Πάνω από 50 χρόνια εξέλιξης: η ιστορία της Hyundai

 

⦁    Η Hyundai Motor έχει καταφέρει να σημειώσει περισσότερη πρόοδο από αρκετούς άλλους κατασκευαστές μέσα σε μόλις 50 χρόνια
⦁    Η εταιρεία κατάφερε να κινητοποιήσει ένα ολόκληρο έθνος, συμβάλλοντας στον εκσυγχρονισμό της Νότιας Κορέας
⦁    Το προοδευτικό πνεύμα της Hyundai της έχει προσδώσει ηγετικό ρόλο στο μέλλον της αυτοκίνησης, με την εταιρεία να γιορτάζει την πορεία της σε μία νέα καμπάνια με σλόγκαν «Next Awaits» (περιμένοντας το επόμενο)

 

Η πρόοδος δεν είναι ποτέ τυχαία, αλλά υπαγορεύεται από την ιστορία. Από την ίδρυση της το 1967, η Hyundai αποτελεί έναν από τους κατασκευαστές-πρωτοπόρους στην τεχνολογία της αυτοκίνησης.

 

Το 2016 η εταιρεία προσέφερε το IONIQ, το πρώτο αυτοκίνητο του κόσμου με τρία εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης. Είναι αυτό το προοδευτικό πνεύμα που καθιστά τη Hyundai μία από τις ηγέτιδες στην κινητικότητα του μέλλοντος.

 

 

Ακόμα περισσότερο σε σχέση με άλλους κατασκευαστές, η Hyundai προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις σε βενζινοκινητήρες χαμηλών ρύπων, καθώς και σε κυψέλες υδρογόνου και εξηλεκτρισμένα οχήματα, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που φέρνει η κλιματική αλλαγή. Το 2016, η εταιρεία λάνσαρε το IONIQ, το πρώτο αυτοκίνητο του κόσμου που είναι διαθέσιμο με τρεις διαφορετικούς εξηλεκτρισμένους κινητήρες.

 

Ξαναχτίζοντας τη Νότια Κορέα

 

Το 1947 ιδρύθηκε η Hyundai Engineering and Construction Company. Το όνομα Hyundai σημαίνει «μοντέρνοι καιροί» και προέρχεται από την κορεάτικη λέξη Hyun () που σημαίνει μοντέρνος «μοντέρνος» ή «τωρινός» και το  Dai () που αναφέρεται σε μία εποχή ή μία γενιά.

 

Ύστερα από την απελευθέρωση της Νότιας Κορέας το 1945, η εταιρεία ανέλαβε μεγάλα κατασκευαστικά συμβόλαια για λογαριασμό της κυβέρνησης και ήταν υπεύθυνη για την κατασκευή αρκετών από τις υποδομές μεταφορών της χώρας σε μία περίοδο ραγδαίας εκβιομηχάνισης. Ανάμεσα σε άλλα σημαντικά έργα, η Hyundai κατασκεύασε τον αυτοκινητόδρομο Kyeong-bu.

 

 

Δεκαετίες 1960-1970: Η εποχή της μαζικής παραγωγής

 

Η Hyundai Motor Company ιδρύθηκε το 1967, ενώ την επόμενη χρονιά ολοκληρώθηκε η κατασκευή της γραμμής παραγωγής της στο Ούλσαν. Σήμερα αποτελεί τη μεγαλύτερη ενσωματωμένη μονάδα παραγωγής του κόσμου, με δυνατότητες ετήσιας παραγωγής 1,6 εκατομμυρίου οχημάτων. Χάρη στον παγκόσμιο στόλο πλοίων της Hyundai Glovis και στο συνεργάτη της στην παραγωγή ατσαλιού, το Hyundai Motor Group διατηρεί τον έλεγχο σε όλα τα στάδια της αλυσίδας.

 

Το 1968, το Cortina ήταν το πρώτο όχημα που συναρμολογήθηκε με επιτυχία στο εργοστάσιο του Ούλσα, με τη συνεργασία της Ford Motor Company. Η Hyundai σημείωσε ρεκόρ ελάχιστου χρόνου από την έναρξη της κατασκευής του εργοστασίου ως την παραγωγή πλήρους κλίμακας σε σχέση με κάθε άλλο εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων της Ford, αφού χρειάστηκε λιγότερο από έξι μήνες.

 

Έπειτα από την αρχική επιτυχία και τη μετέπειτα κυριαρχία του Cortina στην ευρωπαϊκή αγορά, η Hyundai αποφάσισε να κατασκευάσει το δικό της αυτοκίνητο. Το Φεβρουάριο του 1974, η εταιρεία προσέλαβε τον Τζορτζ Τέρνμπουλ, πρώην διευθυντή της Austin Morris στην British Leyland, ο οποίος προσέλαβε άμεσα έξι Ευρωπαίους αρχιμηχανικούς, καθώς και έναν σχεδιαστή αυτοκινήτων, δύο σχεδιαστές πλαισίων, δύο μηχανικούς παραγωγής και έναν μηχανικό δοκιμών.

 

Η παραπάνω ομάδα δημιούργησε το Pony, το οποίο παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο τον Οκτώβριο του 1974, ενώ διατέθηκε στην αγορά το Δεκέμβριο του 1975. Το αυτοκίνητο απέκτησε το παρατσούκλι «kukmincha» που σημαίνει «αυτοκίνητο για το λαό». Με σχεδιασμό του Τζορτζέτο Τζουτζάρο, το μικρό αυτοκίνητο με κίνηση στους πίσω τροχούς ήταν το πρώτο κορεάτικο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής και αποτέλεσε τη ναυαρχίδα της Hyundai για αρκετά χρόνια.

 

Η Hyundai ξεκίνησε να εξάγει το Pony στη Χιλή, την Αργεντινή, την Κολομβία και την Αίγυπτο το 1976. Οι ευρωπαϊκές εξαγωγές ξεκίνησαν με το Βέλγιο και την Ολλανδία το 1978, ενώ η Ελλάδα ακολούθησε σύντομα.

 

 

Δεκαετία 1980: διεθνής επέκταση

 

Η δεκαετία του ’80 ήταν μία εποχή ταχύτατης διεθνούς επέκτασης για τη Hyundai, καθώς ο κατασκευαστής έσπευσε να ακολουθήσει και να ανταγωνιστεί περισσότερο καταξιωμένες μάρκες. Το 1982 η εταιρεία σήμανε την είσοδο της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας στη Βρετανική αγορά, ξεκινώντας τις πωλήσεις του Pony.

 

Το 1984 οι εξαγωγές του Pony επεκτάθηκαν στον Καναδά, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν κατά πολύ τις προσδοκίες, αφού αποτέλεσε το δημοφιλέστερο μοντέλο της αγοράς για κάποια περίοδο. Την επόμενη χρονιά ακολούθησε η πρώτη γενιά του Hyundai Sonata, με την εταιρεία να κατασκευάζει το εκατομμυριοστό της όχημα.

 

Το 1986, το Pony Excel έγινε το πρώτο Hyundai που πωλήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες, όντας το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας με κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ για άλλη μια φορά, ο σχεδιασμός ήταν του Τζορτζέτο Τζουτζάρο. Οι πωλήσεις έφτασαν τις 168.000 στην πρώτη του χρονιά στις ΗΠΑ, σημειώνοντας ένα ρεκόρ που δεν έχει ξεπεραστεί μέχρι σήμερα. Το περιοδικό Fortune είχε προτείνει το αυτοκίνητο στη λίστα του με τα 10 καλύτερα προϊόντα, χάρη και στη χαμηλή τιμή απόκτησης του.

 

 

Δεκαετία 1990: ποιοτική αναβάθμιση

 

Κατά την άνοιξη του 1990, η συνολική παραγωγή αυτοκινήτων της Hyundai άγγιξε τα 4 εκατομμύρια. Επόμενος σταθμός για την εταιρεία ήταν το 1991, όπου κατασκεύασε τον πρώτο της βενζινοκινητήρα, τον τετρακύλινδρο Alpha, καθώς και το δικό της σύστημα μετάδοσης, ανοίγοντας το δρόμο για την τεχνολογική της ανεξαρτησία. Ο κινητήρας έκανε το ντεμπούτο του το 1992 με το Hyundai Scoupe.

 

Στη διάρκεια αυτής της δεκαετίας, η Hyundai συνέχισε να εξελίσσεται και να παγιώνει τη θέση του ηγέτη στην κατασκευή αυτοκινήτων, παρουσιάζοντας διάφορα δημοφιλή μοντέλα όπως τα Accent, Dynasty και Tiburon.

 

Το 1994 η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία ενός νέου τμήματος έρευνας και ανάπτυξης στη Γερμανία, καθήκοντα του οποίου ήταν η παρακολούθηση των τεχνολογικών εξελίξεων στην Ευρώπη, καθώς και ο σχεδιασμός και τα μηχανολογικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων για την ευρωπαϊκή αγορά. Το Σεπτέμβριο του 1997 η Hyundai ξεκίνησε τη λειτουργία του πρώτου της εργοστασίου στην Ευρωπαϊκή ήπειρο, το οποίο βρίσκεται στη Σμύρνη και παραμένει η μακροβιότερη μονάδα παραγωγής εκτός Ασίας για την εταιρεία.

 

Η δεκαετία του ’90 βρήκε τη Hyundai να πειραματίζεται με μία σειρά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων. Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό της αυτοκίνητο ήταν το πρωτότυπο Sonata Electric Vehicle το 1991. Ύστερα από τα πρώτα πειράματα με υβριδικά συστήματα το 1994, το υβριδικό-ηλεκτρικό FGV-1 αποκαλύφθηκε στην έκθεση της Σεούλ το 1995, διαθέτοντας ηλεκτρική κίνηση σε μόνιμη λειτουργία. Το 1998 ακολούθησαν αυτοκίνητα με πολλαπλές πηγές καυσίμου, ενώ τα ηλεκτρικά μοντέλα με κυψέλες καυσίμου παρουσιάστηκαν επίσης στα τέλη της δεκαετίας.

 

Το 1999 ο Τσουνγκ Μονγκ-Κου έγινε πρόεδρος του Hyundai Motor Group και αποφάσισε να δώσει έμφαση στην ποιότητα των προϊόντων, ανοίγοντας το δρόμο για να αποκτήσει η εταιρεία τη θέση ενός σοβαρού παγκόσμιου ανταγωνιστή.

 

 

Δεκαετία 2000: προϊόντα υψηλότερης αξίας

 

Στο ξεκίνημα της χιλιετίας, η Hyundai ξεκίνησε να αναβαθμίζει την εικόνα της ώστε να καταξιωθεί σαν μία κορυφαία εταιρεία. Η μητρική εταιρεία Hyundai Motor Group προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις στην ποιότητα, το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη μακρόχρονη έρευνα για τα οχήματα της, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Το Κέντρο Ευρωπαϊκού Σχεδιασμού της Hyundai ιδρύθηκε το 2001, ενώ το 2003 ακολούθησε το Τεχνικό Κέντρο της Hyundai Motor Europe και το Κέντρο Σχεδιασμού της Namyang.

 

Η Hyundai λάνσαρε το πρώτο της SUV το 2000. Με το όνομα Santa Fe να προέρχεται από την πόλη του Νέου Μεξικού, αποδείχθηκε επιτυχημένο στην αμερικανική αγορά και σύντομα έγινε το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο του κατασκευαστή. Το 2004 ακολούθησε άλλο ένα SUV, το Tucson.

 

Το 2007 λανσαρίστηκε το i30. Με το σχεδιασμό, την εξέλιξη και την παραγωγή του να έχουν λάβει χώρα στην Ευρώπη, αποτέλεσε ένα αυτοκίνητο καθαρά ευρωπαϊκού χαρακτήρα. Την επόμενη χρονιά ιδρύθηκε η τσεχική Hyundai Motor Manufacturing (HMMC). Πρόκειται για την πιο σύγχρονη μονάδα παραγωγής στην Ευρώπη, με 500 ρομπότ υψηλής τεχνολογίας που παράγουν 1.500 αυτοκίνητα της Hyundai καθημερινά.

 

Το υβριδικό ηλεκτρικό Sonata, το οποίο διέθετε μπαταρία πολυμερών λιθίου, έκανε το ντεμπούτο του το 2008 στο σαλόνι αυτοκινήτου του Λος Άντζελες, ενώ οι πωλήσεις του ξεκίνησαν στις ΗΠΑ το 2011.

 

 

Από το 2010 και έπειτα: πρωτοπόροι στην κινητικότητα του μέλλοντος

 

Στη διάρκεια της δεκαετίας του 2010, Η Hyundai στράφηκε ολοένα και περισσότερο στην ανάπτυξη φιλικότερων προς το περιβάλλον αυτοκινήτων και τεχνολογιών. Η εταιρεία φιλοδοξεί να ηγηθεί στην εποχή της κίνησης χωρίς ρύπους, βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου και αναζητώντας επιλογές εναλλακτικών καυσίμων.

 

Κατά το ξεκίνημα της δεκαετίας, η Hyundai λάνσαρε το BlueOn, το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής, το οποίο παρουσιάστηκε στη Σεούλ του Σεπτέμβριο του 2010. Το BlueOn που πωλήθηκε στη Νότια Κορέα, βασίστηκε στο Hyundai i10 και ήταν εξοπλισμένο με ένα πακέτο μπαταριών πολυμερών λιθίου των 16,4 kWh, οι οποίες φορτίζουν μέσα σε έξι ώρες.

 

Το 2013 η Hyundai γιόρτασε την επίτευξη ενός ακόμα στόχου της στην οικολογική κινητικότητα, με την κυψέλη καυσίμου του ix35 να αποτελεί την πρώτη κυψέλη υδρογόνου μαζικής παραγωγής στον κόσμο. Ο μικρός χρόνος ανεφοδιασμού του οχήματος και η μεγάλη του αυτονομία, παράλληλα με τον φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του, σηματοδοτούν περισσότερα οφέλη για όλους μας.

 

Την ίδια χρονιά, η εταιρία επεκτάθηκε και στους αγώνες αυτοκινήτων, λανσάροντας την ομάδα Hyundai Motorsport World Rally Championship. Το 2015 η Hyundai ανακοίνωσε τη θυγατρική της μάρκα Hyundai N, η οποία μας χάρισε βραβευμένα αυτοκίνητα παραγωγής όπως το i30 N και το i30 Fastback N το 2017 και το 2018 αντίστοιχα.

 

Το 2016 η Hyundai παρουσίασε το IONIQ, το πρώτο αυτοκίνητο του κόσμου που να διατίθεται σε υβριδικές, plug-in υβριδικές και πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις. Το όνομα του προέρχεται από τις λέξεις ion (ιόν) και unique (μοναδικό). Δύο χρόνια αργότερα, ακολούθησε το Kona Electric, το πρώτο ηλεκτρικό μικρό SUV για την Ευρώπη, καθώς και το NEXO, εξοπλισμένο με κυψέλη καυσίμου δεύτερης γενιάς.

 

Η φιλοδοξία της Hyundai να εδραιώσει την ηγετική της θέση στην κινητικότητα του μέλλοντος είναι εμφανής και στη νέα της καμπάνια επικοινωνίας με τίτλο εξέλιξη «Εξέλιξη» και σλόγκαν «Next Awaits». Η καμπάνια επιδεικνύει πώς η εταιρική κληρονομιά 50 χρόνων διαμόρφωσε το προοδευτικό πνεύμα που επιτρέπει στον κατασκευαστή να καινοτομεί σήμερα και να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις του μέλλοντος.

 

Τον Ιανουάριο του 2019, ο αντιπρόεδρος του Hyundai Motor Group Τσουνγκ Εουι-Σουν διορίστηκε αντιπρόεδρος στο Συμβούλιο του Υδρογόνου, μία συνεργασία μεταξύ διευθυντικών στελεχών εταιρειών από διάφορους βιομηχανικούς και ενεργειακούς κλάδους, η οποία επικεντρώνεται στην επιτάχυνση της ανάπτυξης και της εφαρμογής τεχνολογιών υδρογόνου στον πλανήτη. Ο Τσουνγκ έχει καλέσει σε αυξημένη διεθνή συνεργασία για την αντιμετώπιση των παγκόσμιων κλιματικών προκλήσεων. Με το βλέμμα της στραμμένο στο μέλλον, το Hyundai Motor Group φιλοδοξεί να προωθήσει τις τεχνολογίες κυψέλης καυσίμου μέσω του οδικού χάρτη «FCEV Vision 2030», ο οποίος περιλαμβάνει ένα σχέδιο για τη δραστική αύξηση της ετήσιας παραγωγής κυψελών καυσίμου σε 700.000 μονάδες μέχρι το 2030, καθώς και τη διερεύνηση νέων επιχειρηματικών ευκαιριών για την προσφορά της συγκεκριμένης τεχνολογίας σε περισσότερους κλάδους των μεταφορών, της παραγωγής και της αποθήκευσης ενέργειας.