Land Rover Range Rover Velar

 

Θετικά:

+ Υπέροχο εξωτερικό

+ Πολυτελής, ήσυχη καμπίνα

+ Καλοζυγισμένη ανάρτηση

 

Αρνητικά:

- Ακριβό για το μέγεθος του

- Μέτριες επιδόσεις με το βασικό κινητήρα

- Μέτρια εξοικονόμηση καυσίμου

 

Το Range Rover Velar του 2023 μπορεί να αποτελεί το μεσαίο μοντέλο της γκάμας SUV της Range Rover, αλλά αυτός δεν είναι λόγος να το αγνοήσετε: πρόκειται για ένα εκλεπτυσμένο crossover που είναι αρκετά στιλάτο για δεξιώσεις και αρκετά λειτουργικό για σαββατοκύριακα για σκι, ενώ στην ερχόμενη χρονιά θα έχουμε και την εμφάνιση της σπορ έκδοσης HST. 

 

Η γνώμη μας

Το Velar αρνείται να χωρέσει επακριβώς στα στεγανά της κατηγορίας SUV και αυτό είναι ένα από τα πράγματα που το κάνουν τόσο ελκυστικό: είναι μεγαλύτερο από τα περισσότερα crossover μικρότερου μεγέθους, αλλά μικρότερο από τα μεσαία, ενώ το σχήμα του απέχει εξίσου από ένα παραδοσιακό τετραγωνισμένο μοντέλο και ένα μοδάτο fastback.

Όπως και να έχει, είναι ιδιαίτερα όμορφο, μέσα και έξω. Το εσωτερικό του ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που έχει καλλιεργήσει η Range Rover στον τομέα της ποιότητας κατασκευής, ενώ η ανάρτηση του προσφέρει ευελιξία, χωρίς να θυσιάζει την άνεση. Όπως και τα περισσότερα Range Rover, το Velar διαθέτει πολύ περισσότερες ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου από αυτές που θα απαιτήσουν οι περισσότεροι οδηγοί του. Ο χρόνος που περάσαμε μαζί του μας άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις.

Όλα αυτά θα έπρεπε να είναι αρκετά για να το ανακηρύξουμε σε κορυφαίο μοντέλο της κατηγορίας, όμως το δύσχρηστο σύστημα infotainment και η υψηλή τιμή του μας απέτρεψαν. Οι μετέπειτα αναβαθμίσεις λογισμικού από τη Land Rover έλυσαν το πρώτο από τα δύο παραπάνω ζητήματα, όμως η τιμή του Velar συνεχίζει να είναι υψηλή για αυτά που προσφέρει, ειδικά αν αποκτηθεί με τον σχετικά αργό και όχι ιδιαίτερα οικονομικό βασικό κινητήρα.

Ωστόσο, πολλοί από τους υποψήφιους αγοραστές του δεν πρόκειται να πτοηθούν από τα παραπάνω και δεν τους κατηγορούμε για αυτό, αφού το Velar διαθέτει ό,τι χρειάζεται για να ξεχωρίσει ανάμεσα σε μία σειρά από ολοένα και πιο συνηθισμένα πολυτελή crossover.

Επιδόσεις και οικονομία

Το Velar του 2023 είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες, οι οποίοι διαθέτουν αυτόματη μετάδοση 8 σχέσεων και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Ο κινητήρας του βασικού Velar S είναι ένας δίλιτρος τετρακίνητος με τούρμπο και αποδίδει 247 ίππους και 37 κιλά ροπής. Σε προηγούμενη επαφή μας μαζί του, απολαύσαμε την ομαλή λειτουργία της αυτόματης μετάδοσης, αλλά δε βρήκαμε ιδιαίτερα εντυπωσιακή την επιτάχυνση 0-100 σε 7,7 δευτερόλεπτα. Η κατανάλωση καυσίμου φτάνει τα 11 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στην πόλη και τα 9 λίτρα στον αυτοκινητόδρομο.

Επιλέγοντας την ανώτερη έκδοση Velar R-Dynamic S αποκτάτε την επιλογή ενός εξακύλινδρου τριλιτρου κινητήρα, ο οποίος διαθέτει τούρμπο και ήπιο υβριδικό σύστημα, αποδίδοντας 335 ίππους και 49 κιλά ροπής. Η Land Rover ισχυρίζεται ότι η επιτάχυνση 0-100 απαιτεί 6 δευτερόλεπτα, ενώ το ήπια υβριδικό σύστημα συμβάλλει ώστε η κατανάλωση καυσίμου να παραμένει σχεδόν ίδια με αυτή της βασικής έκδοσης.

Η νέα έκδοση HST ανεβάζει την ισχύ του τριλιτρου κινητήρα σε 395 ίππους, ενώ η ροπή φτάνει τα 56 κιλά. Η περσινή αντίστοιχη έκδοση με τον ίδιο κινητήρα σημείωνε κατανάλωση 12 λίτρων στην πόλη και 9,4 στον αυτοκινητόδρομο, οπότε αναμένουμε το ίδιο και από το νέο μοντέλο. Η επιτάχυνση 0-100 αναφέρεται ότι απαιτεί 5,2 δευτερόλεπτα.

 

Velar ή F-Pace;

Το Range Rover Velar και η Jaguar F-Pace μοιράζονται την ίδια μηχανική πλατφόρμα και διαθέτουν παρόμοιες γκάμες κινητήρων. Ποιες είναι λοιπόν οι διαφορές;

Το F-Pace είναι ελαφρά μικρότερο, αλλά απροσδόκητα πρακτικό. Ο χώρος για τα πόδια είναι ο ίδιος στο μοντέλο της Jaguar, ενώ ο χώρος μεταφοράς αντικειμένων είναι μεγαλύτερος, φτάνοντας τα 1950 λίτρα. Συμβαδίζοντας με την ταυτότητα των κατασκευαστών τους, το F-Pace έχει περισσότερο σπορ οδική συμπεριφορά, ενώ το Velar είναι καλύτερο εκτός δρόμου. Το F-Pace είναι αισθητά φθηνότερο, αν και ο βασικός του εξοπλισμός υπολείπεται κάπως σε σχέση με του Velar.

Οι υπόλοιπες διαφορές μάλλον αφορούν περισσότερο το χάσμα των γενεών: ενώ στο Velar συναντούμε μία φουτουριστική διπλή οθόνη για τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου, το F-Pace διαθέτει πιο παραδοσιακό ταμπλό με μία οθόνη, καθώς και διακόπτες και κουμπιά για τον έλεγχο του κλιματισμού.

 

Χαρακτηριστικά ασφάλειας

Χάρη στη φετινή προσθήκη του προσαρμοζόμενου ελέγχου πλοήγησης στο βασικό εξοπλισμό, το πακέτο εξοπλισμού ασφάλειας του Velar είναι εντυπωσιακό, περιλαμβάνοντας αυτόματο φρενάρισμα κινδύνου, υποβοήθηση παραμονής σε λωρίδα, παρακολούθηση τυφλού σημείου, αισθητήρες στάθμευσης και παρακολούθηση της συγκέντρωσης του οδηγού. 

 

Τεχνολογικός εξοπλισμός

Το σύστημα infotainment Pivi Pro της Jaguar έχει βελτιωθεί δραστικά από τότε που το Velar έκανε το ντεμπούτο του. Η τελευταία έκδοση περιλαμβάνει πλοήγηση, ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και ένα ηχοσύστημα υψηλής ποιότητας της Meridian. Όλα τα Velar είναι εξοπλισμένα με την ίδια οθόνη αφής 10 ιντσών, καθώς και μία δεύτερη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα για τον έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος. Ο πολυκάναλος ήχος και η προβολή ενδείξεων στο παρμπρίζ ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Προτεινόμενες εκδόσεις

Θα θέλαμε πολύ να αποφύγουμε το βασικό κινητήρα, όμως ο τριλιτρος απαιτεί να ξοδέψετε τουλάχιστον 89.000 ευρώ, κάνοντας την επιλογή μιας Porsche Cayenne ή ενός Range Rover Sport ένα όχι πολύ μεγάλο και συνεπώς δελεαστικό βήμα.

Παρόλο που δεν είναι εξίσου γρήγορο με μία Macan, η βασική έκδοση του Velar διατηρεί τα βασικότερα χαρακτηριστικά του μοντέλου: εκπληκτικός σχεδιασμός, πολυτελές εσωτερικό και άνετη κύλιση. Οι περισσότεροι αγοραστές δε θα χρειαστούν κάτι περισσότερο.

 

Βασικοί ανταγωνιστές

Porsche Macan

Jaguar F-Pace

Tesla Model Y

Genesis GV80