Θετικά:
+ Κορυφαία εξοικονόμηση καυσίμου για την κατηγορία του
+ Άφθονος χώρος στο πίσω κάθισμα
+ Άψογη κατασκευή καμπίνας
+ Πλήθος χαρακτηριστικών υψηλής τεχνολογίας
Αρνητικά:
- Μικρός χώρος αποσκευών
- Αργές επιταχύνσεις
- Το σύστημα ελέγχου Remote Touch μπορεί να αποσπάσει την προσοχή
Το Lexus NX 300h λανσαρίστηκε το 2015 και αποτελεί μία ιδιαίτερη πρόταση στην κατηγορία των μεσαίων crossover, αφού διακρίνεται για την εξαιρετική εξοικονόμηση καυσίμου, την άψογη ποιότητα του εσωτερικού του, το σχεδιασμό που τραβάει την προσοχή και την απρόσμενα σπορ οδηγική εμπειρία που προσφέρει.
Σαν να μην έφτανε το γεγονός ότι η κατηγορία των μεσαίων πολυτελών crossover περιλαμβάνει άφθονες επιλογές αυτή τη στιγμή, είναι επίσης δύσκολο να βρούμε κάποιο μοντέλο που δε θα σας προτείναμε. Και η επιλογή έγινε ακόμα δυσκολότερη χάρη στην εντυπωσιακή και ολοκληρωμένη πρόταση της Lexus. Ωστόσο, παρόλο που η απλή τούρμπο έκδοση δυσκολεύεται να ξεχωρίσει σε σχέση με τους ανταγωνιστές της στους τομείς της κατανάλωσης και των επιδόσεων, η υβριδική έκδοση του NX 300h τα καταφέρνει και με το παραπάνω.
Ίσως να μην εκπλαγεί κανείς από το γεγονός ότι η εταιρεία που έχει ταυτιστεί με τα πολυτελή υβριδικά μοντέλα, κατάφερε να κατασκευάσει το πιο οικονομικό σε κατανάλωση μεσαίο crossover. Χάρη στο συνδυασμό του τετρακύλινδρου κινητήρα 2,5 λίτρων και των δύο ηλεκτροκινητήρων που κινούνται από ένα πακέτο μπαταριών νικελίου-μετάλλου, το NX 300h καταφέρνει να αρκεστεί σε 7,35 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα σύμφωνα με τη Lexus, ενώ είναι διαθέσιμο και με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Συγκριτικά, το υβριδικό Audi Q5 καταναλώνει 9 λίτρα, με τις πετρελαιοκίνητες επιλογές που αποτελούν την εναλλακτική να κινούνται σε ανάλογα επίπεδα. Ωστόσο, η εξοικονόμηση καυσίμου συνοδεύεται από έναν συμβιβασμό, αφού το NX 300h αποτελεί ένα από τα πιο αργά αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Παράλληλα, το μοντέλο προσφέρεται επίσης με έναν συμβατικό δίλιτρο turbo με απόδοση 235 ίππων.
Οι λόγοι να προτιμήσει κανείς το Lexus NX εκτείνονται πέρα από τις ελκυστικές επιλογές κινητήρων του: οι διαστάσεις του είναι παρόμοιες με αυτές του Q5 και άλλων ανταγωνιστών, όπως η BMW X3 και το Volvo XC60, όμως η έξυπνη διαρρύθμιση του εξασφαλίζει μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια των επιβατών στο πίσω κάθισμα σε σχέση με τους ανταγωνιστές. Το μοντέλο επιδεικνύει επίσης τον τολμηρό σχεδιασμό του εσωτερικά και εξωτερικά, διαθέτοντας μία καμπίνα αψεγάδιαστης ποιότητας, καθώς και έναν μακρύ κατάλογο εξοπλισμού ψυχαγωγίας, άνεσης και ασφάλειας.
Δυστυχώς, ο χώρος αποσκευών του NX 300h υπολείπεται αισθητά σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, τοποθετώντας το μοντέλο ανάμεσα στις χαμηλότερες θέσεις της κατηγορίας. Παράλληλα, η δραματική κλίση της πίσω πόρτας τον καθιστά ακόμα λιγότερο εύχρηστο σε σχέση με όσα προμηνύουν οι διαστάσεις του. Ο χώρος αποθήκευσης με όρθια τα πίσω καθίσματα είναι ο μικρότερος της κατηγορίας, οπότε αν έχετε οικογένεια, ή αναζητάτε περισσότερη ευελιξία από αυτή που προσφέρουν τα περισσότερα station wagon, ίσως το NX να μην είναι για εσάς. Σε αυτή την περίπτωση, το μεγαλύτερο RX 400h hybrid της Lexus θα αποτελούσε μία καλύτερη οικογενειακή επιλογή, όμως τα δύο μοντέλα διαφέρουν τόσο στους τομείς του στυλ, στην οδική τους συμπεριφορά και στη γενικότερη προσωπικότητα τους, όσο διαφέρει και το πολυτελές σεντάν Lexus ES σε σύγκριση με το μικρότερο και πιο σπορ IS.
Με άλλα λόγια, αν είστε ανύπαντροι, ή ένα ζευγάρι χωρίς παιδιά, το Lexus NX 300h αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση σε ένα τμήμα της αγοράς που ομολογουμένως, περιλαμβάνει αρκετές άλλες ενδιαφέρουσες προτάσεις. Αν όμως η προτεραιότητα σας είναι η εύρεση του πιο οικονομικού σε κατανάλωση μοντέλου της κατηγορίας, η επιλογή είναι πολύ εύκολη.
Επιδόσεις και κατανάλωση καυσίμου
Το Lexus NX 300h διαθέτει υβριδικό σύστημα βενζίνης-ρεύματος, συνδυάζοντας έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων με ένα ζευγάρι ηλεκτροκινητήρων/γεννητριών που τροφοδοτείται από ένα πακέτο μπαταριών νικελίου-μετάλλου. Η συνολική ισχύς του ανέρχεται σε 194 ίππους. Η επιλογή της τετρακίνησης – αντί για την κίνηση στους εμπρός τροχούς – προσθέτει έναν τρίτο ηλεκτροκινητήρα που μεταδίδει την ισχύ του στους πίσω τροχούς, προσφέροντας περισσότερη πρόσφυση σε όλες τις καιρικές συνθήκες.
Το τετρακίνητο NX 300h επιταχύνει από 0 στα 100 χιλιόμετρα μέσα σε 8,4 δευτερόλεπτα, πετυχαίνοντας μία αξιοπρεπή επίδοση για τα δεδομένα των υβριδικών μοντέλων, αλλά όντας αρκετά πιο αργό σε σχέση με αρκετά συμβατικά πολυτελή crossover.
Από την άλλη πλευρά, η εξοικονόμηση καυσίμου είναι κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας, αγγίζοντας τα 7,1 λίτρα σε μετρήσεις σε μικτό κύκλο, ή 7,35 λίτρα για το τετρακίνητο μοντέλο, επιτυγχάνοντας αισθητά καλύτερη οικονομία σε σχέση με ένα υβριδικό Audi Q5 Hybrid.
Ασφάλεια
Όλες οι εκδόσεις του Lexus NX 300h διαθέτουν ηλεκτρονικό έλεγχο πρόσφυσης και ευστάθειας, πλευρικούς αερόσακους εμπρός και αερόσακους-κουρτίνες σε όλο το μήκος της καμπίνας, καθώς και αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού και αερόσακους-μαξιλάρια που εμποδίζουν τους επιβαίνοντες στα μπροστινά καθίσματα από το να βυθιστούν κάτω από τις ζώνες ασφαλείας και να βρεθούν εκτός καθίσματος. Η κάμερα οπισθοπορείας περιλαμβάνεται επίσης στο βασικό εξοπλισμό, όπως και το σύστημα τηλεματικής Lexus Enform Safety Connect που διαθέτει αυτόματη ειδοποίηση σύγκρουσης, εύρεση τοποθεσίας κλεμμένου οχήματος και κουμπί έκτακτης ανάγκης. Στον προαιρετικό εξοπλισμό θα συναντήσετε παρακολούθηση τυφλού σημείου με ειδοποίηση διερχόμενου οχήματος, καθώς και σύστημα προειδοποίησης αποχώρησης από λωρίδα και αποφυγής σύγκρουσης – με προσαρμοζόμενο έλεγχο πλοήγησης – το οποίο προειδοποιεί για πιθανή σύγκρουση και φρενάρει αυτόματα σε περίπτωση απουσίας αντίδρασης από τον οδηγό.
Στις δοκιμές πέδησης, το NX 300h ήρθε σε πλήρη στάση από τα 100 χιλιόμετρα μέσα σε 35,9 μέτρα, επίδοση που υπερέχει για αρκετά μέτρα σε σχέση με το μέσο όρο.
Το Lexus NX απέσπασε 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP, με τη βαθμολογία στην προστασία ενήλικων επιβατών και παιδιών να αγγίζει το 82% και με 71% στα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου.
Οδηγική εμπειρία
Αν αναμένετε ότι το NX 300h θα θυμίζει μία μικρότερη έκδοση του RX, πρόκειται είτε να απογοητευτείτε, ή να εκπλαγείτε ευχάριστα. Η ανάρτηση είναι ελαφρά πιο σκληρή, το τιμόνι έχει πιο άμεση απόκριση και ο έλεγχος του αμαξώματος στις στροφές και στις ανωμαλίες του οδοστρώματος είναι καλύτερος. Ο οδηγός νιώθει περισσότερο συνδεδεμένος με το αυτοκίνητο σε σχέση με άλλα SUV της μάρκας. Τα χαρακτηριστικά αυτά είναι κοινά ανάμεσα στις δύο εκδόσεις του μοντέλου, παρά τις διαφορές τους στον τρόπο με τον οποίο αποδίδουν την ισχύ τους.
Αντί για τον ζωηρό και εκλεπτυσμένο συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης του NX 200t, το NX 300h προσφέρει μία οδηγική εμπειρία που θα φανεί οικεία στους ιδιοκτήτες υβριδικών μοντέλων της Toyota και της Lexus. Πράγμα που σημαίνει ήσυχη, πλήρως ηλεκτρική ώθηση κατά την εκκίνηση από στάση, η διάρκεια της οποίας εξαρτάται από το πόσο ήρεμα ή ενεργητικά έχετε διάθεση να επιταχύνετε. Σε κάθε περίπτωση, κάποια στιγμή ο βενζινοκινητήρας πρόκειται να μπει σε λειτουργία, με τη μετάβαση να γίνεται απρόσκοπτα. Αν επιθυμείτε να επιταχύνετε γρηγορότερα, θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι να ακούσετε ένα εντονότερο βουητό, χωρίς αυτό να συνοδεύεται από μια ανάλογα υψηλή ισχύ. Το 300h μπορεί να είναι οικονομικό σε κατανάλωση, αλλά σίγουρα δεν είναι πολύ γρήγορο και είναι αλήθεια ότι αρκετά ανταγωνιστικά SUV – ακόμα και με αντίστοιχα συστήματα κίνησης – επιταχύνουν με περισσότερη ζωντάνια.
Εσωτερικό
Ο σχεδιασμός της καμπίνας του NX δεν είναι εξίσου ριζοσπαστικός με το εξωτερικό του, αλλά αποπνέει σαφώς μία στιλάτη, μοντέρνα ατμόσφαιρα που ξεχωρίζει σε σχέση με όλα τα μοντέλα της κατηγορίας. Η κατασκευή της είναι απόλυτα κορυφαία, με υλικά που δείχνουν και είναι πλούσια, ιδιαίτερα στις διαθέσιμες δίχρωμες εκδόσεις. Τα καθίσματα και το ταμπλό από την πλευρά του επιβάτη κοσμούνται από μαλακό δέρμα, ενώ η κεντρική κονσόλα είναι φιλόξενα επενδεδυμένη με μαλακά υλικά, ώστε να μην ακουμπούν τα πόδια σας μία σκληρή επιφάνεια. Οι ραφές σε αντίθεση, οι ξύλινες επενδύσεις και ένα μοντέρνο αναλογικό ρολόι αποτελούν μερικές από τις καλόγουστες λεπτομέρειες.
Τα χειριστήρια του κλιματιστικού συστήματος είναι τοποθετημένα ψηλά, καθιστώντας εύκολο τον έλεγχο και το χειρισμό τους, με τα υπόλοιπα χειριστήρια να είναι επίσης εύχρηστα. Ωστόσο, ο ίδιος χαρακτηρισμός δεν ισχύει εξίσου και για το σύστημα infotainment, με το βασικό σύστημα να διαθέτει ένα κουμπί χειρισμού που είναι παρόμοιο με το σύστημα COMAND της Mercedes. Ωστόσο, η πλειοψηφία των εκδόσεων του NX διαθέτει έλεγχο πλοήγησης, ο οποίος συνοδεύεται από το νεότερο σύστημα Remote Touch. Η επιλογή μενού και εικονιδίων γίνεται μέσω μιας επιφάνειας αφής στην κονσόλα, όπως σε ένα laptop. Η επιφάνεια διαθέτει ανάδραση αφής, αλλά σε γενικές γραμμές έχουμε την εντύπωση ότι το Remote Touch θα μπορούσε να αποσπάσει αρκετά την προσοχή σας από το δρόμο.
Στα πίσω καθίσματα του NX, οι επιβάτες θα βρουν άφθονο χώρο, τουλάχιστον σε σύγκριση με τα περισσότερα πολυτελή crossover. Ο χώρος αποσκευών των 555 λίτρων υστερεί, ωστόσο, παρόλο που το NX 300h αποφεύγει το συνηθισμένο πρόβλημα των υβριδικών μοντέλων που διαθέτουν αισθητά μικρότερο χώρο αποσκευών σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις. Τα 1555 λίτρα με αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα αποτελούν ανάλογο μέγεθος με αυτό της αντίστοιχα περιορισμένης Mercedes GLK και μόλις λίγο μικρότερο σε σχέση με το Audi Q5, αλλά η κλίση της πίσω πόρτας καθιστά το χώρο αποσκευών του Lexus λιγότερο εύχρηστο σε σχέση με τις προσδοκίες που αποκτά κανείς με βάση τους αριθμούς.
Εκδόσεις
Το Lexus NX 300h είναι ένα πενταθέσιο πολυτελές crossover SUV που τυπικά διατίθεται σε μόνο μία έκδοση, αφού η μη-υβριδική εκδοχή του μοντέλου ονομάζεται NX 200t και αξίζει να τη δούμε χωριστά.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει τροχούς 17 ιντσών, αυτόματα φώτα LED, LED φώτα ομίχλης και πορείας, φιμέ πίσω τζάμι, θερμαινόμενους καθρέπτες, είσοδο και εκκίνηση χωρίς κλειδί, έλεγχο πλοήγησης, επιλογές λειτουργίας οδήγησης, αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα 8 ρυθμίσεων (με οσφυϊκή στήριξη δύο ρυθμίσεων για τον οδηγό), αναδιπλούμενα και ανακλινόμενα πίσω καθίσματα σε διάταξη 60/40, πολυτελείς επενδύσεις βινυλίου NuLuxe, ρυθμιζόμενο σε ύψος και βάθος τηλεσκοπικό τιμόνι, κάλυμμα χώρου αποσκευών και κεντρικό καθρέπτη με σκίαση. Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό συναντούμε οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, συνδεσιμότητα ήχου και κινητής τηλεφωνίας μέσω Bluetooth, φωνητικές εντολές μέσω Siri, σύστημα Display Audio και ηχοσύστημα με 8 ηχεία, ανάλυση HD και δορυφορικό ραδιόφωνο, CD player, καθώς και εισόδους ήχου auxiliary και USB/iPod.
Το πακέτο Premium περιλαμβάνει τροχούς 18 ιντσών, εξωτερικούς καθρέπτες με σκίαση, ηλιοροφή και θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα εμπρός. Το πακέτο Luxury προσθέτει μία ηλεκτρική πίσω πόρτα, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, πακέτο ρυμούλκησης, δερμάτινο σαλόνι, θερμαινόμενο τιμόνι και ξύλινες επενδύσεις, ενώ διαθέσιμα είναι το ηλεκτρικό αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα.
Το πακέτο Navigation περιλαμβάνει προφανώς το σύστημα πλοήγησης, προσθέτοντας επίσης το σύστημα Remote Touch, δύο ακόμα ηχεία, φωνητικό έλεγχο, διάφορες εφαρμογές για smartphone, καθώς και μία εφαρμογή που σας επιτρέπει να ελέγξετε και να παρακολουθήσετε τις λειτουργίες του οχήματος από απόσταση.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό που μπορείτε να αποκτήσετε μεμονωμένα περιλαμβάνονται τροχοί 18 ιντσών, παρακολούθηση τυφλού σημείου (με ειδοποίηση διέλευσης), αισθητήρες στάθμευσης, προσαρμοζόμενος έλεγχος πλοήγησης (με ειδοποίηση σύγκρουσης και προετοιμασία οχήματος), αναβαθμισμένοι προβολείς LED, ηλεκτρική πίσω πόρτα, ηλιοροφή, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα και τιμόνι, καθώς και μία επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για τηλέφωνα που είναι συμβατά με το πρότυπο Qi.
Ανακαλύψτε τα μοντέλα Lexus NX 300h που διαθέτουμε, ελεγμένα από το τεχνικό μας τμήμα και συνοδευόμενα από τις μοναδικές παροχές της Automarin (Δωρεάν Service έως 6 χρόνια, Εγγύηση έως 5 χρόνια και με Δικαίωμα επιστροφής χρημάτων έως 7 ημέρες για να νιώθεις ασφαλής για την επιλογή σου).
Βρείτε τα και στο site μας εδώ: https://bit.ly/3n60HMP