Η Porsche Cayenne S E-Hybrid του 2017

 

Η Cayenne S E-Hybrid Platinum Edition του 2017 είναι μία επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση του πολυτελούς SUV της Porsche, η οποία ταλαιπώρησε κάπως τη ζυγαριά μας, αφού ζυγίζει 2437 κιλά.  Αναμφίβολα, είναι μία από τις βαρύτερες Porsche που έχουμε συναντήσει, ξεπερνώντας κατά 425 κιλά το συνδυαστικό βάρος μίας 356B 1600 του 1963 και μίας 911 του 1965. Από την άλλη πλευρά, παραμένει 90 κιλά ελαφρύτερη σε σχέση με ένα Ford F-150 4x4, οπότε υπάρχει και αυτή η θετική πλευρά.

 

 

Συνέπεια της τεράστιας μάζας της Cayenne E-Hybrid είναι ότι η οδηγική εμπειρία που περιμένει κανείς από μια Porsche δεν προκύπτει τόσο αβίαστα. Χρειάζεται να την καλοπιάσετε και μερικές φορές να την ξεγελάσετε, ώστε να αποδώσει την αίσθηση, το κράτημα και την ικανοποίηση που θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της οδήγησης μία Porsche. Κι έπειτα, έχουμε το υβριδικό σύστημα.

 

Μήπως έχει κολλήσει ένας βάτραχος στον τροχό σας;

Είναι οι δαγκάνες χρώματος Acid Green που δηλώνουν στους παρατηρητές ότι η συγκεκριμένη Cayenne των 100.000 ευρώ είναι αρκετά πιο φιλική στο περιβάλλον από άλλα, ενεργοβόρα μεγάλα SUV της Porsche. Δεν πρόκειται βέβαια για ένα κραυγαλέο και αυτάρεσκο μήνυμα, όμως το φωτεινό πράσινο χρώμα έρχεται σε έντονη αντίθεση με τις πιο συγκρατημένες αποχρώσεις του υπόλοιπου οχήματος. Υπάρχει επίσης η πράσινη σκιά πίσω από τα γράμματα των σημάτων E-Hybrid, τα οποία προσθέτουν ένα φωτοστέφανο καλών προθέσεων στην εμφάνιση του μοντέλου.

Πέρα από τις πράσινες πινελιές, η Cayenne S E-Hybrid θα μπορούσε εύκολα να θεωρηθεί όμοια με οποιαδήποτε άλλη Cayenne, αφού βρίσκεται στο στοιχείο της σε περιβάλλοντα όπου θα συναντήσετε ευκατάστατο κοινό.

 

 

Η ηλεκτρική καρδιά του συστήματος E-Hybrid προέρχεται από την Panamera E-Hybrid, συμπεριλαμβανόμενου του τρίλιτρου V6 τούρμπο κινητήρα της Audi.  Το σύστημα έχει διανύσει ένα βήμα εμπρός σε σχέση με την πρώτη υβριδική Cayenne. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 95 ίππους και 31 κιλά ροπής – δηλαδή 41 ίππους και 9 κιλά λιγότερα σε σχέση με την Panamera Turbo S E-Hybrid του 2018. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ενός πακέτου μπαταριών ιόντων λιθίου των 10,8 kWh, το οποίο έχει τοποθετηθεί κάτω από το χώρο αποσκευών και φορτίζεται από τον προαιρετικό ενσωματωμένο φορτιστή 7,2 kW μέσω απλής πρίζας, ή μέσω του συστήματος φόρτισης της Porsche που μπορεί να εγκατασταθεί στο χώρο σας.

Σε συνδυασμό με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, η ολική ισχύς φτάνει τους 416 ίππους στις 5500 στροφές, με 60 κιλά ροπής διαθέσιμα ήδη από τις 1250 στροφές. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, ενώ οι δύο άξονες φιλοξενούν ελαστικά Yokohama Advan Sport V105 σε διαστάσεις 295/35R-21, συνθέτοντας ένα αποτελεσματικό πακέτο.

 

Θετικά: Εξαιρετική ποιότητα, αίσθηση ζωντάνιας, σχεδόν δεν αντιλαμβάνεται κανείς ότι είναι υβριδική.

 

Χάρη στη σύμπραξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα, έχουμε ένα πραγματικά γρήγορο SUV, το οποίο επιταχύνει αστραπιαία, φτάνοντας τα 100 χιλιόμετρα μέσα σε 5,2 δευτερόλεπτα. Το κοντέρ δείχνει 160 χιλιόμετρα μέσα σε 13,8 δευτερόλεπτα, ενώ μπορεί να διανύσει 400 μέτρα μέσα σε 13,8 δευτερόλεπτα με ταχύτητα εξόδου 165 χιλιόμετρα, επιταχύνσεις που είναι πραγματικά εντυπωσιακές με δεδομένο το βάρος της.

 

 

Ωστόσο, όταν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας πέφτει στο σημείο όπου η Cayenne πρέπει να κινηθεί σε υβριδική λειτουργία, οι επιδόσεις μειώνονται, με τα 100 χιλιόμετρα να απαιτούν 6,8 δευτερόλεπτα και τα 160 να έρχονται μέσα σε 17,7 δευτερόλεπτα. Ο οδηγός ίσως να αισθανθεί ότι δεν οδηγεί πλέον ένα καθαρόαιμο, αλλά κάτι αρκετά συνηθισμένο, όμως πρόκειται για μία ψευδαίσθηση. Στο κάτω κάτω, ένα αυτοκίνητο που φτάνει τα 100 χιλιόμετρα σε 6,8 δευτερόλεπτα μπορεί να μην είναι ό,τι γρηγορότερο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί αργό.

 

Ανάμεσα στις διαφορετικές λειτουργίες του E-Hybrid, η πιο ενδιαφέρουσα είναι αυτή που του επιτρέπει να κινηθεί αποκλειστικά ηλεκτρικά με ταχύτητες ως και 125 χιλιόμετρα την ώρα. Σε αυτή την περίπτωση, έχουμε 95 ίππους να κινούν ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 2,5 τόνους, οπότε η ταχύτητα ασφαλώς δεν αποτελεί προτεραιότητα. Η Porsche ισχυρίζεται ότι σε αποκλειστικά ηλεκτρική λειτουργία, η Cayenne E-Hybrid μπορεί να φτάσει τα 100 χιλιόμετρα σε 8,9 δευτερόλεπτα, πράγμα που θα την καθιστούσε γρηγορότερη από ένα Ford Fiesta με αυτόματη μετάδοση.

 

Αξίζει άλλωστε να θυμηθούμε ότι η Porsche 356B του 1963 χρειαζόταν 12,8 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 100 χιλιόμετρα ώστε να δούμε τα πράγματα από τη σωστή προοπτική.

 

Η Porsche ισχυρίζεται ότι ανάλογα με τις συνθήκες, η E-Hybrid μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά για 22 χιλιόμετρα, τα οποία είναι αρκετά για όσους κάνουν μικρές καθημερινές μετακινήσεις από και προς το χώρο εργασίας τους, εφόσον υπάρχει η δυνατότητα να φορτίσουν στους χώρους στάθμευσης τους. Σε ήρεμες μετακινήσεις εντός πόλης, είδαμε την ηλεκτρική αυτονομία να αγγίζει τα 22,8 χιλιόμετρα, η οποία μειωνόταν σε περίπου 16 με περισσότερο επιθετική οδήγηση.

 

 

Πάνω απ’ όλα, είναι μια Porsche

Αυτό που ικανοποιεί περισσότερο στην E-Hybrid είναι η συνεπής της συμπεριφορά, ανεξάρτητα από την όποια οδηγική λειτουργία. Μηχανικά, η Cayenne μπορεί να μην έχει τίποτα κοινό με τα προαναφερθέντα κλασσικά μοντέλα της Porsche, αλλά υπάρχει κάτι στο χαρακτήρα της που τη συνδέει με αυτά. Το σύστημα διεύθυνσης δεν έχει την αμεσότητα που θα συναντήσετε σε ένα σπορ αυτοκίνητο, αλλά είναι καλοζυγισμένο και μεταδίδει κάθε πληροφορία για όσα συμβαίνουν στο πλαίσιο του αυτοκινήτου. Τα λάστιχα κρατούν το δρόμο στις στροφές με μεγάλη προθυμία, αφήνοντας την αίσθηση ότι θα έπρεπε να σας χτυπήσει διαστημόπλοιο για να εκτοπιστεί το πίσω μέρος της Cayenne, ενώ ό,τι κι αν συμβαίνει με τα υβριδικά συστήματα του μοντέλου, υπάρχει πάντα αρκετή ισχύς για να σας προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις. Ο αφανής ήρωας εδώ είναι το σύστημα μετάδοσης οχτώ σχέσεων, η λειτουργία του οποίου είναι πάντα υποδειγματική, είτε επιλέξετε να αλλάζετε εσείς ταχύτητες, είτε το αφήσετε να κάνει τα δικά του.

 

Η μόνη αξιοσημείωτη διαφορά ανάμεσα στη συγκεκριμένη Cayenne και τις άλλες εκδόσεις αφορά την αίσθηση του πεντάλ του φρένου. Η λειτουργία του συστήματος ανάκτησης ενέργειας γίνεται αισθητή μέσω του πεντάλ, επηρεάζοντας τον τρόπο που το SUV επιβραδύνει καθώς μπαίνει σε κάποια στροφή. Είναι κάτι στο οποίο ο οδηγός συνηθίζει γρήγορα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις καθιστά το τεράστιο αυτοκίνητο ευκολότερο στο χειρισμό.

 

Το κράτημα του μοντέλου φτάνει τα 0,91 g με ελάχιστη υποστροφή. Το βάρος του οχήματος μπορεί να είναι μεγάλο, αλλά η Porsche φρόντισε για την καλή κατανομή του – 51% μπροστά και 49% πίσω, με το πακέτο μπαταριών να βοηθά στην ισορροπία.

 

 

Όπως ισχύει και για τις υπόλοιπες Cayenne, το εσωτερικό της E-Hybrid είναι αρκετό για να φιλοξενήσει άνετα πέντε άτομα, χωρίς να είναι πληθωρικό. Ο αριθμός των κουμπιών στο ταμπλό και την κεντρική κονσόλα έχει μειωθεί, ενώ η ποιότητα των υλικών είναι βελτιωμένη, σε τέτοιο βαθμό που οι ραφές του δερμάτινου σαλονιού θα μπορούσαν να συγκριθούν με αυτές μιας σέλας Hermès.

 

Η κατανάλωση καυσίμου της Cayenne S E-Hybrid φτάνει τα 5,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε μεικτό κύκλο και σε λειτουργία αποφόρτισης της μπαταρίας. Σαν συμβατικό υβριδικό, η Porsche καταναλώνει περίπου 10,7 λίτρα σε μεικτό κύκλο. Η επίδοση αυτή δεν πρόκειται να κλονίσει την κοσμοθεωρία πολλών ιδιοκτητών αυτοκινήτων Tesla, αλλά είναι αισθητά καλύτερη σε σχέση με άλλες εκδόσεις της Cayenne.

 

Αρνητικά: βαρύ στη ζυγαριά και σε αίσθηση, οι δαγκάνες φρένων Acid Green ενδέχεται να κάψουν τους αμφιβληστροειδείς σας, υψηλή τιμή.

 

Η έκδοση Platinum διαθέτει κάποια ξεχωριστά κοσμητικά στοιχεία και συγκεντρώνει μερικά χαρακτηριστικά που θα σας ήταν ούτως ή άλλως επιθυμητά. Το πακέτο περιλαμβάνει εκτεταμένους θόλους τροχών, φώτα πορείας bixenon και ένα ισχυρό ηχοσύστημα της Bose. Επίσης θα συναντήσετε εξαιρετικά άνετα θερμαινόμενα σπορ καθίσματα, ειδικούς τροχούς για τη συγκεκριμένη έκδοση και προστατευτικά στα πρεβάζια των πορτών με φωτιζόμενα λογότυπα Cayenne S. Οι τιμές του προαιρετικού εξοπλισμού της Porsche είναι παραδοσιακά τσουχτερές και το πακέτο που αποκτάτε με την Platinum Edition μοιάζει με ευκαιρία, όντας μόλις 5.000 ευρώ ακριβότερο σε σχέση με την απλή E-Hybrid, αφού περιλαμβάνει πράγματα που οι περισσότεροι αγοραστές θα επιθυμούσαν έτσι κι αλλιώς.

 

Σε αυτό το σημείο, η Cayenne αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της γκάμας της γερμανικής εταιρείας και η κουβέντα για το κατά πόσο είναι μια πραγματική Porsche έχει γίνει καθαρά ακαδημαϊκή. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που εξασφαλίζει κέρδη στον κατασκευαστή και εντάσσεται στη φιλοσοφία του τι είναι και πώς δείχνει μία μοντέρνα Porsche. Η E-Hybrid αντανακλά το παρελθόν της εταιρείας, το οποίο φτάνει μέχρι το υβριδικό Lohner-Porsche του 1988 που σχεδίασε ο Φέρντιναντ Πορσε, ενώ συνδέεται άμεσα και με τα μοντέρνα υβριδικά της εταιρείας, όπως το supercar 918 και η 919 των αγώνων αντοχής. Το ότι ένα αυτοκίνητο που είναι κάθε άλλο παρά σπορ, με τόσο πολύπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα και τόσο μεγάλο βάρος, καταφέρνει ακόμα να αποπνέει την αίσθηση μιας Porsche, είναι κάτι εκπληκτικό.