Μετά την i4 και την iX, αυτό είναι το μέλλον της BMW

Η νέα κλάση (Neue Klasse) των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της BMW «πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα», αλλά ευτυχώς, θα διατηρήσει το στυλ της BMW

Η BMW επιταχύνει το πρόγραμμα ανάπτυξης των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της, δίνοντας στη δημοσιότητα τις πλήρεις προδιαγραφές των νέων iX και i4. Όμως μέχρι το 2025, ακόμα και αυτά τα μοντέλα θα έχουν αρχίσει να είναι παρωχημένα.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης της BMW, Frank Weber, η γκάμα της εταιρείας πρόκειται ουσιαστικά να διαχωριστεί σε δύο τομείς. Στον ηλεκτρικό τομέα, η ολοκαίνουρια γενιά μοντέλων που αναβιώνει το όνομα Neue Klasse θα καλύπτει όλες τις βασικές κατηγορίες μεγεθών και στυλ που προσφέρει η BMW.

Στον άλλο τομέα, οι πλατφόρμες που βασίζονται στη βενζίνη, το πετρέλαιο και υβριδικά συστήματα θα συνεχίσουν να εξελίσσονται. Σχετικά με αυτές, η επερχόμενη, αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων αναμένεται να κρατήσει μέχρι το 2035. «Αυτή θα είναι η τελευταία μείζονα αναβάθμιση», δηλώνει ο Weber.

Η πλατφόρμα του i4 προέρχεται από τη σειρά 4 της BMW, με την εξωτερική του εμφάνιση να θυμίζει το 4 Series Gran Coupe. Όμως ο Weber εξηγεί ότι το τελικό μοντέλο έχει τόσα λίγα κοινά κάτω από το αμάξωμα, που ουσιαστικά αποτελεί ένα εξαρχής ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Εξάλλου οι προδιαγραφές του είναι κορυφαίες, με αυτονομία 594 χιλιομέτρων σε κύκλο WLTP, ή 513 χιλιομέτρων για την τετρακίνητη έκδοση M50i με 544 ίππους.

Το iX έχει βασιστεί σε μία ολοκαίνουργια πλατφόρμα, χρησιμοποιώντας υλικά όπως ανθρακονήματα και ακόμα περισσότερο αλουμίνιο. Με αυτόν τον τρόπο, παραμένει γερό και συγκριτικά όχι υπερβολικά βαρύ για ένα τεράστιων διαστάσεων ηλεκτρικό SUV – κατηγορία που ποτέ δε διακρινόταν για το χαμηλό βάρος της.

Όμως η «Neue Klasse» πρόκειται να ξεκινήσει κάτι διαφορετικό για άλλη μια φορά. Το όνομα προέρχεται από τη σειρά αυτοκινήτων που ο κατασκευαστής λάνσαρε το 1962. Μέχρι τότε, η BMW δεν διέθετε κάποιο σπορ saloon σε λογική τιμή, οπότε αποφάσισε να προσφέρει ακριβώς αυτό, με τους απόγονους εκείνων των αυτοκινήτων (και των αντίστοιχων coupe) να αποτελούν τις σημερινές σειρές 3, 4, 5, 7 και 8.

Η BMW φιλοδοξεί η Neue Klasse του 2025 να είναι εξίσου σημαντική. Καμία πίεση λοιπόν. Γιατί να παρουσιάσουν μία ολοκαίνουργια γκάμα, ακριβώς τη στιγμή όπου λανσάρουν τα i4 και iX; «Ο χρόνος κυλάει γρήγορα. Είδαμε τόση τεχνολογική και κοινωνική πρόοδο μέσα σε τέσσερα χρόνια. Αυτή πρόκειται να επιταχυνθεί ακόμα περισσότερο μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια».

Ο Weber δηλώνει ότι η εμφάνιση της «Neue Klasse» θα θυμίζει αυτή που έχει καθιερώσει η BMW. «Όταν λανσάραμε την i3 το 2013, ήταν προφανές ότι ένα όχημα με μπαταρία θεωρούνταν κάτι παράξενο, οπότε φροντίσαμε να δείχνει πολύ διαφορετικό. Όμως μέχρι το 2030, τα μισά αυτοκίνητα που θα πουλάμε θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Οπότε η νέα κλάση δεν αφορά μία ξεχωριστή γκάμα. Τα οχήματα με μπαταρίες ανήκουν στον πυρήνα μας. Ο κόσμος θα θέλει να αποκτήσει μία BMW, όχι κάποιο παράξενο πράγμα.»

Ωστόσο, ο σχεδιασμός θα εστιάζει στην εκμετάλλευση του χώρου που προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με μικρότερους «χώρους κινητήρα», μεγάλα μεταξόνια, μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους και προηγμένη αεροδυναμική.

Επίσης θα διαθέτουν τις πλέον εξελιγμένες ψηφιακές λειτουργίες. Από το 2018, η BMW έχει ήδη πουλήσει 2,5 εκατομμύρια οχήματα που προσφέρουν απομακρυσμένη αναβάθμιση λογισμικού – περισσότερα από κάθε κατασκευαστή, σύμφωνα με τον Weber. Και δε μιλάμε αποκλειστικά για πληροφόρηση και ψυχαγωγία, αλλά για βαθύτερες λειτουργίες του αυτοκινήτου: «Οτιδήποτε δεν επηρεάζει την πιστοποίηση του οχήματος».

Η «Neue Klasse» πρόκειται να προχωρήσει παραπέρα, προσφέροντας οδηγικά βοηθήματα και τελικά αυτόνομη οδήγηση, αμφίδρομη συνδεσιμότητα που θα καθιστά τα βοηθήματα όλο και καλύτερα με το πέρασμα του χρόνου (όπως συμβαίνει και με την Tesla), καθώς και διάφορες λειτουργίες πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, συνδεσιμότητα φόρτισης, αγορά αναβαθμίσεων και εφ’όρου ζωής βελτιώσεις απόδοσης. Κι αν δεν εμπιστεύεστε αυτά τα συστήματα, ή δε θέλετε να μοιραστείτε την τοποθεσία και τα δεδομένα σας; Θα διαθέτουν κουμπιά απενεργοποίησης.