Η Mercedes A-Class είναι ένα όμορφο μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο που διατίθεται με κάποιους οικονομικούς κινητήρες, αλλά δεν αποδεικνύεται αρκετά άνετη, ενώ είναι και λιγότερο πρακτική σε σχέση με άλλα παρόμοια αυτοκίνητα
Θετικά:
+ Κομψή εμφάνιση εξωτερικά και εσωτερικά
+ Οικονομικοί κινητήρες
+ Ομαλό και γρήγορο σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο
Αρνητικά:
- Θορυβώδεις πετρελαιοκινητήρες
- Στριμωγμένα πίσω καθίσματα
- Μέτριος χώρος αποσκευών
Είναι η Mercedes A-Class (2015-2017) ένα καλό αυτοκίνητο;
Η Mercedes A-Class είναι όμορφη και αυτό ίσως αποδειχθεί αρκετό για να σας δελεάσει να την αποκτήσετε. Ωστόσο, πληρώνετε κάποιο τίμημα για την κομψή εμφάνιση της, αφού η Mercedes δεν είναι εξίσου ευρύχωρη όσο κάποιες εναλλακτικές οικογενειακών μοντέλων, όπως το Audi A3 Sportback, ή η BMW σειράς 1.
Παρόλο που η A-Class βρίσκεται στην αγορά για περισσότερα από 20 χρόνια, η συγκεκριμένη γενιά του μοντέλου λανσαρίστηκε το 2012, ενώ ακολούθησαν κάποιες αλλαγές το 2015, με το αυτοκίνητο να αποκτά νέους προφυλακτήρες. Σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά της, η οποία προσέφερε δύο τύπους αμαξώματος, η τρίτη γενιά είναι διαθέσιμη μόνο σε έκδοση πεντάθυρου hatchback. Ωστόσο, μία έκδοση που αξίζει ιδιαίτερη αναφορά είναι το εξαιρετικά γρήγορο hatchback που βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας, η Mercedes-AMG A45.
Σε ολόκληρη την γκάμα, το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από σπορ εμφάνιση, με τον ανάλογο χαρακτήρα να διατηρείται και στο εσωτερικό του, όπου ο οδηγός κάθεται χαμηλά, έχοντας μπροστά του τρεις κυκλικούς αεραγωγούς στη μέση του ταμπλό. Ο περιβάλλων φωτισμός – όπου μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε 12 χρώματα – και το ρεαλιστικό σε αίσθηση τεχνητό δέρμα στα καθίσματα χαρίζουν πολυτελή αέρα στην καμπίνα, παρόλο που κάποια από τα κουμπιά δείχνουν κάπως ξεπερασμένα και μερικά υλικά δεν είναι τόσο ακριβά σε αίσθηση, όσο θα περίμενε κανείς από μία Mercedes. Σαν αποτέλεσμα, η αίσθηση υψηλής ποιότητας στο εσωτερικό της A-Class υπολείπεται σε σχέση με ένα Audi A3.
Αντίστοιχα, το σύστημα infotainment της Mercedes θυμίζει ένα tablet που κάποιος εγκατέστησε στο ταμπλό εκ των υστέρων, ενώ δεν είναι και ιδιαίτερα εύκολο στη χρήση. Όπως και να έχει, το Apple CarPlay ανήκει στο βασικό εξοπλισμό, οπότε μπορείτε να χειριστείτε το iPhone σας από την οθόνη του αυτοκινήτου και να χρησιμοποιήσετε τις εφαρμογές αναπαραγωγής πολυμέσων και δορυφορικής πλοήγησης που διαθέτετε. Και αυτό είναι προτιμότερο από το να καταβάλλετε το απαιτούμενο ποσό για να αποκτήσετε τη δορυφορική πλοήγηση της Mercedes, η οποία δεν είναι εξίσου εύκολη στη χρήση και δείχνει γερασμένη.
Επιπρόσθετα, η A-Class δεν είναι εξαιρετικά πρακτική, αφού ο χώρος αποσκευών της δεν είναι τόσο μεγάλος όσο αυτός του Audi A3 Sportback, ή της BMW σειράς 1, ενώ το σχήμα του δε βοηθά ιδιαίτερα στη φόρτωση βαρέων αποσκευών.
Σε έναν ιδανικό κόσμο, η A-Class θα αντιστάθμιζε τις παραπάνω αδυναμίες στο δρόμο. Όμως δεν τα καταφέρνει ακριβώς να πετύχει σε αυτόν τον τομέα, αφού το μεγαλύτερο μειονέκτημα της είναι η σκληρή ανάρτηση της. Και ενώ η τελευταία συμβάλλει στη σπορ αίσθηση που αποπνέει η μικρή Mercedes, συνεπάγεται επίσης ότι οι δρόμοι με λακκούβες θα δοκιμάσουν την υπομονή σας.
Η γκάμα κινητήρων είναι πλούσια, αλλά αν περνάτε αρκετό χρόνο μέσα στην πόλη, ο ιδανικός είναι ο βενζινοκίνητος 1,6 λίτρων της A180, ο οποίος είναι εκλεπτυσμένος, αρκετά ισχυρός και πετυχαίνει κατανάλωση 4,7 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Από την άλλη πλευρά, αν περνάτε περισσότερο χρόνο στον αυτοκινητόδρομο, ή διανύετε μεγάλες αποστάσεις, είναι καλύτερα να επιλέξετε την A200d. Ο πετρελαιοκίνητος κινητήρας 2,1 λίτρων καταναλώνει 3,3 λίτρα σύμφωνα με τον κατασκευαστή και παρά το θορυβώδη χαρακτήρα του, δε θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε την οικονομική λειτουργία του. Όποια κι αν είναι η επιλογή σας, αξίζει να αποκτήσετε το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο λειτουργεί ομαλά και αλλάζει σχέσεις γρήγορα, σε αντίθεση με το χειροκίνητο κιβώτιο, η χρήση του οποίου δεν είναι εξίσου ευχάριστη.
Τουλάχιστον η A-Class είναι ένα ασφαλές αυτοκίνητο, έχοντας αποσπάσει βαθμολογία 5 αστεριών από τη Euro NCAP το 2012, ενώ είναι διαθέσιμη με συστήματα ενεργητικής ασφαλείας που βοηθούν στην αποφυγή μιας σύγκρουσης.
Σε γενικές γραμμές, η A-Class είναι κάπως άνιση. Δε μπορούμε να αρνηθούμε ότι ο σχεδιασμός της είναι εκπληκτικός και οι κινητήρες της οικονομικοί, αλλά ενδέχεται μία BMW σειράς 1 ή ένα Audi A3 Sportback να σας φανούν προτιμότερα για καθημερινή χρήση.
Για μία περισσότερο λεπτομερή παρουσίαση της Mercedes A-Class, συνεχίστε να διαβάζετε τις παρατηρήσεις μας σε σχέση με το εσωτερικό, την οδηγική εμπειρία και τα χαρακτηριστικά του μοντέλου.
Πόσο πρακτική είναι;
Οι επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων της A-Class θα νιώσουν άνετα, αλλά οι πίσω πόρτες καθιστούν κάπως δύσκολη την πρόσβαση, ενώ θα θέλαμε περισσότερο χώρο για τα κεφάλια στα πίσω καθίσματα και ο χώρος αποσκευών δεν έχει το ιδανικότερο σχήμα.
Η A-Class έχει σχεδόν ίδιο μέγεθος με τους ανταγωνιστές της, αλλά για κάποιο λόγο η Mercedes δεν κατάφερε να εξασφαλίσει τον ίδιο χώρο στο πίσω κάθισμα και στο χώρο αποσκευών. Η χωρητικότητα του ανέρχεται στα 341 λίτρα, ενώ με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα, αποκτάτε χώρο 1157 λίτρων.
Εσωτερικό
Οι εμπρός θέσεις της A-Class είναι αρκετά άνετες, με τα δύο καθίσματα να ρυθμίζονται σε όλα τα μοντέλα και το τεχνητό δέρμα να συμπεριλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Μη σας απασχολεί ότι δεν πρόκειται για αληθινό δέρμα, αφού η αίσθηση του είναι σχεδόν πανομοιότυπη και θα ήταν δύσκολο να καταλάβετε τη διαφορά χωρίς μικροσκόπιο. Όλα τα μοντέλα διαθέτουν επίσης έναν βραχίονα μπροστά, ο οποίος βοηθά στο να νιώθετε άνετα σε μακρινές μετακινήσεις. Τα θερμαινόμενα καθίσματα δεν ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων SE, Sport και AMG Line, αλλά μπορείτε να τα αποκτήσετε στα πλαίσια κάποιου ακριβού πακέτου που συμπεριλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως δορυφορική πλοήγηση και συστήματα αυτόνομου παρκαρίσματος.
Ένα μικρό παράπονο μας είναι ότι τα πεντάλ του οδηγού είναι μετατοπισμένα ελαφρά προς τα δεξιά, πράγμα που μπορεί να σας κάνει να νιώθετε ότι κάθεστε ελαφρά στραβά πίσω από το τιμόνι.
Στο πίσω κάθισμα, η Mercedes δεν είναι εξίσου φιλόξενη. Πρώτα από όλα, οι πόρτες δεν ανοίγουν ιδιαίτερα πλατιά, οπότε η είσοδος απαιτεί λίγο στρίμωγμα, ενώ δεν απομένει αρκετός χώρος για τα κεφάλια όσων έχουν ύψος πάνω από 1,80. Ο χώρος για τα γόνατα είναι επαρκής, ενώ τρία άτομα μπορούν να φιλοξενηθούν περισσότερο άνετα σε σχέση με το Audi A3, αφού η καμπούρα στο κέντρο του πατώματος είναι αρκετά μικρή, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μην δυσκολεύονται να χωρέσουν τα πόδια τους.
Ωστόσο, αν είστε κλειστοφοβικοί, δεν περιμένουμε να απολαύσετε την παραμονή σας στο πίσω κάθισμα μίας A-Class, αφού τα μικρά της παράθυρα δεν προσφέρουν καλή θέα προς τα έξω – ιδιαίτερα τα παιδιά δε θα ενθουσιαστούν. Μιλώντας για παιδιά, η είσοδος ενός παιδικού καθίσματος στην A-Class δεν είναι ιδιαίτερα εύκολη εξαιτίας των μικρών ανοιγμάτων των πορτών, όμως τα εκτεθειμένα σημεία πρόσθεσης Isofix καθιστούν εύκολη την εγκατάσταση του στη συνέχεια.
Χώροι αποθήκευσης
Η καμπίνα της A-Class διαθέτει αρκετούς χώρους αποθήκευσης, με τα καλάθια στις πόρτες να είναι μεγαλύτερα σε σχέση με αυτή της BMW 1 και του Audi A3 Sportback, παρέχοντας τη δυνατότητα να τοποθετήσετε ένα μπουκάλι 2 λίτρων και ποτά 1 λίτρου ταυτόχρονα. Στις πίσω πόρτες, οι χώροι αποθήκευσης είναι επίσης μεγάλοι, διαθέτοντας χώρο για ένα μπουκάλι ενός λίτρου. Κατεβάζοντας τον κεντρικό βραχίονα του πίσω καθίσματος, θα βρείτε δύο ποτηροθήκες, ενώ κάτω από το μπροστινό βρίσκεται μία μεγάλη θυρίδα.
Το μόνο μειονέκτημα είναι ότι το ντουλαπάκι δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο.
Χώρος αποσκευών
Αν σας αρέσει να μεταφέρετε πολλά ψώνια, ή αποσκευές, έχετε υπόψη σας ότι ο χώρος αποσκευών της A-Class φτάνει τα 341 λίτρα και υπολείπεται σε σχέση με αυτόν της BMW 1 (360 λίτρα) και του Audi A3 Sportback (380 λίτρα). Ταυτόχρονα, το άνοιγμα του είναι στενό, οπότε μπορεί να δυσκολευτείτε στη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Θα μπορέσετε να χωρέσετε ένα παιδικό καροτσάκι, ή δύο μικρές βαλίτσες. Για οτιδήποτε μεγαλύτερο, θα πρέπει να αναδιπλώσετε τα πίσω καθίσματα για να απελευθερώσετε 1.157 λίτρα, τα οποία είναι αρκετά για να μεταφέρετε ένα ποδήλατο, έχοντας αφαιρέσει το μπροστινό τροχό.
Τα πίσω καθίσματα της A-Class αναδιπλώνουν σε σχεδόν επίπεδη θέση και η διάταξη 60:40 προσφέρεται σε όλα τα μοντέλα. Δεν υπάρχει η επιλογή καθισμάτων που αναδιπλώνουν σε τρία κομμάτια, η οποία θα επέτρεπε την ταυτόχρονη φιλοξενία δύο επιβατών, χωρίς την ανάγκη να στριμωχτεί κάποιος στο κέντρο.
Το σετ επισκευής ελαστικού συνδυάζεται με λίγο πρόσθετο χώρο αποθήκευσης, όπου θα βρείτε δύο σημεία πρόσδεσης και μία πρίζα 12v για τη φόρτιση συσκευών των πίσω επιβατών. Στα πλευρά του χώρου αποσκευών θα συναντήσετε επίσης δύο δίχτυα, καθώς και ένα ακόμα κάτω από το πάνω ράφι.
Πώς είναι η οδηγική εμπειρία;
Οι πετρελαιοκινητήρες είναι οικονομικοί, ενώ μπορείτε να αποκτήσετε και κίνηση στους τέσσερις τροχούς αν το επιθυμείτε, αλλά η ανάρτηση αποδεικνύεται πολύ σκληρή στις λακκούβες, παρόλο που το αυτοκίνητο δε χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα σπορ συμπεριφορά. Η A-Class δεν είναι τόσο άνετη όσο περιμένει κανείς από μία Mercedes, ενώ θα μπορούσε να ήταν και περισσότερο διασκεδαστική στην οδήγηση.
Επιδόσεις και οικονομία
Μπορείτε να αποκτήσετε την A-Class με μία γκάμα κινητήρων βενζίνης, ή πετρελαίου, καθώς και με τετρακίνηση – 4Matic, στη γλώσσα της Mercedes – ενώ είναι διαθέσιμη και με ένα ομαλό και γρήγορο στη λειτουργία του αυτόματο κιβώτιο.
Ο καλύτερος βενζινοκινητήρας είναι ο ομαλός και ήσυχος τετρακύλινδρος της A180 με χωρητικότητα 1,6 λίτρου και απόδοση 122 ίππων. Είναι αρκετά γρήγορος για μετακινήσεις μέσα στην πόλη, ή στον αυτοκινητόδρομο και προσφέρει κατανάλωση 4,5 λίτρων με την αυτόματη μετάδοση και 4,7 με τη χειροκίνητη. Υπάρχει και ο ισχυρότερος της A200 με 1,6 λίτρα και 156 ίππους, αλλά δεν είναι πάρα πολύ γρηγορότερος από αυτόν της A180 και η απόκτηση του κοστίζει περισσότερο.
Αν αναζητάτε μία hot-hatch εκδοχή της A-Class, μπορείτε να αποκτήσετε την A250 με 218 ίππους, αλλά το τίμημα είναι η οικονομία καυσίμου, ενώ ο χαρακτήρας του μοντέλου δεν είναι πολύ πιο σπορ σε σχέση με τις υπόλοιπες A-Class. Η γρηγορότερη A-Class είναι το μοντέλο AMG A45, το οποίο φτάνει τα 100 χιλιόμετρα σε 4,2 δευτερόλεπτα – γρηγορότερα από αρκετά σπορ αυτοκίνητα. Χρειάζεστε τετρακίνηση για περισσότερη πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους; Τότε οι βενζινοκίνητες επιλογές σας περιορίζονται ανάμεσα στις A250 και A45.
Αν διανύετε μεγάλες αποστάσεις στον αυτοκινητόδρομο, οι πετρελαιοκινητήρες αποτελούν καλύτερη επιλογή και το ιδανικό μοντέλο είναι η A200d με τον κινητήρα 2,1 λίτρων. Η ισχύς της είναι αρκετή για να προσπεράσετε και η Mercedes ισχυρίζεται ότι η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 3,3 λίτρα. Το μόνο μειονέκτημα του είναι ότι είναι κάπως θορυβώδης όταν επιταχύνετε έντονα.
Αν θέλετε να ρυμουλκήσετε με την A-Class σας, αγοράστε την A220d. Γιατί; Είναι η μόνη πετρελαιοκίνητη έκδοση με διαθέσιμη τετρακίνηση, είναι αρκετά σβέλτη, και παρόλα αυτά καταναλώνει 3,3 λίτρα. Ωστόσο, είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με το σπορ πακέτο της έκδοσης AMG Line, οπότε θα πρέπει να συμβιβαστείτε με το ότι θα αισθάνεστε τις λακκούβες περισσότερο από ό,τι στις χαμηλότερες εκδόσεις.
Οδική συμπεριφορά
Η A-Class είναι κάπως αντιφατική στον τομέα της άνεσης και της οδικής συμπεριφοράς. Ο συνδυασμός της σπορ θέσης οδήγησης και της σκληρής ανάρτησης δημιουργεί την προσδοκία ότι το αυτοκίνητο προσφέρεται για οδηγικές απολαύσεις σε δρόμους με στροφές, όμως το κράτημα της υπολείπεται σε σχέση με το Audi A3 Sportback, ενώ δεν ανταποκρίνεται τόσο άμεσα όσο η BMW σειράς 1.
Η οδήγηση σε πιο χαλαρούς ρυθμούς δε σας γλιτώνει από το να νιώθετε τις περισσότερες λακκούβες του δρόμου – οπότε είναι λες και αποκτήσατε τα αρνητικά ενός σπορ αυτοκινήτου για πολύ λίγη οδηγική απόλαυση – ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις AMG Line έχουν ακόμα σκληρότερη ανάρτηση σε σύγκριση με τη βασική SE και τη μεσαία έκδοση Sport. Το πρόβλημα δεν είναι ανυπέρβλητο σε αυτή την περίπτωση, ωστόσο, αφού με μερικές εκατοντάδες ευρώ παραπάνω μπορείτε να αποκτήσετε την AMG Line A-Class με προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, τα οποία σας δίνουν τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε μία άνετη και μία πιο σπορ συμπεριφορά με το πάτημα ενός κουμπιού. Θα εξακολουθούσατε να αισθάνεστε λιγότερο τις λακκούβες μέσα σε ένα Audi A3, ή μια BMW 1, ωστόσο, οπότε αξίζει να έχετε υπόψη σας τα παραπάνω μοντέλα αν η άνεση αποτελεί τη βασική σας προτεραιότητα.
Πέρα από τη σκληρή ανάρτηση, η A-Class τα καταφέρνει καλά στον αυτοκινητόδρομο, χάρη στην ήσυχη καμπίνα και τα άνετα καθίσματα της.
Μέσα στην πόλη, η A-Class αποδεικνύεται εύκολη στην οδήγηση, αν και η αυτοπεποίθηση σας μπορεί να πληγεί από την κάπως περιορισμένη ορατότητα – τα τυφλά σημεία είναι μεγαλύτερα στις γωνίες του μοντέλου και το πίσω παράθυρο είναι τόσο μικρό που η Mercedes περιλαμβάνει την κάμερα οπισθοπορείας στο βασικό εξοπλισμό. Για άλλη μια φορά, το Audi A3 και η BMW σειράς 1 αποδεικνύονται καλύτερα σε αυτούς τους τομείς.
Η A-Class βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP το 2012 – τα κριτήρια του οργανισμού έχουν αυστηροποιηθεί από τότε, αλλά η Mercedes παραμένει ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα σε μία σύγκρουση. Αν επιλέξετε το προαιρετικό πακέτο Driving Assistance, θα αποκτήσετε ένα σύστημα που σας κρατάει μέσα στη λωρίδα σας στο δρόμο, ενώ ο προσαρμοζόμενος έλεγχος πλοήγησης μπορεί να επιταχύνει και να επιβραδύνει το αυτοκίνητο στην κίνηση, διατηρώντας την απόσταση σας από το αυτοκίνητο που κινείται μπροστά σας – μια χρήσιμη επιλογή αν κάνετε πολλές μετακινήσεις στον αυτοκινητόδρομο.