Η σύντομη ιστορία της Audi

 

Χρόνια πολλά, Audi!

Ένα σύγχρονο γερμανικό πολυτελές αυτοκίνητο αποτελεί ένα υπερθέαμα τεχνολογίας και επιδόσεων και η Audi βρίσκεται στο προσκήνιο αυτής της κατηγορίας. Τα οχήματα της επιδεικνύουν τον εντυπωσιακό τους σχεδιασμό και τις κορυφαίες προδιαγραφές τους σε κάθε τους εμφάνιση. Τα Audi είναι περιζήτητα σε όλον τον κόσμο χάρη στο ξεχωριστό τους στυλ, την ταχύτητα και το πρεστίζ τους.

Για αρκετό διάστημα, η Audi δεν ήταν σε θέση να ανταγωνιστεί τους κορυφαίους Γερμανούς κατασκευαστές. Ωστόσο, με το πέρασμα των χρόνων η εταιρεία πήρε τα ρίσκα που απαιτούνταν ώστε να ξεχωρίσει, αναπτύσσοντας μοναδικά χαρακτηριστικά και δημιουργώντας αξέχαστα αυτοκίνητα που την εξύψωσαν στη σημερινή της εξέχουσα θέση. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας, ο κατασκευαστής επιτυχημένες μάχες και στους αγώνες. Κατανοώντας την ιστορία της Audi είμαστε σε θέση να εκτιμήσουμε περισσότερο τα σημερινά της οχήματα.

Δύσκολη αρχή

Το 1899 ο Αύγουστος Χορχ, ένας μηχανικός που είχε δουλέψει για τον Καρλ Μπενζ, ίδρυσε τη δική του επώνυμη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων. Μέσα στην επόμενη δεκαετία, ο Χορχ είχε σημειώσει επιτυχία, όμως το 1909 αποχώρησε από την εταιρεία που είχε ιδρύσει εξαιτίας διαφωνιών σχετικά με τη διοίκηση της. Γρήγορα ίδρυσε ένα νέο κατάστημα ώστε να παραμείνει ενεργός, όμως δεν ήταν σε θέση να χρησιμοποιήσει για το νέο του εγχείρημα το κατοχυρωμένο εμπορικό σήμα που έφερε το όνομα του.

Το όνομα Audi προήλθε από μία απρόσμενη πηγή: ο Χορχ επισκέφτηκε το σπίτι ενός συναδέλφου για να συζητήσει ένα όνομα για τη νέα του επιχείρηση. Ο γιος του συναδέλφου του, ο οποίος σπούδαζε Λατινικά, καθόταν δίπλα τους και άκουγε. Ξαφνικά είχε μία ιδέα: «Πατέρα…δε θα ήταν καλή ιδέα να αποκαλέσετε την εταιρεία Audi αντί για Horch;». Στα Γερμανικά, horch σημαίνει «ακούστε», ή «αφουγρκαστείτε», το οποίο μεταφράζεται σε audi στα Λατινικά. Ο Χορχ λάτρεψε την ιδέα και καταχώρησε την εμπορική ονομασία Audi Automobilwerke GmbH τον Απρίλιο του 1910.

Το 1932 οι εταιρείες Horch και Audi συγχωνεύτηκαν με τους κατασκευαστές DKW και Wanderer, σχηματίζοντας την Auto Union για να επιβιώσουν κατά τη Μεγάλη Ύφεση. Με το σήμα της Auto Union, η Audi κατασκεύασε μεγάλα, πολυτελή αυτοκίνητα, τα οποία σημείωσαν χαμηλές πωλήσεις κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης. Το αποτέλεσμα ήταν η αναστολή της χρήσης του ονόματος, με το σήμα της Audi να μην εμφανίζεται σε αυτοκίνητα για τα επόμενα χρόνια.

Ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος έπληξε σοβαρά τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και η Auto Union δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Μετά τον πόλεμο, η διοίκηση της εταιρείας ανασυντάχτηκε στο Ίνγκολστατ, στο οποίο βρίσκεται και η σημερινή έδρα της Audi. Η Auto Union και οι μάρκες που την αποτελούσαν αγοράστηκαν από την by Daimler-Benz το 1959 και πωλήθηκαν στη Volkswagen το 1964. Σύντομα η Volkswagen θα αναβίωνε το όνομα της Audi, ονομάζοντας ένα νέο sedan σκέτο «Audi».

Παράλληλα, μία ομάδα παθιασμένων μηχανικών της Volkswagen ετοίμαζε μυστικά ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο Audi. Όταν το παρουσίασαν στη Volkswagen, εγκρίθηκε η παραγωγή του. Ήταν το Audi 100, το οποίο λανσαρίστηκε το 1968 και σημείωσε επιτυχία, αναβιώνοντας τη μάρκα.

Τα μοντέλα της Audi διέθεταν κοινά μέρη με αυτή της Volkswagen στη δεκαετία του ’70 και καθώς οι υπόλοιπες γερμανικές μάρκες επεκτείνονταν, η Audi δυσκολεύτηκε να προσδιορίσει τη θέση της στην αγορά. Όλα αυτά άλλαξαν το 1980 με την εμφάνιση του Quattro, του συστήματος κίνησης στους τέσσερις τροχούς που συνεχίζει να αποτελεί ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Audi μέχρι σήμερα. Το Quattro ήταν τόσο σημαντικό για την Audi που παρήγαγε ένα ολοκαίνουριο αυτοκίνητο μόνο για να επιδείξει το σύστημα. Το αυτοκίνητο που ονομάστηκε Audi Quattro κυριάρχησε στα ράλι χάρη στην απαράμιλλη πρόσφυση του. Ο κινητήρας του ήταν ένας ασυνήθιστος πεντακύλινδρος σε σειρά, μία διάταξη που η Audi εξακολουθεί να χρησιμοποιεί σε ειδικές εκδόσεις των μοντέλων της. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά και οι διακρίσεις στους αγώνες κατέστησαν το Quattro θρυλικό, παγιώνοντας την ηγετική θέση της Audi στα αυτοκινητιστικά σπορ.

 

21ος αιώνας

Στις δεκαετίες του 1990 και του 2000 η Audi επέκτεινε τη γκάμα της με αυτοκίνητα όπως τα A4, A6, A8 και TT. Η εξέλιξη των κινητήρων της επικεντρώθηκε στη χρήση τούρμπο, ενώ η τετρακίνηση συνέβαλε στη φήμη της για υψηλά επίπεδα πρόσφυσης σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Φυσικά η πρόσφυση ωφελεί και τις επιδόσεις, με σπορ μοντέλα της Audi όπως το S4 να γίνονται φημισμένα για την ικανότητα τους να εκτοξεύονται από την εκκίνηση. Παράλληλα, οι ενθουσιώδεις οπαδοί των station wagons παρέμειναν ευχαριστημένοι από την αφοσίωση της εταιρείας στο να κατασκευάζει εκδόσεις wagon σχεδόν για όλα τα sedan της. Στη διάρκεια αυτής της περιόδου ξεκίνησε και η κυριαρχία της Audi στις κορυφαίες κατηγορίες των αγώνων αντοχής, όπως στις 24 ώρες του Λε Μαν.

Το 2006 η Audi λάνσαρε το R8 και τίποτα δε θα ήταν πια το ίδιο: το supercar συνδύαζε εκπληκτικό σχεδιασμό με απίστευτες επιδόσεις που το κατέστησαν άμεσα κλασσικό. Χαρακτηριστικά όπως ο κινητήρας τοποθετημένος στο κέντρο, οι κοφτεροί πλευρικοί του αεραγωγοί και φυσικά η τετρακίνηση Quattro το ξεχώρισαν από οτιδήποτε άλλο θα μπορούσατε να συναντήσετε στο δρόμο. Το R8 εξύψωσε τη θέση της Audi στην κορυφή της αυτοκίνησης και εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα πιο cool αυτοκίνητα στον πλανήτη.

Η Audi συνεχίζει να πρωτοπορεί, δημιουργώντας νέα μοντέλα, ή ακόμα και εντελώς νέες κατηγορίες. Το A7 αποτελεί κάτι ξεχωριστό χάρη στην κομψή μορφή του που προσφέρει άφθονους χώρους χάρη στο liftback σχεδιασμό του χώρου αποσκευών του. Κάθε έκδοση του A5 αποτελεί σημείο αναφοράς για τον αυτοκινητιστικό σχεδιασμό. Η σειρά Allroad συνδυάζει τον πρακτικό χαρακτήρα ενός wagon με πρόσθετο ύψος από το έδαφος για να κινηθείτε εκτός δρόμου. Παράλληλα, η γκάμα SUV του κατασκευαστή συνεχίζει να επεκτείνεται με τα Q3, Q5, Q7 και το υπερπολυτελές Q8.

Η Audi χαράσσει το δικό της δρόμο προς το μέλλον χάρη στην ποικιλόμορφη γκάμα της και τα κορυφαία της χαρακτηριστικά. Η επερχόμενη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων της αναμένεται να σημάνει μία νέα εποχή αποδοτικότητας και επιδόσεων. Η εταιρεία μπορεί να μη βρισκόταν πάντα στο επίπεδο όπου τη βρίσκουμε σήμερα, αλλά μία ματιά στην ιστορία της αποδεικνύει ότι παρέμεινε πιστή στο σλόγκαν της: Vorsprung durch Technik – «Πρόοδος μέσω της Τεχνολογίας».