Η Alfa Romeo Giulia του 2017

 

Θετικά:

+ Δύο ισχυροί τούρμπο κινητήρες για να επιλέξετε

+ Κομψό εσωτερικό

+ Εύχρηστο σύστημα infotainment

+ Μία από τις καλύτερες οδηγικές εμπειρίες της κατηγορίας

 

Αρνητικά:

- Σχετικά μικρός χώρος στο πίσω κάθισμα για τα δεδομένα της κατηγορίας

- Μικρός χώρος αποσκευών χωρίς αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα στην έκδοση Quadrifoglio

- Λιγότερη άνεση στη βασική έκδοση

 

Η Αlfa Romeo Giulia είναι ένα αυτοκίνητο που αντιμετωπίζει εξαιρετικό ανταγωνισμό από κατασκευαστές ολόκληρου του πλανήτη. Το ιταλικής καταγωγής πολυτελές μεσαίο όχημα είναι σε θέση να κερδίσει όσους δίνουν προτεραιότητα στην οδηγική εμπειρία, σε σχέση με το χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, ή το μέγεθος του χώρου αποσκευών. Το εσωτερικό της είναι κομψό, παρόλο που οι διακόπτες και τα χειριστήρια δε διακρίνονται για την υψηλή ποιότητα τους. Ένας ζωηρός τετρακύλινδρος κινητήρας με τούρμπο κινεί τους πίσω τροχούς της βασικής έκδοσης, η οποία είναι επίσης διαθέσιμη με τετρακίνηση. Ωστόσο, η έκδοση υψηλών επιδόσεων Quadrifoglio με κινητήρα V6 με διπλά τούρμπο είναι αυτή που αποσπά όλη την προσοχή μας, αποτελώντας ίσως το κορυφαίο σπορ μεσαίο αυτοκίνητο.

Οι τολμηροί ισχυρισμοί της Alfa Romeo σε σχέση με τις επιδόσεις της Giulia επιβεβαιώνονται, αφού όλες οι εκδόσεις του μοντέλου διαθέτουν ισχυρούς κινητήρες σε σχέση με τα μοντέλα του ανταγωνισμού και προσφέρουν μία διασκεδαστική οδηγική εμπειρία.

 

Άνεση

Ακόμα και στη βασική της έκδοση, είναι σαφές ότι η Giulia εστιάζει στη σπορ οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, ενώ η απομόνωση από το θόρυβο της κύλισης δεν ξεφεύγει από το μέσο όρο της κατηγορίας. Τα καθίσματα του βασικού μοντέλου δε διαθέτουν την άνεση και την ευκολία ρύθμισης των ακριβότερων εκδόσεων, ενώ τα σπορ καθίσματα ταιριάζουν στους επιβαίνοντες σαν ένα ιταλικό δερμάτινο γάντι.

 

Εσωτερικό

Η εμπειρία σας στο εσωτερικό της Giulia ποικίλλει αρκετά, ανάλογα με την έκδοση που θα επιλέξετε. Η μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται στον τύπο καθισμάτων, τα οποία επηρεάζουν τη θέση οδήγησης και την ευκολία πρόσβασης στην καμπίνα. Ο χώρος για τα πόδια στο πίσω κάθισμα μας φάνηκε ελαφρά μικρός, ενώ η ποιότητα των διακοπτών υπολειπόταν ελαφρά σε σχέση με όσα έχουμε συνηθίσει να αναμένουμε σε αυτή την κατηγορία.

 

Ευχρηστία

Ο πρακτικός χαρακτήρας δεν είναι ο τομέας στον οποίο διακρίνεται η Giulia, με εξαίρεση τη βασική έκδοση και την Ti, οι οποίες διαθέτουν αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, καθώς και τα σημεία εύκολης πρόσδεσης καθισμάτων που θα συναντήσετε σε όλες τις εκδόσεις. Τα σημεία αποθήκευσης μικρών αντικειμένων μέσα στην καμπίνα είναι περιορισμένα, ενώ και το μέγεθος του χώρου αποσκευών δεν εντυπωσιάζει.

 

Τεχνολογία

Η υλοποίηση της ευρείας οθόνης αφής 8,8 ιντσών είναι πολύ καλή, ενώ τα χειριστήρια, παρά την κάπως φθηνή αίσθηση τους, αποδεικνύονται εύχρηστα. Δεν είχαμε κάποιο παράπονο σχετικά με το στερεοφωνικό σύστημα της βασικής έκδοσης, ενώ πρέπει να πούμε ότι το προαιρετικό ηχοσύστημα της Harman Kardon αποδεικνύεται εξαιρετικό.

 

Ποια έκδοση να επιλέξω;

Παρόλο που μας άρεσε ο δίλιτρος τούρμπο της βασικής έκδοσης και της Ti, το δυνατό σημείο της Giulia είναι η οδηγική απόλαυση και η Quadrifoglio αποτελεί την έκδοση που εξερευνά τις δυνατότητες του μοντέλου στο έπακρο. Συνεπώς, είναι το μοντέλο που θα προτείναμε αν αναζητάτε τη μέγιστη οδηγική ευχαρίστηση. Η Quadrifoglio διαθέτει υψηλά επίπεδα εξοπλισμού, οπότε δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που θα θέλαμε να προσθέσουμε. Όσοι δίνουν βάση στην οδηγική ασφάλεια, θα επιθυμούσαν το πακέτο Driver Assistance Dynamic. Τα φρένα της Brembo και τα σπορ καθίσματα αποδεικνύονται πολύ καλά, οπότε θα αποφεύγαμε τα ακριβά φρένα από κεραμικά υλικά άνθρακα και τα αγωνιστικά καθίσματα από ανθρακονήματα της Sparco που διαθέτουν λιγότερες δυνατότητες ρυθμίσεων.

 

Εκδόσεις

Η Giulia διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: τη βασική Giulia, τη μεσαία Ti και την υψηλών επιδόσεων Quadrifoglio. Οι δύο πρώτες διαθέτουν καλά επίπεδα εξοπλισμού και συνοδεύονται από έναν δίλιτρο τούρμπο τετρακύλινδρο κινητήρα που παράγει 280 ίππους και 42 κιλά ροπής, με αυτόματη μετάδοση 8 σχέσεων. Η τετρακίνηση είναι διαθέσιμη σε όλες τις εκδόσεις. Στον προαιρετικό εξοπλισμό της Ti θα συναντήσετε πακέτα που περιλαμβάνουν σπορ καθίσματα και ενεργητική ανάρτηση. Παράλληλα, η Quadrifoglio συνοδεύεται από ένα εντυπωσιακό πακέτο που περιλαμβάνει έναν συναρπαστικό V6 κινητήρα 2,9 λίτρων με δύο τούρμπο, ο οποίος παράγει 505 ίππους και 61 κιλά ροπής.

Η βασική Giulia διαθέτει τροχούς αλουμινίου 17 ιντσών, ελαστικά για όλες τις εποχές και ισχυρά φρένα της Brembo. Οι προβολείς bi-xenon με LED φώτα ημέρας, πίσω φώτα και εσωτερικό φωτισμό, ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, όπως και οι θερμαινόμενοι και ηλεκτρικοί καθρέπτες, οι αισθητήρες βροχής για τους υαλοκαθαριστήρες, οι αισθητήρες στάθμευσης πίσω και η κάμερα οπισθοπορείας. Στον εξοπλισμό άνεσης περιλαμβάνονται εκκίνηση χωρίς κλειδί, δερμάτινα καθίσματα με ηλεκτρική ρύθμιση και ρυθμιζόμενη υποστήριξη οσφυϊκής περιοχής, κλιματισμός δύο ζωνών και έλεγχος πλοήγησης. Το παρμπρίζ και τα εμπρός παράθυρα με ακουστική επικάλυψη μειώνουν τους θορύβους, ενώ ο επιλογέας λειτουργίας οδήγησης DNA σας παρέχει διαφορετικές επιλογές που μεταβάλλουν τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης, της μετάδοσης και της απόκρισης του γκαζιού. Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει οθόνη TFT 7 ιντσών, ραδιόφωνο με οθόνη 6,5 ιντσών και αναγνώριση φωνής, Bluetooth, τρεις θύρες USB και ηχοσύστημα με 8 ηχεία.

Στα πακέτα που είναι διαθέσιμα στη βασική έκδοση συναντούμε το Sport Appearance, το οποίο περιλαμβάνει διαφορετική μάσκα εμπρός και πίσω, τροχούς 18 ιντσών, γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα γύρω από τα παράθυρα και βαμμένες δαγκάνες φρένων (κόκκινες, μαύρες ή κίτρινες). Το πακέτο Sport Interior προαπαιτεί το παραπάνω πακέτο και προσθέτει αλουμινένιες επενδύσεις στο εσωτερικό, όμορφους αλουμινένιους διακόπτες αλλαγής ταχυτήτων στην κολώνα του τιμονιού, δερμάτινο τιμόνι και σπορ πεντάλ. Αν επιθυμείτε να αναβαθμίσετε το σύστημα infotainment, το πακέτο Navigation περιλαμβάνει ευρεία οθόνη 8,8 ιντσών με πλοήγηση 3-D GPS, αναγνώριση φωνής, περιστροφικό διακόπτη και δορυφορικό ραδιόφωνο. Το παραπάνω θα μπορούσε να συμπληρωθεί από ηχοσύστημα 10 ηχείων που περιλαμβάνει subwoofer και ενισχυτή 400 watt. Το πακέτο Cold Weather αφορά τη βασική έκδοση και περιλαμβάνει θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, ενώ άλλες εκδόσεις το περιλαμβάνουν στον βασικό εξοπλισμό.

Στα πακέτα οδηγικών βοηθημάτων συναντούμε το Driver Assistance, το οποίο περιλαμβάνει αισθητήρες στάθμευσης εμπρός, παρακολούθηση τυφλού σημείου, προειδοποίηση διερχόμενης κυκλοφορίας πίσω και αυτόματη σκίαση εξωτερικών καθρεπτών. Το πακέτο Driver Assistance Dynamic προσθέτει προσαρμοζόμενο έλεγχο πλοήγησης με δυνατότητα ακινητοποίησης, παρακολούθηση παραμονής σε λωρίδα, ειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης με αυτόνομο φρενάρισμα κινδύνου, αυτόματα φώτα πορείας και παρμπρίζ που αντανακλά την υπεριώδη ακτινοβολία.

 

Πέρα από τον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης, η Giulia Ti διαθέτει επενδύσεις από ξύλο γκρι βελανιδιάς, την οθόνη 8,8 ιντσών (με την πλοήγηση στον προαιρετικό εξοπλισμό), 12 μήνες δορυφορικού ραδιοφώνου, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και τιμόνι, τροχούς αλουμινίου 18 ιντσών και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός. 

Στα πακέτα της Ti έχουμε σπορ επιλογές που αφορούν επίσης το μέγεθος των τροχών, καθώς και εξαιρετικά σπορ δερμάτινα καθίσματα που αξίζει να αποκτήσετε. Το πακέτο Lusso περιλαμβάνει  τροχούς 18 ιντσών και 10 ακτίνων, πολυτελή δερμάτινα καθίσματα, δερμάτινες επενδύσεις στο εσωτερικό με ραφές σε αντίθεση, αναβαθμισμένο τιμόνι, σύστημα καθαρισμού αέρα στο εσωτερικό και μία επιλογή από διαφορετικές ξύλινες επενδύσεις. Αν επιθυμείτε μόνο το δερμάτινο εσωτερικό, μπορείτε να το αποκτήσετε ξεχωριστά, ενώ μπορείτε και να κάνετε ένα μικρό βήμα προς την Quadrifoglio, επιλέγοντας την ενεργητική ανάρτηση και το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. 

Τέλος, διαθέσιμο στην έκδοση Ti είναι το κορυφαίο ηχοσύστημα 900 watt της Harman Kardon, το οποίο περιλαμβάνει 14 ηχεία, subwoofer, δύο ηχεία περιβάλλοντος ήχου και ενισχυτή 12 καναλιών.

Η Giulia Quadrifoglio αποτελεί τη σταρ του σόου, με τον αλουμινένιο V6 κινητήρα με διπλά τούρμπο, άμεσο ψεκασμό και 505 ίππους να βρίσκεται στο προσκήνιο. Η μετάδοση συνεχίζει να είναι αυτόματη με 8 σχέσεις, ενώ συνοδεύεται από απενεργοποίηση κυλίνδρων για εξοικονόμηση καυσίμου. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε μία χειροκίνητη μετάδοση 6 σχέσεων.

Η λίστα με το βασικό εξοπλισμό της Quadrifoglio είναι μακριά: θα βρείτε φρένα υψηλών επιδόσεων της Brembo και διαφορικό που μπορεί να κατανείμει ως και 100% της ροπής σε οποιονδήποτε από τους δύο πίσω τροχούς. Η εξάτμιση δύο λειτουργιών με βαλβίδες παράκαμψης αλλάζει τη μουσική που θα ακούσετε από τον κινητήρα ανάλογα με τη διάθεση σας, ενώ η ενεργή εμπρός αεροτομή από ανθρακονήματα προσαρμόζεται ώστε να παράγει περισσότερη κάθετη δύναμη σε ταχύτητες πάνω από 120 χιλιόμετρα την ώρα. Η ενεργή ανάρτηση και οι τροχοί 19 ιντσών με λάστιχα υψηλής πρόσφυσης Pirelli P Zero Corsa συμπληρώνουν το κύριο μηχανικό πακέτο.  

Αρκεί να ρίξετε μία ματιά στην Quadrifoglio για να διακρίνετε τις επιθετικές λεπτομέρειες που διαφοροποιούν τη συγκεκριμένη έκδοση, όπως τη μπροστινή μάσκα, τη γρίλια, την αεροτομή από ανθρακονήματα, τους προσαρμοσμενους προβολείς bi-xenon, καθώς και τον πίσω διαχύτη με τις τέσσερις απολήξεις των εξατμίσεων. Όμως κάτω από τις βαμμένες επιφάνειες κρύβεται επίσης ένα ελαφρύτερο καπό και μία οροφή από ανθρακονήματα.

Στο εσωτερικό, τα ανθρακονήματα περιβάλλουν επιφάνειες ενδεδυμένες με δέρμα. Ο επιλογέας Alfa DNA Pro Drive Mode προσθέτει τη λειτουργία Race στις Dynamic, Natural και Advanced Efficiency των υπόλοιπων εκδόσεων, ενώ καθιστά διαθέσιμη και την εκκίνηση μέσω Launch Control. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης η παρακολούθηση τυφλού σημείου, η ειδοποίηση διερχόμενης κυκλοφορίας πίσω, οι διακόπτες αλλαγής σχέσεων στην κολώνα του τιμονιού, το σύστημα πλοήγησης με την οθόνη 8,8 ιντσών, καθώς και τα εξαιρετικά σπορ καθίσματα από δέρμα και απομίμηση σουέτ, τα οποία ρυθμίζονται ηλεκτρικά με 8 τρόπους.

Στις υπόλοιπες επιλογές που αφορούν την Quadrifoglio, θα συναντήσετε το προαναφερθέν πακέτο Driver Assistance Dynamic, φρένα υψηλών επιδόσεων από κεραμικά υλικά άνθρακα, καθώς και τα αγωνιστικού τύπου καθίσματα από ανθρακονήματα, δέρμα και απομίμηση σουέτ της Sparco.