Automotive T.50


Τιμή: 2.700.000 €

Ο φημισμένος σχεδιαστής της F1 Gordon Murray δίνει το όνομα του στον διάδοχο του διασημότερου αυτοκινήτου δρόμου που δημιούργησε μέχρι τώρα: της McLaren F1. Με την T.50, ο Murray φιλοδοξεί να κατασκευάσει το τέλειο αντίδοτο στα σημερινά supercars.

Σε πλήρη αντίθεση με το ολοένα αυξανόμενο βάρος των σημερινών αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, η T.50 ζυγίζει μόλις 890 κιλά. Το αυτοκίνητο κινείται από έναν V12 4 λίτρων, ο οποίος εξελίχτηκε από την Cosworth και αποδίδει 690 ίππους, φτάνοντας μέχρι τις 12,100 στροφές. Η ισχύς μεταδίδεται στον πίσω άξονα μέσω ενός χειροκίνητου εξατάχυτου κιβωτίου.

Πέρα από τα τρία καθίσματα με τη θέση του οδηγού στο κέντρο που παραπέμπουν στη McLaren F1, ο τεράστιος ανεμιστήρας στο πίσω μέρος θυμίζει μία ακόμα δημιουργία του Murray: την περιβόητη Brabham F1 που έγινε γνωστή ως «fan car». Ο ανεμιστήρας παράγει τεράστιες ποσότητες κάθετης δύναμης, ενώ μπορεί να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού.



Honda Civic


Τιμή: περίπου 24.000 €

Διαθέσιμο: τέλη 2021

Η 11η γενιά του Civic είναι απλούστερη σχεδιαστικά σε σχέση με την προηγούμενη, ενώ χαρακτηρίζεται από χαμηλό, πλατύ σχήμα και αμάξωμα που παραπέμπει σε saloon.

Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι επίσης πιο απλός και περιλαμβάνει μία οθόνη αφής πάνω από τα χειριστήρια του συστήματος θέρμανσης – μία πολύ πιο καθαρή σχεδιαστικά λύση, η οποία θυμίζει το τελευταίο HR-V.

Το υβριδικό σύστημα ανήκει στο βασικό εξοπλισμό της γκάμας, πράγμα που σημαίνει ότι αναμένεται να υπάρξει και ένα γρήγορο υβριδικό Type R. Η πώληση του μοντέλου αναμένεται να καθυστερήσει στην Ευρώπη μέχρι το 2022.



Honda HR-V


Τιμή: 29.000 € (εκτιμώμενη)

Διαθέσιμο: Χειμώνας 2021

Η Honda επενδύει ολοκληρωτικά στην υβριδική κίνηση με τη νέα της γενιά του HR-V crossover.

Έχοντας δεσμευτεί να παρέχει ηλεκτροκίνηση σε όλα τα συστήματα κίνησης της μέχρι το 2022, η Honda δε θα προσφέρει το HR-V με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου, αλλά αποκλειστικά με το υβριδικό σύστημα e:HEV, το οποίο χρησιμοποιεί έναν κινητήρα για να φορτίσει τη μπαταρία και έναν δεύτερο για να κινήσει το αυτοκίνητο. Πρόκειται για το υβριδικό πακέτο 1,5 λίτρου και 129 ίππων που είδαμε στο Jazz, συνοδευόμενο από τη μετάδοση CVT του μοντέλου.

Το εσωτερικό του νέου HR-V είναι σχεδιασμένο από το μηδέν, με απλούστερο ταμπλό και μία μονάδα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης στο κέντρο του.



Hyundai Bayon


Τιμή: 17.190 €

Διαθέσιμο: Καλοκαίρι 2021

Η Hyundai προσθέτει άλλο ένα SUV στις τάξεις της, αποκαλύπτοντας το μικρότερο crossover που έχει δημιουργήσει μέχρι τώρα.

Το Bayon προήλθε από μία μελέτη που βασίστηκε στο Kona και φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως τα Volkswagen T-Cross και Nissan Juke, διατηρώντας την παρουσία της εταιρείας στην όλο και σημαντικότερη κατηγορία των μικρών SUV, καθώς η επόμενη γενιά του Kona αναμένεται να κινηθεί προς τα πάνω από άποψη μεγέθους και τιμών.

Το ψηλό και ντυμένο με πλαστικές επενδύσεις Bayon βασίζεται στο supermini i20. Και παρόλο που μία επιφανειακή ματιά δεν αποκαλύπτει τις ομοιότητες, αυτές είναι εμφανείς κάτω από το καπό, με το Bayon να χρησιμοποιεί τον ίδιο τούρμπο τρικύλινδρο κινητήρα 1 λίτρου με 99, ή 118 ίππους και την κίνηση να μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.



Hyundai i20 N


Τιμή: περίπου 25.000 €

Διαθέσιμο

Το νέο i20 N αποτελεί την απάντηση της Hyundai στο Ford Fiesta ST, με την εταιρεία να ισχυρίζεται ότι αντλεί έμπνευση από τη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

Όντας το δεύτερο μοντέλο επιδόσεων της Hyundai με το σήμα N, το γρήγορο i20 έρχεται με τούρμπο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρου, ο οποίος στέλνει 210 ίππους στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός κιβωτίου έξι σχέσεων, χωρίς την επιλογή διπλού συμπλέκτη.

Πέντε διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης, καθώς και ένα διαφορικό υψηλών επιδόσεων, βοηθούν να αξιοποιήσετε την ενισχυμένη ακαμψία του πλαισίου, με τα 0-100 να έρχονται σε 6,8 δευτερόλεπτα. Οι τροχοί 18 ιντσών, οι φούστες κόκκινου χρώματος και η μεγάλη πίσω αεροτομή συμπληρώνουν το παρουσιαστικό που απαιτεί ένας αγοραστής hot hatch.



Hyundai Kona N


Τιμή: 33.450 €

Διαθέσιμο: Καλοκαίρι ‘21

Ακολουθώντας τα ίχνη του i20 N, έρχεται το πρώτο crossover υψηλών επιδόσεων της Hyundai, το Kona N. Με τις πωλήσεις να ξεκινούν στα μέσα της χρονιάς, το ακριβότερο Kona χρησιμοποιεί τα μηχανικά μέρη του επιτυχημένου γρήγορου hatch i30 N, πέρα από την κοινή τους πλατφόρμα.

Αυτό σημαίνει ότι έχουμε μία έκδοση με δίλιτρο τούρμπο κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 286 ίππους στους μπροστινούς τροχούς μέσω μίας μετάδοσης 8 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη. Σε αντίθεση με το i30 N, δεν υπάρχει χειροκίνητη εναλλακτική, όμως το Kona διαθέτει την επιλογή ενός ηλεκτρονικού διαφορικού, το οποίο του επιτρέπει να επιταχύνει στα 100 χιλιόμετρα μέσα σε 5,5 δευτερόλεπτα. Η σπορ εμφάνιση του μοντέλου θα αντλεί έμπνευση από τη σειρά Kona N-Line.



Ioniq 5


Τιμή: περίπου 40.000 €

Διαθέσιμο: καλοκαίρι 2021

Το πρώτο Ioniq αποτέλεσε την απόπειρα της Hyundai να ανταγωνιστεί το Toyota Prius, αλλά πλέον το όνομα θα χαρακτηρίζει μία ολόκληρη οικογένεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ανταγωνίζονται τη γκάμα ID της VW.

Για αρχή έχουμε το Ioniq 5, ένα στιλάτο hatchback με crossover χαρακτήρα, το οποίο μας δίνει μία πρώτη γεύση της «high-tech» σχεδιαστικής γλώσσας του κατασκευαστή, καθώς και της προηγμένης πλατφόρμας E-GMP που μοιράζεται με την Kia. Η βασική έκδοση θα διαθέτει μπαταρία 58kWh, ενώ θα υπάρξει και μία ισχυρότερη με 72.6kWh. Οι δύο εκδόσεις θα προσφέρονται και με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Η Hyundai δηλώνει ότι το Ioniq 5 είναι σε θέση να διανύσει μέχρι και 450 χιλιόμετρα, ενώ υποστηρίζει ταχύτατη φόρτιση 220kW DC. Και παρόλο που το μοντέλο δε χαρακτηρίζεται hot hatch, ο χρόνος επιτάχυνσης 0-100 είναι εντυπωσιακός, με μόλις 5,2 δευτερόλεπτα για το μοντέλο με τους 301 ίππους.



Kia EV6


Τιμή: περίπου 45.000 €

Διαθέσιμο: Οκτώβριος 2021

Η Kia σκοπεύει να λανσάρει επτά νέα ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2026, με το EV6 coupé-SUV να αποτελεί τη ναυαρχίδα της.

Το μοντέλο έχει το μέγεθος μίας Jaguar I-Pace και περιλαμβάνει στοιχεία από δύο εντυπωσιακά concepts του 2019: το «Imagine by Kia» και το Futuron. Το μοντέλο παραγωγής βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP που είδαμε στο Ioniq 5 της αδελφής εταιρείας Hyundai. Η αρχιτεκτονική της αφορά αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ενώ το επίπεδο πάτωμα μεγιστοποιεί το χώρο στο εσωτερικό.

Η βασική έκδοση χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα 226 ίππων και κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ μέσα στο 2022 θα υπάρξει και μία έκδοση EV6 GT με 577 ίππους, η οποία προσφέρει επιτάχυνση 0-100 μέσα σε 3,5 δευτερόλεπτα και μέγιστη αυτονομία 400 χιλιομέτρων.

Η Kia δηλώνει ότι το EV6 θα προσφέρει αυτονομία 508 χιλιομέτρων χάρη στη μπαταρία 77.4kWh του.



Kia Sorento PHEV


Τιμή: περίπου 50.000 €

Διαθέσιμο

Η Kia έκανε το νέο μεγάλο και πολυτελές Sorento ακόμα πιο ελκυστικό, χάρη στην υβριδική έκδοση που φορτίζει.

Συνδυάζοντας έναν τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρου με ηλεκτροκινητήρα 90 ίππων και μπαταρία 13.8kWh, το PHEV στέλνει 261 ίππους σε όλους τους τροχούς και αποτελεί το ισχυρότερο Sorento. Όσο για την αυτονομία, υπολογίζεται σε περίπου 50 χιλιόμετρα πλήρως ηλεκτρικής κίνησης.

Σε σχέση με το συμβατικό Sorento, ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί κατά μόλις 4 λίτρα, ενώ παρέχεται εγγύηση 7 ετών, ή 160.000 χιλιομέτρων, καθώς και τρεις εκδόσεις με διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού.



Land Rover Defender V8


Τιμή: 194.300 €

Διαθέσιμο

Το νέο Defender της Land Rover έχει ήδη προκαλέσει ενθουσιασμό. Και τώρα έρχεται μία εκρηκτική έκδοση V8.

Το Defender V8 προσφέρεται τόσο στην έκδοση 90 με κοντό μεταξόνιο, όσο και στην 110, με τον υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα 5 λίτρων να αποδίδει 518 ίππους και 63 κιλά ροπής. Το αποτέλεσμα είναι ότι η έκδοση 90 θα ανταγωνιστεί το Mercedes-AMG G 63, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 χιλιόμετρα σε 5,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 240 χιλιομέτρων.

Η Land Rover επιφύλαξε ειδική μεταχείριση στο πλαίσιο του Defender V8, φροντίζοντας ωστόσο να διατηρήσει τις εκπληκτικές εκτός δρόμου ικανότητες που περιμένει κανείς από τα μοντέλα της, ενώ προσέθεσε αυτόματη μετάδοση 8 σχέσεων.

Οι τιμές ξεκινούν από 194.500 ευρώ για το Defender 90 V8 και φτάνουν στα 197.500 για τη μακρύτερη έκδοση 110.



McLaren Artura


Τιμή: 213.000 €

Διαθέσιμη: Φθινόπωρο 2021

Το πρώτο σκαλοπάτι για την απόκτηση μίας McLaren είναι πλέον η Artura, η οποία θα λανσαριστεί στο τέλος του 2021. Ωστόσο, ο όρος «εισαγωγικό μοντέλο» αρχίζει να χάνει το νόημα του μόλις την περιγράψουμε. Το νέο αυτό supercar δεν είναι τίποτα λιγότερο από ένα τεχνολογικό σεμινάριο και οι επιδόσεις του είναι εκπληκτικές.

Στην πραγματικότητα, το υβριδικό μοντέλο που φορτίζει και αποδίδει 671 ίππους είναι τόσο γρήγορο – με επιτάχυνση 0-100 σε 3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 320 χιλιομέτρων – που θολώνει τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα σε ακόμα γρηγορότερα μοντέλα όπως η 720S. Βασισμένη στη νέα πλατφόρμα του κατασκευαστή από ανθρακονήματα, η μικρή McLaren φαντάζει σχεδόν κωμική αν αναλογιστεί κανείς ότι συνδυάζει τόσο εκπληκτικές επιδόσεις με ένα υβριδικό σύστημα που φορτίζει, πετυχαίνοντας πετυχαίνει μέση κατανάλωση 4,7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 129 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.