Η ιστορία της Kia και η σημασία του λογότυπου της

 

Η Kia Corporation, η οποία αρχικά έφερε την ονομασία Kyungsung Precision Industry, είναι μία πολυεθνική αυτοκινητοβιομηχανία από τη Νότια Κορέα με έδρα τη Σεούλ. Η Kia αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο κατασκευαστή της χώρας, έπειτα από τη Hyundai Motor Company, με τις ετήσιες πωλήσεις της να φτάνουν τα 2,7 εκατομμύρια το 2021.

Η Kia έχει διανύσει πολύ δρόμο σε σχέση με τα πρώτα βήματα της Kyungsung Precision Industry μέχρι να γίνει η Kia που γνωρίζουμε σήμερα. Παρακάτω θα ρίξουμε μία συνοπτική ματιά στην ιστορία της εταιρείας από το 1944 μέχρι τώρα:

Η ιστορία της Kia προέρχεται από την Kyungsung Precision Industry, έναν κατασκευαστή ποδηλατικών εξαρτημάτων και ατσάλινων σωλήνων που ιδρύθηκε στις 9 Ιουνίου του 1944. Η παραγωγή της Kyungsung συνέχισε να εξελίσσεται και το 1951 η εταιρεία λάνσαρε το Samchully, το πρώτο ποδήλατο εγχώριας παραγωγής στη Νότια Κορέα. Η πρώτη γραμμή ενοποιημένης παραγωγής αυτοκινήτων ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1973 στο εργοστάσιο Sohari. Από το 1974 ως το 1981, η Kia κατασκεύασε εκεί τα αυτοκίνητα της γκάμας Brisa που βασίζονταν στην οικογένεια αυτοκινήτων της Mazda, μέχρι που η παραγωγή τερματίστηκε, καθώς η στρατιωτική δικτατορία επέβαλε την συγχώνευση εταιρειών, με συνέπεια η Kia να εγκαταλείψει την παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων για να ασχοληθεί αποκλειστικά με την παραγωγή μικρών φορτηγών.

Πριν από τον αναγκαστικό τερματισμό του 1981, η Kia είχε αναπτύξει και εξελίξει πλήρως τη γκάμα επιβατικών αυτοκινήτων της σε συνεργασία με τη γαλλική Peugeot και την ιταλική Fiat, οι οποίες την είχαν εξουσιοδοτήσει να συναρμολογήσει το Peugeot 604 και το Fiat 132 κάτω από σχετικές άδειες. Η εισαγωγή των σετ των εξαρτημάτων για την κατασκευή των δύο μοντέλων είχε εγκριθεί με τον όρο η Kia να εξάγει πέντε μοντέλα για κάθε Fiat ή Peugeot που πουλούσε στην εγχώρια αγορά.

Η Kia επέστρεψε στην παραγωγή μικρών αυτοκινήτων το 1986, όπου κατάφερε να παράγει μόλις 26 αυτοκίνητα. Έχοντας καταφέρει να επιταχύνει την παραγωγή μέσα στο 1987, η εταιρεία έφτασε τις 95.000 μονάδες, καταφέρνοντας να βελτιώσει τη θέση της στην αυτοκινητοβιομηχανία και να υπογράψει μια συμφωνία συνεργασίας με τη Ford. Η συνεργασία επέτρεψε στην Kia να παράγει διάφορα μικρά μοντέλα της Mazda – η οποία ανήκε στη Ford εκείνη την περίοδο – τόσο για την εγχώρια αγορά, όσο και για εξαγωγές. Κάποια από τα μοντέλα που παρήγαγε ήταν το Kia Avella – το οποίο βασιζόταν στο Mazda 121 – και το Kia Pride, το οποίο πωλήθηκε στη Βόρεια Αμερική, καθώς και στην Αυστραλία και την Ασία με τις ονομασίες Ford Aspire και Ford Festiva αντίστοιχα.

Καθώς η θέση της εταιρείας στην αγορά βελτιώθηκε, η Kia άρχισε να επεκτείνεται, ιδρύοντας την Kia Motors America στις ΗΠΑ το 1992. Από το σημείο αυτό, η Kia επεκτάθηκε συστηματικά από πολιτεία σε πολιτεία, ξεπερνώντας τις 130 αντιπροσωπίες το 1995. Το μόνο μοντέλο που προσέφερε η εταιρεία στις ΗΠΑ το 1994 ήταν το μικρό sedan Sephia, ενώ την επόμενη χρονιά ακολούθησε το SUV Sportage. Το 1995 η Kia είχε σημειώσει 24.740 πωλήσεις στη χώρα.

Το 1997 η Ασία χτυπήθηκε από μία οικονομική κρίση που παρέλυσε αρκετές εταιρείες και η Kia δεν κατάφερε να γλιτώσει από αυτή. Αποτέλεσμα ήταν η εταιρεία να κηρύξει πτώχευση. Το σχέδιο ανασυγκρότησης της επόμενης χρονιάς περιλάμβανε τη συνεργασία με τη Hyundai Motor Company, σκοπεύοντας στην επέκταση των δύο κατασκευαστών μέσω της συνιδιοκτησίας. Μέσω αυτής της συμφωνίας, η Hyundai απέκτησε το 51% της Kia, ξεπερνώντας την προσφορά της Ford Motor Company. Έπειτα από διαδοχικές εκποιήσεις, η Hyundai κατέληξε να κατέχει το ένα τρίτο της Kia και να αποτελεί το μεγαλύτερο μέτοχο της, με την Kia να κατέχει 22 τμήματα της Hyundai Motor Company. 

Το 2005 η Kia συνέταξε ένα σχέδιο με στόχο να καταλάβει ένα μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς. Τα αρχικά στάδια αυτού του σχεδίου περιλάμβαναν την αναγνώριση του σχεδιασμού σαν μία βασική κινητήρια δύναμη μελλοντικής ανάπτυξης, πράγμα που οδήγησε στο διορισμό του Πίτερ Σράιερ στη θέση του επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας. Μία από τις πρώτες του κινήσεις ήταν η δημιουργία της μάσκας «μύτης της τίγρης» που αποτελεί πλέον χαρακτηριστικό των μοντέλων της Kia.

Η θέση της Kia συνέχισε να βελτιώνεται, ενώ τον Οκτώβριο του 2006, η Kia Αμερικής έκανε τα πρώτα της βήματα για την κατασκευή ενός εργοστασίου στο Γουέστ Πόιντ της Τζόρτζια, μία επένδυση ύψους ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων. Η Kia Motors Manufacturing Georgia εγκαινιάστηκε το Φεβρουάριο του 2010, σηματοδοτώντας το 15ο συνεχόμενο ετήσιο ρεκόρ πωλήσεων για την εταιρεία στην αμερικανική αγορά. 

Το 2016 τα αυτοκίνητα της Kia κατέλαβαν την πρώτη θέση στον τομέα της αξιοπιστίας στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την κατάταξη της J.D. Power and Associates. Η εταιρεία έγινε η πρώτη μη-πολυτελής μάρκα που έλαβε αυτή τη διάκριση από το 1989.

 

Τι σημαίνει Kia;

Η λέξη Kia προέρχεται από την Σινοκορεατική γλώσσα, όπου η πρώτη συλλαβή σημαίνει «αναδύομαι», ενώ το άλφα αναφέρεται στην Ασία. Επομένως, η ένωση των δύο συλλαβών και ο σχηματισμός της λέξης Kia σημαίνει «ανατέλλων από την Ασία».

 

Τι σημαίνει το λογότυπο της Kia;

Η ιστορία του λογότυπου της Kia ξεκινά από το 1944, όταν η εταιρεία ήταν γνωστή με την επωνυμία Kyungsung Precision Industry. Το λογότυπο χρησιμοποιούνταν από το 1944 ως το 1964 και υποδήλωνε την κύρια δραστηριότητα της εταιρείας στην κατασκευή ποδηλάτων.

Το 1957 η Kyungsung Precision Industry άλλαξε το όνομα της σε Kia, παράλληλα με το εταιρικό της προφίλ. Το 1962, όταν η Kia ξεκίνησε τη συναρμολόγηση αυτοκινήτων, προέκυψε η ανάγκη ενός νέου λογότυπου. Το νέο λογότυπο είχε έναν πράσινο κύκλο και μία διαγώνια γραμμή που τον διέσχιζε προς τα πάνω και δεξιά, θυμίζοντας ένα ανεστραμμένο Q.

Το 1980 η εταιρεία ανανέωσε το λογότυπο της, το οποίο περιλάμβανε μία στυλιζαρισμένη μορφή του ονόματος της, με έντονη γραμματοσειρά και με μία μπλε καμπύλη στη θέση του πάνω μέρους του γράμματος K.

Στη δεκαετία του 1990 ακολούθησε ένα νέο λογότυπο, όπου το όνομα της Kia τοποθετήθηκε στο κέντρο ενός οριζόντιου οβάλ. Το συγκεκριμένο λογότυπο συνδύαζε κόκκινα και λευκά χρώματα, τα οποία αποτέλεσαν την επίσημη χρωματική παλέτα της Kia, με το κόκκινο να συμβολίζει το πάθος της εταιρείας και το λευκό την αφοσίωση και την αγνότητα της. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του λογότυπου ήταν η απουσία της οριζόντιας γραμμής από το γράμμα A.

Το 2012, το λογότυπο επανασχεδιάστηκε, με τις αλλαγές να περιλαμβάνουν περισσότερο έντονες και καθαρές γραμμές και εντονότερα χρώματα.

Το λογότυπο της Kia ανανεώθηκε και πάλι το 2020, φέρνοντας ένα φρέσκο και φουτουριστικό ύφος στην οπτική ταυτότητα της εταιρείας, περιορίζοντας τα στοιχεία του σήματος, με τη μοναδικότητα και την ταυτότητα της εταιρείας να διατηρείται. Το λογότυπο αποτελείται από μία κόκκινη επιγραφή, όπου τα γράμματα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους.

 

Η Kia σήμερα

Η εταιρεία έχει διανύσει πολύ δρόμο από την ίδρυση της το 1944. Παρά τα εμπόδια, έχει καταφέρει να γίνει μία διεθνής μάρκα χάρη σε μοντέλα όπως το Picanto, το Rio, το Sportage και το Sorento. Πρόκειται για πολύ καλά αυτοκίνητα που είναι γνωστά για την αξιοπιστία, την αντοχή, την άνεση, την ευκολία οδήγησης και την ασφάλεια τους, ενώ η εταιρεία δείχνει διατεθειμένη να πρωτοστατήσει στην ηλεκτροκίνηση με νέα, προηγμένα μοντέλα όπως το EV6.