Δοκιμή του Audi Q7

 

Η δεύτερη γενιά του Audi Q7 είναι πολύ πιο επιδέξια στην οδήγηση, ενώ προσφέρει περισσότερη ισχύ και πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό στο εσωτερικό

 

Το Q7 ήταν το πρώτο SUV της Audi, με το οποίο η μάρκα εισήγαγε τον κωδικό Q στη γκάμα της το 2005. Η πρώτη γενιά του Q7 έκανε έντονη εντύπωση στην κατηγορία των πολυτελών SUV, με την κατασκευή του να βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Volkswagen Touareg και την Porsche Cayenne. Ωστόσο, το μοντέλο, η πώληση του οποίου διήρκεσε 10 χρόνια, κατέληξε να είναι κάπως γερασμένο σε σχέση με τους νεότερους Ευρωπαίους ανταγωνιστές του. Αυτό άλλαξε το 2016, όπου η εταιρεία προσέφερε τη δεύτερη γενιά του Q7, προχωρώντας σε δραστικές αλλαγές στο εξωτερικό και το εσωτερικό του.

 

Το προφίλ του νεότερου Q7 είναι απλούστερο και πιο μαζεμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του

 

Εξωτερικό

Η δεύτερη γενιά του Q7 βασίζεται στη νεότερη και ελαφρύτερη πλατφόρμα MLB, η οποία έχει επανασχεδιαστεί από το μηδέν. Ωστόσο, παρόλο που ο σχεδιασμός είναι πιο διακριτικός σε σχέση με το περισσότερο μυώδες προφίλ του αρχικού μοντέλου, αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία παραμένουν ίδια, όπως η εξαγωνική μάσκα και τα σχήματα των φωτιστικών σωμάτων. Στην όψη συναντούμε γενναίες δόσεις από χρώμιο, με τα φώτα matrix να συμβάλλουν στην κομψή εμφάνιση του γερμανικού SUV.

 

Η διαύγεια των φώτων LED συμβάλει στην κομψότητα του Q7

 

Πλευρικά ξεχωρίζουν οι πεντάκτινες ζάντες αλουμινίου, η αιχμηρή γραμμή στο ύψος του καπό και η κλίση της οροφής προς τα πίσω, η οποία παραπέμπει περισσότερο σε ένα station wagon, σε σύγκριση με το υψηλότερο προφίλ του παλαιότερου Q7. Τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED έχουν παρόμοιο σχεδιασμό με τα μπροστινά και διακρίνονται για το φρέσκο στυλ τους. Το κάτω μέρος του προφυλακτήρα αποκτά μία ασημένια προστατευτική ποδιά, η οποία περικλείει τις δύο εξατμίσεις. Συνολικά ο σχεδιασμός δείχνει μοντέρνος και αεροδυναμικός, απέχοντας από τον ογκώδη και «αρρενωπό» σχεδιασμό της προηγούμενης γενιάς. Ωστόσο, η επένδυση στο κάτω μέρος του αμαξώματος έχει την τάση να μαζεύει λάσπες.

 

Εσωτερικό

Η προσοχή στη λεπτομέρεια και η ευχρηστία του Q7 εντυπωσιάζουν 

 

Η είσοδος στην καμπίνα του Audi Q7 εκπλήσσει θετικά χάρη στον απλό, αλλά κομψό σχεδιασμό της. Το τιμόνι τεσσάρων ακτινών είναι πολύ ευχάριστο στην αφή, ενώ περιλαμβάνει κουμπιά για τον έλεγχο των συστημάτων πλοήγησης και infotainment, καθώς και χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων. Ο ανανεωμένος ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει φανταχτερό χαρακτήρα χάρη στο πλήθος των πληροφοριών και τη μεγάλη οθόνη του συστήματος πλοήγησης. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζουν οι συνεχόμενοι αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού, ενώ ακολουθεί μία επιφάνεια από βουρτσισμένο αλουμίνιο και ένα λουστραρισμένο ξύλινο πάνελ. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική, με τους διακόπτες να έχουν σαφή αίσθηση στη χρήση και τα υλικά που αγγίζει κανείς να αποπνέουν πολυτελή αίσθηση.

 

Το ευρύχωρο εσωτερικό παρέχει άνεση για μακρινές μετακινήσεις

 

Ο σχεδιασμός του εσωτερικού διακρίνεται για την καθαρότητα και το μινιμαλισμό του, χωρίς να παύει να δείχνει πολυτελής. Με το πάτημα του κουμπιού εκκίνησης του κινητήρα, μία οθόνη infotainment 8,2 ιντσών αναδύεται από το ταμπλό. Αν προτιμάτε να μην παρεμβάλλεται στο οπτικό σας πεδίο καθώς οδηγείτε, η ανάκλιση της γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού. Το εσωτερικό έχει στο επίκεντρο του τον οδηγό, με όλα τα συστήματα ελέγχου να βρίσκονται κοντά σε αυτόν. Το σύστημα πολυμέσων MMI διαθέτει επιφάνεια αφής, καθώς και έναν περιστροφικό διακόπτη που αποδεικνύεται πολύ εύχρηστος. Η συνδεσιμότητα Bluetooth είναι εκτεταμένη, παρέχοντας πρόσβαση στις επαφές σας, καθώς και στη μουσική σας βιβλιοθήκη, ενώ το ηχοσύστημα της Bose προσφέρει εξαιρετική ποιότητα, όπως θα περίμενε κανείς σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας.

Η εργονομία είναι κορυφαία, με το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο τιμόνι να προσαρμόζεται σε κλίση και απόσταση, ενώ τα καθίσματα διαθέτουν μνήμες αποθήκευσης των ρυθμίσεων τους. Η καμπίνα περιλαμβάνει αρκετούς χώρους αποθήκευσης, οι οποίοι συμβάλλουν στο να παραμένει τακτοποιημένη. Η θέση οδήγησης εμπνέει αυτοπεποίθηση, προσφέροντας καλή ορατότητα για άνετες μετακινήσεις. Ωστόσο, το ύψος της είναι λίγο χαμηλότερο σε σχέση με αυτό που μπορεί να έχει συνηθίσει κανείς από ένα SUV. Τα δερμάτινα καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική απορρόφηση και υποστήριξη εμπρός, ενώ τα πίσω είναι άνετα και αφήνουν άφθονο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια. Το πλάτος είναι αρκετό για να φιλοξενηθεί ένας ακόμα ενήλικας στο κέντρο, όπου το κάθισμα προσφέρει επίσης στήριξη, σε αντίθεση με πολλά άλλα αυτοκίνητα. Διαθέσιμη είναι και η επιλογή τρίτης σειράς καθισμάτων, η οποία δίνει στο Q7 τη δυνατότητα να μεταφέρει εφτά άτομα. Ο χώρος αποσκευών είναι πολύ καλός, με τα ανεξάρτητα αναδιπλούμενα καθίσματα να συμβάλλουν στην ευχρηστία του.

 

Επιδόσεις

Η γκάμα κινητήρων του Audi Q7 αποτελείται από δύο κινητήρες χωρητικότητας 3 λίτρων, με τον πετρελαιοκινητήρα να αποδίδει 286 ίππους και 60 κιλά ροπής, ενώ ο βενζινοκινητήρας παράγει 340 ίππους και 50 κιλά ροπής. Τα νούμερα αυτά δείχνουν πολύ καλά στα χαρτιά, αλλά στην πράξη αποδεικνύονται ακόμα καλύτερα, με την απόκριση του κινητήρα να είναι άμεση. Οι κινητήρες συνεχίζουν να «τραβάνε» σε όλη την κλίμακα των στροφών τους, με τη ροπή να προσεγγίζει τη μέγιστη τιμή ήδη από τις 1500 περίπου στροφές και να παραμένει σε παρόμοια επίπεδα. Το αποτέλεσμα είναι ότι δε θα νιώσετε ότι σας λείπει ισχύς σε οποιαδήποτε συνθήκη. Η λειτουργία τους είναι επίσης εκλεπτυσμένη, οπότε δε θα αισθανθείτε τραχύτητα από τον diesel κινητήρα στο εσωτερικό της καμπίνας, ενώ ο ήχος εκπλήσσει με τον σπορ χαρακτήρα του όταν πατάτε δυνατά το γκάζι.

Σε συνεργασία με τους κινητήρες έχουμε μία αυτόματη μετάδοση tiptronic με 8 σχέσεις, οι οποία μεταδίδει την ισχύ στους τέσσερις τροχούς. Το κιβώτιο είναι αρκετά έξυπνο, προσφέροντας ομαλές αλλαγές, οι οποίες σχεδόν δε γίνονται αντιληπτές όταν οδηγείτε ήρεμα. Πατώντας το γκάζι δυνατά, το σύστημα προσαρμόζεται γρήγορα, κατεβάζοντας ταχύτητα ώστε να επιταχύνετε άμεσα. Μπορείτε να επιλέξετε τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται μέσα από τις λειτουργίες Comfort και Dynamic, με την πρώτη να αλλάζει ταχύτητες νωρίς και ήρεμα, ενώ η δεύτερη προσπαθεί να αξιοποιήσει την ισχύ του κινητήρα, αλλάζοντας σχέση σε υψηλές στροφές. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση φτάνει τα 100 χιλιόμετρα σε 6,1 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 240 χιλιόμετρα, ενώ η βενζινοκίνητη απαιτεί 5,6 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα τα 250 χιλιόμετρα. Μπορείτε να χειριστείτε τη μετάδοση μέσω των διακοπτών πίσω από το τιμόνι, αν και δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος, αφού το κατέβασμα ταχύτητας περιορίζεται σε κάποιες περιπτώσεις, ενώ το ανέβασμα συμβαίνει αυτόματα όταν φτάσετε στο όριο των στροφών του κινητήρα. Ωστόσο, η λειτουργία της δε δείχνει να επηρεάζει έντονα την οικονομία, με την Audi να ισχυρίζεται ότι το πετρελαιοκίνητο μοντέλο καταναλώνει 7,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο, ενώ η αντίστοιχη κατανάλωση του βενζινοκίνητου ανέρχεται σε 10 λίτρα. Κινούμενοι με την τελευταία σχέση και σε ταχύτητες 100 χιλιομέτρων, είδαμε το στροφόμετρο να γράφει μόλις 1400 στροφές.

 

Οδική συμπεριφορά

Το Audi Q7 διαθέτει προσαρμοζόμενη ανάρτηση αέρα, η οποία προσφέρει ευέλικτη οδική συμπεριφορά και μία σειρά από ρυθμίσεις όπως Offroad, Allroad, Comfort, Auto, Dynamic και Individual. Σε λειτουργία Offroad το αυτοκίνητο αυξάνει το ύψος του ώστε να κινηθεί σε ανώμαλο δρόμο με εμπόδια. Αντίστοιχα, ο κινητήρας και η μετάδοση προσαρμόζονται ώστε να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή απόκριση στις χαμηλές στροφές. Στη ρύθμιση Comfort η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, με το αυτοκίνητο να απορροφά οτιδήποτε συναντήσει, με τίμημα τις κάπως αυξημένες κλίσεις στις στροφές, ενώ το σύστημα διεύθυνσης γίνεται πολύ ελαφρύ για εύκολους ελιγμούς μέσα στην πόλη. Επιλέγοντας τη λειτουργία Dynamic, το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο και βαρύ, προσφέροντας αρκετή αυτοπεποίθηση. Η κύλιση παραμένει αρκετά καλή, αλλά το σύστημα είναι λίγο πιο σφιχτό, προσφέροντας σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.

Η τελευταία γενιά του Q7 έγινε αξιοσημείωτα ελαφρύτερη, χάνοντας 325 κιλά, πράγμα εμφανές από την οδική συμπεριφορά του μοντέλου. Το SUV φαίνεται πρόθυμο να στρίψει έντονα και κρατά την γραμμή του όταν πιέζεται στις στροφές. Η συμπεριφορά του θυμίζει περισσότερο ένα sedan, χάρη στην επιδεξιότητα του στους δρόμους με στροφές. Η αίσθηση του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης είναι κάπως τεχνητή, αλλά παραμένει αρκετά καλή για να σας προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση. Τα ελαστικά της Pirelli προσφέρουν άφθονο κράτημα και σε συνεργασία με την τετρακίνηση, δεν επιτρέπουν την απώλεια πρόσφυσης σε καμία περίπτωση. Η λειτουργία Individual σας δίνει τη δυνατότητα να προσαρμόσετε το αυτοκίνητο στο δικό σας τρόπο οδήγησης, ρυθμίζοντας ξεχωριστά την ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης, τον κινητήρα και τη μετάδοση. Η αίσθηση και η απόδοση των φρένων είναι κορυφαία για SUV αυτού του μεγέθους, σταματώντας το αυτοκίνητο από ταχύτητες άνω των 100 χιλιομέτρων χωρίς προβλήματα.

 

Εξοπλισμός ασφάλειας

Όπως αναμένει κανείς από ένα μοντέλο της Audi, το Q7 είναι διαθέτει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού ασφάλειας που περιλαμβάνει 8 αερόσακους, ABS, ASR, EDL, ESC, Hill Descent Control και άλλα ηλεκτρονικά συστήματα.

 

Συμπέρασμα

Η δεύτερη γενιά του Audi Q7 φανερώνει την επιθυμία του Γερμανού κατασκευαστή να απευθυνθεί σε μεγαλύτερο κομμάτι του αγοραστικού κοινού, αφού το SUV διακρίνεται για τον πολυσχιδή χαρακτήρα και την ικανότητα του να ανταποκριθεί σε διαφορετικές απαιτήσεις. Για παράδειγμα, το αυτοκίνητο είναι σε θέση να αντικαταστήσει ένα station wagon, προσφέροντας ευχρηστία και καλούς χώρους, με οδική συμπεριφορά που θυμίζει sedan. Παράλληλα, το Q7 είναι σε θέση να κινηθεί σε δύσκολες συνθήκες χάρη στο προηγμένο σύστημα τετρακίνησης, οπότε όσοι αναζητούν ένα ικανό όχημα για κίνηση εκτός δρόμου αξίζει να το έχουν υπόψη τους. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά άνετο οικογενειακό SUV που παρά το μεγάλο μέγεθος του, δεν αποδεικνύεται δύσκολο στην οδήγηση και οποιοσδήποτε οδηγός θα το συνηθίσει εύκολα, ενώ παραμένει αρκετά διασκεδαστικό χάρη στην καλή οδική του συμπεριφορά. Μπορεί κάποιοι να νοσταλγήσουν την εμφάνιση του παλαιότερου μοντέλου, αλλά το Audi Q7 δεύτερης γενιάς δεν παύει να είναι ένα εξαιρετικό SUV.

 

Θετικά

+ Σχεδιαστική απλότητα στο εσωτερικό με πολυτελή υλικά και πλούσιο εξοπλισμό

+ Ισχυροί και εκλεπτυσμένοι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου

+ Πολυτάλαντη οδική συμπεριφορά χάρη στην προσαρμοζόμενη ανάρτηση

+ Ευελιξία στις στροφές

+ Πλούσιος εξοπλισμός ασφάλειας

 

Αρνητικά

- Εξωτερικός σχεδιασμός που δεν ξεχωρίζει ιδιαίτερα

 

Ανταγωνιστές

Mercedes GLS, BMW X5, Volvo XC90

 

Αν και εσείς θέλετε το επόμενο αυτοκίνητο σας να έχει τα πλεονεκτήματα που διαβάσατε παραπάνω επισκεφθείτε ένα από τα 4 καταστήματά μας. Εκεί θα ανακαλύψετε τα μοντέλα Audi Q7 που διαθέτουμε, ελεγμένα από το τεχνικό μας τμήμα και συνοδευόμενα από τις μοναδικές παροχές της Automarin.

Ανακαλύψτε τα και στο site μας εδώ: https://bit.ly/3iKfx9q