Τα καλύτερα αυτοκίνητα του 2021 για νέους οδηγούς

Ένα καινούργιο αυτοκίνητο για νέους οδηγούς θα πρέπει να είναι φθηνό, εύκολο στην οδήγηση και ασφαλές

Η αγορά του πρώτου σας αυτοκινήτου αποτελεί συχνά ένα ορόσημο στο πέρασμα σας στην ενήλικη ζωή. Με την απόκτηση του διπλώματος οδήγησης, απολαμβάνετε πρωτόγνωρη ελευθερία. Ωστόσο, το κόστος της αγοράς και της χρήσης ενός αυτοκινήτου μπορεί να είναι απαγορευτικό, οπότε ο καλύτερος τρόπος να πιάσουν τόπο τα χρήματα σας είναι να επιλέξετε ένα μοντέλο που έχει χαμηλή τιμή, είναι οικονομικό και με χαμηλά έξοδα ασφάλισης. Και παρόλο που αρκετοί νέοι οδηγοί αναζητούν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, η αγορά ή η χρηματοδότηση ενός νέου μοντέλου συνοδεύεται από εγγύηση, ενώ είναι λιγότερο πιθανό να εμφανξίσει μηχανικά προβλήματα.

Για τη λίστα μας με τα 10 καλύτερα καινούργια αυτοκίνητα για νέους οδηγούς επιλέξαμε μοντέλα μικρού μεγέθους που είναι εύκολα στην οδήγηση – ώστε οι άπειροι οδηγοί να μπορούν να τα τοποθετήσουν εύκολα στο δρόμο – αλλά συνεχίζουν να προσφέρουν αρκετές ανέσεις, εξοπλισμό που κρατά τους νέους οδηγούς ασφαλείς, καθώς και συνδεσιμότητα. Είναι επίσης ευχάριστα στην οδήγηση, πράγμα που θα βοηθήσει τους νέους οδηγούς να αναπτύξουν την αυτοπεποίθησή τους με κάθε χιλιόμετρο που διανύουν.

Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου είναι το κόστος ασφάλισης. Όντας νέος οδηγός, η απουσία εμπειρίας λειτουργεί εναντίον σας στα μάτια του ασφαλιστή. Αν καταφέρετε να περάσει ο πρώτος χρόνος χωρίς να καταγραφούν ζημιές στο ιστορικό σας και αφού ξεπεράσετε την ηλικία των 23 ετών, θα απαλλαγείτε από την επιβάρυνση 30% στα ασφάλιστρα σας. Υπάρχουν πακέτα χρηματοδότησης που συνοδεύονται από ασφάλιση, αν και συνήθως προσφέρονται με αυξημένο μηνιαίο χρέος.

Συχνά οι γονείς βοηθούν στην αγορά του πρώτου αυτοκινήτου των παιδιών τους και τονίζουν τη σημασία του να επιλέξει κανείς το ασφαλέστερο μοντέλο. Οι βαθμολογίες του οργανισμού Euro NCAP υποδεικνύουν ποια μοντέλα είναι ασφαλέστερα σε περίπτωση ατυχήματος.

Σε κάθε περίπτωση, ένα καινούργιο μοντέλο είναι εγγενώς ασφαλέστερο σε σχέση με κάποιο παλαιότερο, αφού ο εξοπλισμός όπως τα συστήματα αντιμπλοκαρίσματος τροχών και διατήρησης της ευστάθειας περιλαμβάνονται πλέον στο βασικό εξοπλισμό.

Θα προτείναμε ένα βενζινοκίνητο μοντέλο αντί για κάποιο πετρελαιοκίνητο. Τα μικρά diesel μοντέλα είναι λίγα, ενώ θα επωφεληθείτε από τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου μόνο αν διανύετε πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο, πράγμα που δεν είναι πολύ πιθανό στην περίπτωση ενός άπειρου οδηγού. Είναι προτιμότερο να επιλέξετε ένα μικρό βενζινοκίνητο, η κατανάλωση του οποίου μπορεί να μειωθεί αν διαθέτει σύστημα που απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το όχημα είναι σταματημένο. Το σβήσιμο του κινητήρα όταν δεν έχετε ταχύτητα στο κιβώτιο μπορεί να σας φανεί κάπως ενοχλητικό, αλλά σύντομα θα το συνηθίσετε και θα εκτιμήσετε την οικονομία καυσίμου που σας προσφέρει.

Αν έχετε δίπλωμα αποκλειστικά για αυτόματο, θα περιοριστείτε προφανώς σε μοντέλα με αυτόματη μετάδοση, τα οποία τείνουν να είναι ακριβότερα και όχι και τόσο συνηθισμένα στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Η χειροκίνητη μετάδοση θα μπορούσε επίσης να σας βοηθήσει να αυξήσετε την αυτοπεποίθησή σας στο δρόμο, αφού παρέχει μεγαλύτερο έλεγχο της μηχανικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου.

Άλλα χαρακτηριστικά στα οποία θα θέλατε να δώσετε σημασία αναζητώντας ένα αυτοκίνητο για νέους οδηγούς είναι το ελαφρύ τιμόνι, η καλή ορατότητα, ένας κινητήρας που ανταποκρίνεται, καλά φρένα, φιλικά προς το χρήστη χειριστήρια και σαφής επιλογέας ταχυτήτων. Όλα τα παραπάνω βοηθούν έναν νέο οδηγό να αυξήσει την αυτοπεποίθησή του κατά το χρόνο που θα περάσει πίσω από το τιμόνι.





1. VW up!/Skoda Citigo/SEAT Mii


ΕΤα Volkswagen up! και Skoda Citigo αναδείχθηκαν σαν κορυφαία μοντέλα στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Μαζί με το SEAT Mii που έχει κατασκευαστεί στην ίδια πλατφόρμα, τα τρία ξαδέλφια του VW Group αποτελούν πολύ καλές επιλογές για το νέο οδηγό.

Αν και η Volkswagen προσφέρει το up! σε βενζινοκίνητη, ή πλήρως ηλεκτρική έκδοση, τα Mii και Citigo είναι πλέον διαθέσιμα αποκλειστικά σαν ηλεκτρικά. Μπορεί ωστόσο να βρει κανείς αρκετά βενζινοκίνητα δείγματα των συγκεκριμένων μοντέλων, είτε από ιδιώτες, ή μέσω του δικτύου εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Οι τιμές τους είναι κάπως υψηλότερες στην τελευταία περίπτωση, αλλά συνοδεύονται από οφέλη όπως εγγύηση για την περίπτωση που θα παρουσιαστεί κάποιο μηχανικό πρόβλημα.

Αυτό που κάνει τα συγκεκριμένα μοντέλα ελκυστικά είναι οι τιμές τους, καθώς και το χαμηλό κόστος ασφάλισης. Ο μόνος βενζινοκινητήρας είναι ο τρικύλινδρος 1 λίτρου που παράγει 64 ίππους και υπόσχεται οικονομία καυσίμου που φτάνει τα 4,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα για τη βασική έκδοση του up! Ο προγραμματισμός για το service είναι κάθε 15.000 χιλιόμετρα για το Skoda και το VW.

Παρά το χαμηλό κόστος απόκτησης και λειτουργίας, τα τρίθυρα και πεντάθυρα Citigo και up! δεν κάνουν παραχωρήσεις στον τομέα της ασφάλειας. Όλα τα μοντέλα εκτός από τις βασικές εκδόσεις συνοδεύονται από ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας και έξι αερόσακους, με το αυτόματο φρενάρισμα να περιλαμβάνεται στον προαιρετικό εξοπλισμό. Η ποιότητα του εσωτερικού αψηφά τη χαμηλή τιμή, ενώ μόνο οι βασικές εκδόσεις δε διαθέτουν ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και κλιματισμό. Δε θα δυσκολευτείτε να μεταφέρετε τέσσερις ενήλικες, αφού οι θέσεις είναι ευρύχωρες, ενώ και ο χώρος αποσκευών 251 λίτρων δεν είναι άσχημος.

Στο δρόμο, οι μικρές διαστάσεις των Citigo, up! και Mii τα καθιστούν ευχάριστα στην οδήγηση στην πόλη, ενώ ακόμα και τα παλαιότερα μοντέλα με τους 59 ίππους τα καταφέρνουν αρκετά καλά στον αυτοκινητόδρομο. Βέβαια αν αναζητάτε ένα hot hatch, υπάρχει το up! GTI, με τις βελτιωμένες επιδόσεις του να συνοδεύονται από το ανάλογο κόστος. Τα τρία μοντέλα έρχονται επίσης σε στιλάτες εκδόσεις που σας επιτρέπουν να ξεχωρίζετε στο δρόμο.





2. Kia Picanto


Η πρώτη έκδοση του Kia Picanto ήταν ένα τολμηρό σχεδιαστικά αυτοκίνητο, ενώ η δεύτερη απέκτησε ένα πιο σπορ στυλ, το οποίο έγινε εντονότερο στην τρίτη έκδοση. Παρά το γεγονός ότι η εμφάνισή του μοντέλου προσανατολίζεται στο να προσελκύσει τους νέους, αποτελεί μία αρκετά λογική επιλογή αυτοκινήτου. Το Picanto προσφέρει ένα συνδυασμό ευχρηστίας, αξιοπιστίας και καλής ποιότητας κατασκευής, παράλληλα με το νεανικό του στυλ. Είναι πλέον διαθέσιμο αποκλειστικά σαν πεντάθυρο, αλλά μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1 λίτρου και σε έναν τετρακίλυνδρο 1,2 λίτρων.

Όντας μακρύτερο, φαρδύτερο και χαμηλότερο από ό,τι στο παρελθόν, το τελευταίο Picanto προσφέρει χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα.

Ανάμεσα στους δύο κινητήρες – με τον μικρότερο να διαθέτει 66 και τον μεγαλύτερο 83 ίππους – θα προτείναμε τον πρώτο, εξαιτίας της εντυπωσιακά εκλεπτυσμένης λειτουργίας και της ευστροφίας του που μας κάνει να θεωρούμε ότι ο μεγαλύτερος δεν προσφέρει πολύ περισσότερα. Ο κινητήρας 1 λίτρου είναι επίσης πιο οικονομικός, με την κατανάλωση να φτάνει τα 4,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε κύκλο WLPT. Για τον τετρακύλινδρο 1,2 λίτρου, η κατανάλωση μετριέται σε 4,7 ως 4,9 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση. Αν επιθυμείτε ωστόσο το κορυφαίο μοντέλο GT-Line S, θα πρέπει να επιλέξετε το δεύτερο κινητήρα.

Στο εσωτερικό παρατηρούμε ένα υγιές επίπεδο εξοπλισμού ακόμα και στη βασική έκδοση. Θα συναντήσετε ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, θύρες USB, αυτόματα φώτα και υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα, ενώ η δορυφορική πλοήγηση και το σύστημα ελέγχου και ψυχαγωγίας είναι διαθέσιμα στην κορυφαία έκδοση της γκάμας. Οι βελτιώσεις στην ηχομόνωση και οι νέες βάσεις και κάλυμμα κινητήρα καθιστούν το Picanto αρκετά εκλεπτυσμένο.





3. Ford Fiesta


Το Ford Fiesta είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της αγοράς εδώ και αρκετό διάστημα και φυσικά εξακολουθεί να αποτελεί μία πολύ καλή επιλογή για όποιον θέλει να αποκτήσει το πρώτο του αυτοκίνητο.

Το Fiesta δεν είναι μόνο διασκεδαστικό και εύκολο στην οδήγηση, αλλά διατίθεται και με άφθονο εξοπλισμό ασφαλείας. Αυτός περιλαμβάνει το σύστημα MyKey, το οποίο επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να ορίσουν τη μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου, να ρυθμίσουν την υπενθύμιση για τη χρήση ζώνης ασφαλείας, ή ακόμα και να ελέγξουν την ένταση του ηχοσυστήματος όταν οδηγεί κάποιος άλλος. Διαθέτει επίσης εφτά αερόσακους και ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας, καθώς και αυτόματο φρενάρισμα στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Οι νέοι οδηγοί θα εντυπωσιαστούν από τον τεχνολογικό εξοπλισμό στο εσωτερικό του, ο οποίος περιλαμβάνει φωνητικό έλεγχο SYNC, με τις εκδόσεις Titanium και ανώτερες να διαθέτουν και κλιματισμό. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις του Fiesta επιτρέπουν την άνετη μεταφορά των φίλων σας, ενώ το τρίθυρο μοντέλο έρχεται με χώρο αποσκευών 292 λίτρων, ο οποίος επεκτείνεται σε 1.093 με αναδιπλωμένα καθίσματα.

Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα πετυχαίνουν καλύτερη οικονομία καυσίμου, ενώ ο φθηνότερος EcoBoost 1 λίτρου με 99 ίππους καταναλώνει ως και 4,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με την κατανάλωση να αυξάνει μόλις σε 4,8 λίτρα για την έκδοση των 138 ίππων. Η επιλογή ενός λιγότερο ισχυρού Fiesta σας τοποθετεί σε χαμηλότερη κατηγορία ασφάλισης, ενώ το τεράστιο δίκτυο υποστήριξης της Ford καθιστά εύκολο το service του μοντέλου στα κατάλληλα διαστήματα, επιλύοντας οποιοδήποτε ζήτημα.





4. SEAT Ibiza


Το SEAT Ibiza εξακολουθεί να είναι ένα από τα αγαπημένα μας μοντέλα. Βασίζεται σε μία ελαφριά πλατφόρμα υψηλής τεχνολογίας και διατίθεται μόνο σαν πεντάθυρο. Όντας παρόμοιο με το μεγαλύτερο αδελφάκι του, το Leon, το Ibiza έχει ωριμάσει, παρέχοντας ήσυχη και άνετη κύλιση, ενώ διατηρεί τη σπορ οδική του συμπεριφορά.

Καθώς η κατασκευή του βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0 της Volkswagen, συνοδεύεται από μία σειρά τεχνολογιών ασφαλείας, συνδεσιμότητας και πολυτέλειας που είναι σχετικά νέες για την κατηγορία. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται εντοπισμός πεζών με αυτόματο φρενάρισμα, προσαρμοζόμενος έλεγχος πλοήγησης και ασύρματη φόρτιση φορητών συσκευών. Ακόμα και τα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto συμπεριλαμβάνονται ήδη από τη βασική έκδοση SE.

Η καμπίνα είναι ευρύχωρη, όντας παραπάνω από ικανή να μεταφέρει ενήλικες, ή αν είστε φοιτητές, όλα σας τα υπάρχοντα για την καλοκαιρινή μετακόμιση. Παράλληλα, το Ibiza επιβεβαιώνει τις προσδοκίες που δημιουργεί η σπορ εμφάνιση του, προσφέροντας στους οδηγούς μία οδηγική εμπειρία που ανταμείβει.

Οι επιδόσεις των μικρών τρικύλινδρων κινητήρων είναι καλές, αλλά θα πρέπει να πιεστούν αρκετά για να αποδώσουν. Ο TSI ενός λίτρου που συναντούμε και στα VW Polo και up! πετυχαίνει κατανάλωση 4,4 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα σε μεικτό κύκλο, αποτελώντας περισσότερο οικονομική επιλογή σε σχέση με τα 4,8 λίτρα κατανάλωσης του MPI ενός λίτρου και 79 ίππων.





5. Hyundai i10


Μπορεί να μην πρόκειται για το πιο στιλάτο αυτοκίνητο πόλης, αλλά το Hyundai i10 είναι ένα αξιόπιστο, απρόσμενα ευρύχωρο και πολυτάλαντο μοντέλο που θα βοηθήσει τους νέους οδηγούς να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση. Όπως και το συγγενές του Kia Picanto, διατίθεται με βενζινοκινητήρες 1 και 1,2 λίτρων που αποδίδουν 66 και 86 ίππους αντίστοιχα. Και όπως και με το Picanto, θα προτείναμε το μικρότερο κινητήρα, αφού οι επιδόσεις του είναι επαρκείς. Το φθηνότερο μοντέλο έχει επίσης χαμηλότερη κατανάλωση, απαιτώντας 4,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, σε σύγκριση με τα 5 του 1,2.

Η βασική έκδοση S είναι ιδανική για νέους οδηγούς που θέλουν να ελαχιστοποιήσουν το κόστος ασφάλισης, ενώ το i10 θα τους βοηθήσει να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, αφού δε νιώθει έξω από τα νερά του σε υψηλές ταχύτητες. Η ισχύς του κινητήρα αρκεί για να κινηθείτε στους ρυθμούς της κυκλοφορίας, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι το φαρδύ μετατρόχιο το καθιστά σταθερό σε περιπτώσεις όπου άλλα μικρά αυτοκίνητα μοιάζουν ασταθή.

Όπως και στο Picanto, ο εξοπλισμός είναι αρκετός για τα χρήματα που θα ξοδέψετε. Θα συναντήσετε ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμό και ένα αξιοπρεπές ηχοσύστημα με συνδεσιμότητα για αναπαραγωγή MP3, καθώς και Bluetooth, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις διαθέτουν οθόνη αφής 7 ιντσών με δορυφορική πλοήγηση για να προσανατολιστείτε. Από τις μεσαίες εκδόσεις PLAY αποκτάτε Android Auto και Apple CarPlay και όλα αυτά σε μία ανταγωνιστική τιμή, συνοδευόμενα από την καθησυχαστική εγγύηση 5 ετών της Hyundai.





6. Volkswagen Polo


To Volkswagen Polo δείχνει κάπως αδιάφορο σε σχέση με τους πιο φανταχτερούς ανταγωνιστές του, αλλά έχει πολλά να προσφέρει σαν ένα πρώτο αυτοκίνητο για νέους οδηγούς.

Το Polo τοποθετείται ανάμεσα στο VW up! και το Golf, οπότε αποτελεί έναν σχετικά προσιτό τρόπο να έρθετε σε επαφή με την εμπειρία της χρήσης ενός VW. Πρόκειται λοιπόν για μία πολύ καλή εισαγωγή σε έναν κόσμο κορυφαίας ποιότητας κατασκευής, υψηλής αξιοπιστίας και οικονομίας καυσίμων – παράγοντες που συμβάλλουν σε υψηλές αξίες μεταπώλησης όταν έρθει ο καιρός να αποκτήσετε κάποιο άλλο αυτοκίνητο.

Ο κινητήρας TSI ενός λίτρου με 95 ίππους παραμένει εντυπωσιακός, ενώ καταναλώνει λιγότερα από 4,7 λίτρα και δεν είναι ιδιαίτερα ακριβός αν επιλέξετε την έκδοση SE. Επιλέγοντας τη μετάδοση DSG, θα μπορέσετε να επιταχύνετε στα 100 χιλιόμετρα μέσα σε 10,8 δευτερόλεπτα. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι ο πετρελαιοκίνητος κινητήρας 1,6 λίτρου πετυχαίνει τη χαμηλότερη κατανάλωση, με 4,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αν και θα θεωρηθεί καταλληλότερος μόνο για όσους διανύουν αρκετά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο.

Το βασικό μοντέλο S διαθέτει ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, αυτόνομο φρενάρισμα σε περίπτωση κινδύνου, ABS και κλιματισμό. Το Polo προσφέρει επίσης την επιλογή του συστήματος Sport Select, το οποίο παρέχει στον οδηγό ρυθμιζόμενες λειτουργίες οδήγησης. Και παρόλο που δεν κάνει το Polo εξίσου απολαυστικό στην οδήγηση με ένα Ford Fiesta, μπορείτε ακόμα να διασκεδάσετε πίσω από το τιμόνι του.

Σχετικά με την ευχρηστία, το μοντέλο είναι μεγαλύτερο από ό,τι στο παρελθόν, προσφέροντας περισσότερο χώρο για τα πόδια στο πίσω κάθισμα και καταφέρνοντας να ανταγωνιστεί το SEAT Ibiza και το Ford Fiesta.





7. Toyota Aygo/Peugeot 108/Citroen C1


Η δεύτερη γενιά του Toyota Aygo αναπτύχθηκε σε κοινή συνεργασία με την Peugeot και τη Citroen, οι οποίες προσφέρουν τα συγγενικά 108 και C1 και παραμένει μοδάτη παρόλο που η πώλησή της συνεχίζεται από το 2014.

Το μεγάλο πλεονέκτημα σε σύγκριση με ανταγωνιστές όπως το VW up! και το Hyundai i10 είναι το επίπεδο εξατομίκευσης που προσφέρει το Aygo. Το X που εκτείνεται από τις μπροστινές κολώνες και φτάνει μέχρι τη γρίλια της πρόσοψης του μοντέλου αποτελεί μόνο ένα από τα σημεία του αυτοκινήτου όπου μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε μία σειρά χρωμάτων.

Το παλαιότερο Aygo αποτέλεσε μία μεγάλη επιτυχία για την Toyota, χάρη στις μικρές του διαστάσεις, τον τολμηρό σχεδιασμό και το ελάχιστο κόστος λειτουργίας. Κατά συνέπεια, οι γιαπωνέζοι διατήρησαν την ίδια συνταγή και για τη δεύτερη γενιά του μοντέλου.

Ο κινητήρας συνεχίζει να είναι ο τρικύλινδρος VVT 1 λίτρου, με την ίδια κατασκευή χαμηλού βάρους. Αρκετοί γονείς θα ανακουφιστούν μόλις πληροφορηθούν ότι η επιτάχυνση είναι ξέγνοιαστη, απαιτώντας 13,8 δευτερόλεπτα για τα 100 χιλιόμετρα, ενώ η τελική ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 160 χιλιόμετρα. Ωστόσο, η Toyota προσπάθησε να κάνει το Aygo ακόμα πιο ελκυστικό για τους νέους χάρη στον φανταχτερό σχεδιασμό του, τη γκάμα επιλογών εξατομίκευσης και ένα σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας που είναι ιδανικό για να συνδέσετε το smartphone σας. Το Aygo καταναλώνει 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε κύκλο WLTP, με 4,6 λίτρα για το αυτόματο μοντέλο x-shift.

Ο χώρος στο εσωτερικό είναι ελαφρά αυξημένος, με το νέο σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας x-touch να τον καθιστά απόλυτα σύγχρονο. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να αλλάξουν το χρώμα των τροχών «X» και του πίσω προφυλακτήρα, καθώς και μία σειράς υλικών στο εσωτερικό του. Είναι μία τακτική που στοχεύει στο να προσελκύσει τους πελάτες που παρακολουθούν τη μόδα και αποδεικνύει ότι η Toyota φιλοδοξεί να αφήσει την εποχή του αδιάφορου σχεδιασμού πίσω της.





8. Skoda Fabia


Η παρούσα τρίτη γενιά του Fabia ήρθε στην κατηγορία των supermini το 2014, αποκτώντας μία σχεδιαστική ανανέωση το 2018 ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική απέναντι σε μοντέλα όπως το SEAT Ibiza και το Ford Fiesta.

Τηρώντας τη φιλοσοφία «simply clever» της Skoda, το Fabia χαρακτηρίζεται από διάφορες χρήσιμες πινελιές, όπως άγκιστρα για αποσκευές στο χώρο αποθήκευσης, μία θήκη για συσκευές αναπαραγωγής πολυμέσων, ρυθμιζόμενο πάτωμα στο χώρο αποσκευών και σχάρα μεταφοράς ποδηλάτου.

Αν ο χώρος αποσκευών αποτελεί προτεραιότητα, υπάρχει η έκδοση estate με 1.150 λίτρα, αν και τα 330 του hatch είναι ένα από τα μεγαλύτερα μεγέθη που θα συναντήσετε σε supermini. Ο σχεδιασμός της καμπίνας είναι επίσης εξαιρετικός, με άφθονο χώρο για ενήλικες στα πίσω καθίσματα.

Η απλότητα του εξωτερικού συνεχίζεται και στο εσωτερικό, το οποίο ωστόσο είναι καλοφτιαγμένο και διαθέτει εντυπωσιακό τεχνολογικό εξοπλισμό. Με την ανανέωση του 2018, τα μοντέλα S και ανώτερα απέκτησαν οθόνη αφής 6,5 ιντσών με τα Apple CarPlay και Android Auto να περιλαμβάνονται στο σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.

Στην οδήγηση, το Skoda Fabia δεν είναι εξίσου συναρπαστικό με το Ford Fiesta ή το Volkswagen Polo, αν και είναι άνετο και διαθέτει αρκετή ισχύ στα μοντέλα TSI 1 λίτρου.

Το φθηνότερο και χαμηλότερης ισχύος MPI με 1 λίτρο και 59 ίππους καταναλώνει 4,9 λίτρα σε κύκλο WLTP, αλλά ο TSI 1 λίτρου και 94 ίππων είναι περισσότερο αποδοτικός, με κατανάλωση 4,6 λίτρων.





9. Dacia Sandero


Το Dacia Sandero κατάφερε να ταράξει την αγορά νέων αυτοκινήτων χάρη στην αξιοσημείωτα χαμηλή τιμή του. Και ενώ τα υλικά του εσωτερικού του είναι φθηνά και γερασμένα σε σχέση με τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας, το supermini χρησιμοποιεί δοκιμασμένα μηχανικά μέρη από την ιδιοκτήτρια εταιρεία Renault, οπότε οι ιδιοκτήτες αναμένεται να μη συναντήσουν προβλήματα.

Στα ελκυστικά στοιχεία του μοντέλου περιλαμβάνεται το χαμηλό κόστος ασφάλισης, όπως και το διάστημα των 20.000 χιλιομέτρων που απαιτείται ανάμεσα σε δύο service. Ωστόσο, η κατανάλωση του βασικού κινητήρα 1,2 λίτρων είναι υψηλή. Αν διαθέτετε το ποσό που απαιτείται για τον πετρελαιοκινητήρα, θα ανταμειφθείτε με κατανάλωση 3,7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Όλα τα μοντέλα διαθέτουν ESP, αλλά το Euro NCAP έδωσε στο Sandero μόνο 4 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης. Ο βενζινοκινητήρας TCe 90 0,9 λίτρου είναι ο καλύτερος της σειράς, προσφέροντας έναν καλό συνδυασμό επιδόσεων και χαμηλής κατανάλωσης.

Για τα δεδομένα της τιμής του, αποκτάτε μία μεγάλη καμπίνα, ενώ ο χώρος αποσκευών 320 λίτρων εντυπωσιάζει. Ωστόσο, η βασική έκδοση Access δε διαθέτει ούτε καν ηχοσύστημα στο βασικό εξοπλισμό, ενώ θα χρειαστεί να επιλέξετε την έκδοση Laureate αν θέλετε κλιματισμό και ηλεκτρικά παράθυρα πίσω. Το Sandero υπολείπεται σε σχέση με ένα Ford Fiesta στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης, αλλά αρκετοί θα το αποδεχθούν αυτό προκειμένου να αποκτήσουν ένα ευρύχωρο νέο αυτοκίνητο σε τόσο χαμηλή τιμή.

Υπάρχει επίσης η έκδοση Sandero Stepway με εμφάνιση που παραπέμπει σε όχημα εκτός δρόμου, αλλά δε θα τη χαρακτηρίζαμε πραγματικά σκληροτράχηλη, ενώ δεν προσφέρει κάτι παραπάνω στον τομέα της ικανότητας ρυμούλκησης.





10. Opel Corsa


Το Opel Corsa είναι ένα δημοφιλές αυτοκίνητο και είναι εύκολο να αντιληφθούμε γιατί. Χωρίς να αγγίζει την κορυφή σε κάποιον συγκεκριμένο τομέα, προσφέρει έναν καλό συνδυασμό στυλ, εκλεπτυσμένου χαρακτήρα, εσωτερικών χώρων, τεχνολογίας και οδικής συμπεριφοράς σε ανταγωνιστική τιμή.

Αν είστε νέος οδηγός, είναι πιθανό ότι έχετε σκεφτεί το ενδεχόμενο να επιλέξετε το Corsa, ή τουλάχιστο σας το έχουν προτείνει. Το μοντέλο γίνεται περισσότερο ελκυστικό χάρη στο χαμηλό κόστος ασφάλισης και τις δελεαστικές επιλογές χρηματοδότησης που προσφέρει η Opel για να επιλέξει ένας νέος οδηγός να καθίσει πίσω από το τιμόνι ενός Corsa.

Σε αντίθεση με άλλα hatchbacks που πωλούνται πλέον αποκλειστικά σαν πεντάθυρα, το Corsa παραμένει διαθέσιμο και σε τρίθυρη εκδοχή. Οι κινητήρες κυμαίνονται σε διαστάσεις από 1,2 ως 1,4 λίτρα και παράγουν από 75 ως 140 ίππους.

Για τους οδηγούς με περιβαλλοντικές ανησυχίες, η έκτη γενιά του Corsa θα περιλαμβάνει και μία ηλεκτρική εκδοχή, η οποία αναμένεται να κοστίζει γύρω στις 30.000 ευρώ. Καθώς η πέμπτη γενιά του Corsa φτάνει στο τέλος της και το ενδιαφέρον του κατασκευαστή στρέφεται στο νέο μοντέλο, αναμένονται ακόμα πιο ελκυστικές προσφορές στις αντιπροσωπείες.