Τα πιο επιτυχημένα κάμπριο όλων των εποχών (+νούμερα πωλήσεων)

Ποια είναι τα μοντέλα με αναδιπλούμενη οροφή που σημείωσαν τις υψηλότερες πωλήσεις στον κόσμο; Ίσως να εκπλαγείτε με κάποια από αυτά.

Τα αυτοκίνητα με μαλακή οροφή είναι συχνά πιο σπάνια και ακριβότερα από τα αντίστοιχα coupe ή saloon. Ωστόσο, αυτό δεν τα εμποδίζει να σημειώνουν υψηλούς αριθμούς πωλήσεων. Ακολουθεί η λίστα μας με τα πιο επιτυχημένα κάμπριο σε αύξοντα αριθμό πωλήσεων:





Jaguar E-type (33.992 συνολικές πωλήσεις)



Για ένα αυτοκίνητο που παραμένει επιδραστικό μέχρι σήμερα, η ανοιχτή Jaguar E-type σημείωσε σχετικά χαμηλό αριθμό πωλήσεων. Αυτό είναι διπλά απρόσμενο, αφού το μοντέλο είχε μεγάλη επιτυχία στην αμερικάνικη αγορά, χάρη στις εντυπωσιακές γραμμές του και την πολυδιαφημισμένη τελική ταχύτητα 240 χιλιομέτρων, σε τιμή αρκετά χαμηλότερη σε σχέση με πολλές Ferrari και Maserati της εποχής.

Ακόμα πιο παράξενο είναι το γεγονός ότι η καλύτερη χρονιά σε πωλήσεις για τη roadster έκδοση της E-type ήταν το 1969, όπου 4287 αντίτυπα της δεύτερης σειράς του μοντέλου βρήκαν αγοραστές, παρά το γεγονός ότι αρκετοί τη θεώρησαν πολύ λιγότερο όμορφη από την πρώτη σειρά. Πέρα από τους αριθμούς, η Jaguar αποτελεί ένα αρχέτυπο γρήγορου ανοιχτού αυτοκινήτου, ακόμα και αν σημείωσε χαμηλότερες πωλήσεις από την coupe αδερφή της.





Toyota MR2 (60.000)



Η τρίτη γενιά του Toyota MR2 έδειχνε ακόμα μεγαλύτερη προσήλωση στην οδηγική απόλαυση. Η απλή συνταγή του κινητήρα στο κέντρο, με δύο θέσεις και χαμηλό βάρος, συνέθετε ένα πολύ διασκεδαστικό μικρό roadster, παρόλο που κάποιοι θεωρούσαν ότι υπολειπόταν σε πρακτικότητα.

Η απλή αναδιπλούμενη μαλακή οροφή λειτουργούσε και σαν κάλυμμα του εαυτού της, ενώ το μοντέλο προσέλκυσε αρκετούς αγοραστές. Ο ακριβής αριθμός πωλήσεων είναι άγνωστος, αλλά γύρω στις 28.000 πωλήθηκαν στις ΗΠΑ, με άλλες 14.000 στην Ευρώπη και υψηλές πωλήσεις στο ξεκίνημα του μοντέλου στην Ιαπωνία, την Αυστραλία και αλλού. Ωστόσο, στο τέλος της διαδρομής του μοντέλου, οι πωλήσεις είχαν πέσει σε αρκετές σημαντικές αγορές, με αποτέλεσμα το σταμάτημα της παραγωγής το 2007.





VW Karmann-Ghia (80.899)



Μετά τη σαρωτική επιτυχία του Beetle, το επόμενο λογικό βήμα της Volkswagen ήταν να λανσάρει το Karmann-Ghia Convertible. Το πρώτο Karmann με αναδιπλούμενη οροφή εμφανίστηκε το 1958, διαθέτοντας 2+2 θέσεις, ενώ η παραγωγή του συνεχίστηκε μέχρι το 1974.

Οι επιδόσεις χελώνας που το χαρακτήριζαν δεν αποθάρρυναν καθόλου τους αγοραστές από το να απολαύσουν την όμορφη εμφάνιση του Karmann, ειδικά στις ΗΠΑ. Ωστόσο, οι πρόσθετες ενισχύσεις που αντιστάθμιζαν την απουσία οροφής το έκαναν βαρύτερο από το coupé και κατά συνέπεια, ακόμα πιο αργό. Η επιτάχυνση 0-100 απαιτούσε πάνω από 30 δευτερόλεπτα. Τίποτα από αυτά δεν επηρέασε ωστόσο την αξία του μοντέλου, με αποτέλεσμα τόσο το coupe όσο και το convertible να είναι σήμερα κλασσικά.





Audi TT Roadster (110.319)



Η Audi βρέθηκε με μία άμεση επιτυχία στα χέρια της χάρη στην πρώτη γενιά του TT το 1998, καθώς και του Roadster που ακολούθησε ένα χρόνο μετά. Η κάμπριο έκδοση ήταν καθαρά διθέσια και χάρισε στην Audi έναν άξιο ανταγωνιστή της Porsche Boxster. Στα εφτά χρόνια πώλησης του μοντέλου, το TT Roadster βρήκε 110.319 ανυπόμονους αγοραστές, ενώ η ζήτηση του μοντέλου παραμένει ζωντανή και σήμερα.

Η Audi διεύρυνε το κοινό του Roadster προσφέροντάς το και με κίνηση στους εμπρός τροχούς, καθώς και με έναν κινητήρα 150 ίππων, σε αντίθεση με τους ισχυρότερους κινητήρες του coupe. Οι επόμενες γενιές του TT δεν έχουν καταφέρει να σημειώσουν την επιτυχία του αρχικού μοντέλου.





Honda S2000 (112.631)



Όπως σε μία κρίση μέσης ηλικίας, η Honda αποφάσισε να κάνει δώρο στον εαυτό της ένα σπορ αυτοκίνητο για τα 50α γενέθλιά της. Και όπως συνηθίζεται για τη Honda, το S2000 δε διέθετε τίποτα γερασμένο. Αντίθετα, ο δίλιτρος τετρακύλινδρος προσέφερε τη μεγαλύτερη ισχύ ανά λίτρο που είχαμε δει σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες μέχρι τότε, αποδίδοντας 240 ίππους. Ήταν αρκετός για να επιταχύνει το S2000 από 0 σε 100 χιλιόμετρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, τοποθετώντας το γιαπωνέζικο κάμπριο στην ίδια κλάση με τις Porsche Boxster και Mercedes SLK.

Μερικοί από τους αγοραστές των Γερμανών ανταγωνιστών θεώρησαν το S2000 κάπως σκληροπυρηνικό, αφού ο κινητήρας απολάμβανε τη λειτουργία σε υψηλές στροφές, όμως οι πωλήσεις που σημείωσε στη 10χρονη ζωή του δείχνουν ότι πολλοί απόλαυσαν αυτό το δώρο γενεθλίων.





MGF/TF (118.055)



Το MGF ανανέωσε με εξαιρετικό τρόπο τη συνταγή του φθηνού roadster που η MG υλοποιούσε από τη δεκαετία του 1920. Ο δημοφιλής κινητήρας, σε συνδυασμό με ένα ελαφρύ, κομψό αμάξωμα με ευέλικτη οδική συμπεριφορά, αποδείχθηκε εξίσου επιτυχημένος το 1995. Ακόμα και απέναντι στη Lotus Elise και το Mazda MX-5, το F σημείωσε καλές πωλήσεις και απέσπασε θετικά σχόλια, παρόλο που ο κινητήρας του Rover K απέκτησε τη φήμη ότι συνηθίζει να τινάζει την κυλινδροκεφαλή του.

Οι εντυπώσεις που άφησε το ανανεωμένο TF ήταν ανάμεικτες, αφού διέθετε μεγαλύτερη ιπποδύναμη, αλλά όχι την εξαιρετική ανάρτηση Hydragas. Οι πωλήσεις συνεχίστηκαν μέχρι την κατάρρευση της Rover και ξεκίνησαν πάλι μετά την εξαγορά του σήματος της MG από Κινέζους ιδιοκτήτες, αλλά μόλις 906 TF κατασκευάστηκαν σε αυτό το στάδιο.





Fiat 850 Spider (124.660)



Επίπονα όμορφο, ο σχεδιασμός του Fiat 850 Spider ήταν τόσο καλοζυγισμένος που ήταν σχεδόν αδύνατο να αντιληφθεί κανείς πόσο μικρό ήταν αυτό το roadster μέχρι να καθίσει στη θέση του. Οι κομψές γραμμές του κολακεύονταν και από την οροφή που αναδίπλωνε κάτω από ένα μεταλλικό κάλυμμα και πίσω από τα καθίσματα, ενώ ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος πίσω, όπως και στο απλό 850 saloon.

Το 850 Spider σημείωσε επιτυχία στις ΗΠΑ και ο αρχικός κινητήρας 843 κυβικών εκατοστών και 47 ίππων αντικαταστάθηκε από τον πιο πρόθυμο των 903 κυβικών και 49 ίππων. Βέβαια, λίγοι ασχολήθηκαν με τις επιδόσεις αυτού του roadster τη στιγμή που ήταν τόσο όμορφο.





Porsche Boxster (160.578)



Η σημασία της πρώτης γενιάς της Porsche Boxster είναι δύσκολο να υπερεκτιμηθεί. Πρόκειται πραγματικά για το αυτοκίνητο που έσωσε την Porsche από την κατάρρευση και της επέτρεψε να συνεχίσει την ανεξάρτητη πορεία της. Κάνοντας χρήση του μπροστινού μέρους της γενιάς 996 της Porsche 911 για να μειώσει το κόστος, η Boxter αποτέλεσε ένα εξαιρετικό διθέσιο roadster σε τιμή που λίγοι θεωρούσαν εφικτή για ένα αυτοκίνητο της εταιρείας το 1996.

Ο Γερμανός κατασκευαστής κατάφερε να διατηρήσει το ενδιαφέρον για το μοντέλο στην 8χρονη πορεία του, χάρη στις διακριτικές σχεδιαστικές αλλαγές και την επέκταση της γκάμας κινητήρων. Ο αρχικός εξακύλινδρος σε οριζόντια διάταξη αντικαταστάθηκε από τον πολύ καλύτερο 2,7 λίτρων το 2000, ενώ η Boxster S λανσαρίστηκε με κινητήρα 3,2 λίτρων και 249 ίππους το 1999. Λέει πολλά το γεγονός ότι το διθέσιο roadster της Porsche ξεπέρασε σε πωλήσεις το Audi TT Roadster Mk1 κατά 50.000 αυτοκίνητα σε ανάλογο διάστημα.





Alfa Romeo Spider (175.467)



Οι συνολικές πωλήσεις αντιστοιχουν σε όλες τις εκδόσεις της Alfa Romeo Spider, από την πρώτη του 1966 ως την τελευταία του 2011. Αλλά ακόμα και μόνη της, η αρχική Spider που διένυσε τέσσερις εκδόσεις ως το 1993 θα βρισκόταν και πάλι σε αυτή τη λίστα με 124.104 πωλήσεις.

Η 916 Spider της δεκαετίας του ’90 ήταν επίσης αρκετά επιτυχημένη δίπλα στο αδελφάκι της, την GTV coupe, με την Alfa να παράγει 39.000 μοντέλα στην ανοιχτή έκδοση. Η τελευταία έκδοση της σειράς Type 939 σημείωσε πτώση, με 12.363 αυτοκίνητα να περνούν τη γραμμή παραγωγής ανάμεσα στο 2007 και το 2011.





Fiat 124 Spider (178.439)



Μπορεί να μη σημείωσε τόσο υψηλές πωλήσεις όσο κάποιοι ανταγωνιστές του, αλλά το Fiat 124 Spider απόλαυσε μία μακροζωία που χαρακτηρίζει λίγα αυτοκίνητα. Λανσαρίστηκε το 1966 και ήταν ακόμα διαθέσιμο το 1985 με ελάχιστες αλλαγές, αποδεικνύοντας πόσο σωστά σχεδιασμένο ήταν από την αρχή.

Η Fiat προτίμησε απλές λύσεις για το 124 Spider, χρησιμοποιώντας έναν τετρακύλινδρο κινητήρα, κίνηση στους πίσω τροχούς και καθαρές γραμμές. Γνώρισε αρκετή επιτυχία στις ΗΠΑ και τα πήγε καλά ακόμα και στα ράλι. Ωστόσο η 124 Spider θα μπορούσε να είχε ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία αν η Fiat είχε παράγει μία δεξιοτίμονη εκδοχή, κάνοντας άνοιγμα σε μεγάλες αγορές όπως η Αγγλία, η Ιαπωνία και η Αυστραλία.





BMW Z4 (180.856)



Η πρώτη από τις πλέον τρεις γενιές της BMW Z4 ήταν και η πιο επιτυχημένη. Όντας γνωστή σαν E85 στη γλώσσα της BMW, η αρχική Z4 έδειχνε περισσότερη προσήλωση στον οδηγό σε σχέση με τον προκάτοχό της Z3. Ξεκινώντας με τους ζωντανούς και απαλούς εξακύλινδρους κινητήρες 2,5 και 3 λίτρων, το μοντέλο απέκτησε αργότερα και έναν φθηνότερο τετρακύλινδρο 2,2 λίτρων.

Υπήρχε επίσης το Z4M Roadster και το coupe αδελφάκι του, όπως και η Si coupé. Ωστόσο, η έκδοση με την αναδιπλούμενη οροφή κυριάρχησε στην εξάχρονη διάρκεια της παραγωγής της Z4.





MG Midget (226.427)



Το MG Midget είναι ένα διαχρονικά ελκυστικό μικρό σπορ αυτοκίνητο, το οποίο αποτέλεσε την έμπνευση για το Mazda MX-5 και τη Lotus Elan. Η MG γνώριζε ακριβώς το κοινό του αυτοκινήτου το 1961 και το κατασκεύασε ακριβώς με τις προδιαγραφές που το έκαναν όσο προσιτό και σβέλτο χρειαζόταν. Ξεκινώντας τη ζωή του με έναν ταπεινό κινητήρα 948 κυβικών εκατοστών, αναβαθμίστηκε σε 1098 και αργότερα σε 1275 κυβικά, πριν αποκτήσει τον κινητήρα 1,5 λίτρου της Triumph.

Σε κάθε περίοδο της παραγωγής του, το Midget ήταν πολύ δημοφιλές, όντας πολύ οικονομικό χάρη στο πολύ χαμηλό του βάρους – ανάμεσα σε 695 και 780 κιλά, ανάλογα με το μοντέλο. Κάπως έτσι, το Midget επέζησε και από την πετρελαϊκή κρίση των αρχών του ’70, με την παραγωγή του να φτάνει ως το 1979.





Mercedes-Benz SL (237.287)



Η γενιά R107 της Mercedes SL που παρουσιάστηκε το 1971 σημείωσε πενταπλάσιες πωλήσεις από την προηγούμενη που έγινε γνωστή ως «η παγόδα», με διάρκεια παραγωγής που έφτασε τα 20 χρόνια, σε σχέση με τα 8 του προηγούμενου μοντέλου. Αυτό δείχνει ότι η R107 διέθετε το σωστό μείγμα πολυτέλειας, οδηγικών χαρακτηριστικών και στυλ για την εποχή της.

Όντας εξίσου στο στοιχείο της στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σαν αξεσουάρ του τζετ σετ, η SL κράτησε ως το 1989 με λίγες διακριτικές αλλαγές και αναβαθμίσεις στον κινητήρα της. Σε αντίθεση με άλλα σύγχρονα μοντέλα της εποχής, δεν έχασε την αίγλη της πριν γίνει κλασσική, με αποτέλεσμα να επιζούν αρκετά αντίτυπα.





BMW Z3 (279.273)



Για ένα αυτοκίνητο που αρκετοί θεώρησαν ότι εξελίχθηκε βεβιασμένα και δεν ήταν τόσο ευχάριστο στην οδήγηση, η BMW Z3 βρήκε πολλούς πρόθυμους αγοραστές στα έξι χρόνια που κράτησε η παραγωγής της. Με το βασικό κινητήρα 1,9 λίτρου, η Z3 ανταγωνιζόταν το Mazda MX-5 και το MGF, ενώ με τον κινητήρα 3 λίτρων, αποτελούσε έναν ικανό ανταγωνιστή της Porsche Boxster.

Με την ανησυχία που εντάθηκε στις αρχές του ’70 για το ενδεχόμενο οι νομοθέτες να απαγορεύσουν τα κάμπριο για λόγους ασφαλείας, η Ford δεν προχώρησε στη δεύτερη γενιά του ανοιχτού μοντέλου. Το pony car της Αμερικής θα χρειαζόταν να περιμένει για να αποκτήσει υφασμάτινη οροφή ξανά μέχρι το 1983.





Ford Mustang (291.079)



Η πρώτη γενιά του Ford Mustang αποτέλεσε μία εξαιρετική επιτυχία, αν και η ανοιχτή έκδοση ήταν πολύ λιγότερο επιτυχημένη από τις Hardtop και Fastback. Η καλύτερη χρονιά για την ανοιχτή Mustang ήταν το 1965, με 73.149 αγοραστές, ενώ το 1971 αποτέλεσε το ναδίρ για το convertible με μόλις 6121 πωλήσεις.

Με την ανησυχία που εντάθηκε στις αρχές του ’70 για το ενδεχόμενο οι νομοθέτες να απαγορεύσουν τα κάμπριο για λόγους ασφαλείας, η Ford δεν προχώρησε στη δεύτερη γενιά του ανοιχτού μοντέλου. Το pony car της Αμερικής θα χρειαζόταν να περιμένει για να αποκτήσει υφασμάτινη οροφή ξανά μέχρι το 1983.





Triumph Spitfire (309.340)



Η απάντηση της Triumph στο MG Midget ήταν το Spitfire, το οποίο αποδείχθηκε περισσότερο επιτυχημένο από τον ανταγωνιστή του, με την παραγωγή να κρατάει από το 1962 ως το 1980. Το εντυπωσιακό είναι ότι ήταν η πέμπτη και τελευταία εκδοχή του Spitfire που σημείωσε τις υψηλότερες πωλήσεις, προσθέτοντας 91.137 αυτοκίνητα στο σύνολο.

Το σπανιότερο Spitfire ήταν το Mk2, το οποίο πωλήθηκε από το 1965 ως το 1967, αριθμώντας 37.409 αντίτυπα. Διέθετε 4 ίππους περισσότερους από τους 67 του αρχικού μοντέλου, οι οποίοι θεωρήθηκαν αρκετοί για ένα αυτοκίνητο βάρους μόλις 711 κιλών. Επιπρόσθετα, οι σπορ εκδόσεις της σειράς TR προσέθεσαν άλλες 250.000 πωλήσεις, με πολλά από αυτά τα μοντέλα να είναι ανοιχτά και την παραγωγή τους να κρατάει σχεδόν 30 χρόνια, μέχρι το 1981.





VW Golf Cabrio Mk1 (400.871)



Το Volkswagen Golf Cabriolet αποτελεί ένα απρόσμενο αυτοκίνητο αυτής της λίστας, μαρτυρώντας τη διαχρονική γοητεία της πρώτης γενιάς του Golf. Με το λανσάρισμά του το 1979 πλάι στη βασική γκάμα, απέκτησε σύντομα και το σήμα του GTI, μαζί με την ιπποδύναμη του γρήγορου hatchback.

Όταν η VW προχώρησε στη δεύτερη γενιά του Golf, το κόστος της εξέλιξης μίας έκδοσης κάμπριο αποδείχθηκε απαγορευτικά υψηλό. Το αποτέλεσμα ήταν ότι η συνέχιση της πώλησης του κάμπριο της πρώτης γενιάς, ακόμα και για μία σύντομη περίοδο όπου το Golf είχε μπει στην τρίτη του γενιά το 1993. Όταν έφτασε επιτέλους ο αντικαταστάτης του, οι πωλήσεις είχαν φτάσει το εντυπωσιακό νούμερο των 400.871 αυτοκινήτων.





Chevrolet Corvette (465.819)



Υπολογίζοντας το Convertible σαν ένα ενιαίο μοντέλο μέσα στη συνεχώς εξελισσόμενη γκάμα της Corvette, οι πωλήσεις του φτάνουν τις 465.819 ανάμεσα στο 1953 και το 2020. Από το 1953 ως το 1962, η ανοιχτή έκδοση ήταν η μόνη διαθέσιμη για το αμερικάνικο σπορ αυτοκίνητο, αν και πολλές παραγγελίες περιλάμβαναν την προαιρετική αφαιρούμενη σκληρή οροφή.

Μετά από την παρουσίαση της Corvette το 1953, όπου κατασκευάστηκαν 300 αυτοκίνητα, η χρονιά με τις χαμηλότερες πωλήσεις ήταν το 1955 με μόλις 700 αντίτυπα. Η καλύτερη ήταν το 1969, με 18.630 πωλήσεις ανοιχτών μοντέλων, αριθμός που είναι διπλάσιος από αυτόν των coupe μοντέλα που πωλήθηκαν φέτος.





MGB Roadster (513.276)



Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, το MGB Roadster ήταν το πρώτο σε πωλήσεις ανοιχτό σπορ αυτοκίνητο, μέχρι που το Mazda MX-5 έκλεψε τη θέση αντιγράφοντας τόσο επιτυχημένα τη συνταγή του. Σε κάθε περίπτωση, οι πάνω από μισό εκατομμύριο πωλήσεις του Roadster δείχνουν πόσο δημοφιλή ήταν αυτά τα απλά βρετανικά αυτοκίνητα που παράγονταν από το 1962 ως το 1980.

Το Roadster ήταν πιο επιτυχημένο από το coupe GT, το οποίο έγινε διαθέσιμο τρία χρόνια αργότερα. Ο βασικός σχεδιασμός του MGB δεν άλλαξε πολύ για 18 χρόνια, πράγμα που συνέβαλλε στην τελική πτώση των πωλήσεων, καθώς οι καταναλωτικές τάσεις κινήθηκαν προς τα γρήγορα hatchbacks, ενώ στις ΗΠΑ αναμενόταν η θέσπιση νομοθεσίας που θα απαγόρευε τα ανοιχτά αυτοκίνητα.





BMW 3 Series Convertible (523.446)



Η BMW σειράς 3 ήταν πάντα ένα ελκυστικό αυτοκίνητο, οπότε μία έκδοσή της με μαλακή οροφή αναμενόταν να την κάνει ακόμα πιο γοητευτική. Τελικά η BMW απευθύνθηκε στο γερμανικό οίκο Baur για να προχωρήσει στη μετατροπή, παράγοντας 19.021 αντίτυπα της ανοιχτής E21. Το μοντέλο δε διέθετε πλήρως αναδιπλούμενη οροφή, αλλά οροφή τύπου targa. Το ίδιο συνέβη με τα πρώιμα μοντέλα της δεύτερης γενιάς E30, πριν αποφασίσει η BMW την κατασκευή ενός πλήρως ανοιχτού μοντέλου.

Από αυτό το σημείο, οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν, με τη BMW να παράγει 143.425 E30 Convertible, τα οποία ακολούθησαν 165.000 αντίτυπα της τρίτης έκδοσης E36. Οι πωλήσεις κορυφώθηκαν με την επόμενη έκδοση E46, φτάνοντας περίπου τις 196.000. Στη συνέχεια, η BMW αντικατέστησε το μοντέλο με ένα που διέθετε αναδιπλούμενη σκληρή οροφή, την E93 του 2006.





Mazda MX-5 (1 εκατομμύριο)



Αντίθετα με ό,τι μάλλον περιμένατε, το Mazda MX-5 δεν είναι ο νικητής της λίστας μας. Σίγουρα πρόκειται για το πρώτο σε πωλήσεις roadster, ή σπορ αυτοκίνητο με μαλακή οροφή, όμως το γιαπωνέζικο αυτοκίνητο βρίσκεται στη δεύτερη θέση. Ωστόσο, ο αριθμός του ενός εκατομμυρίου, ο οποίος συνεχίζει να αυξάνει, σημαίνει ότι είναι απίθανο να νικηθεί ποτέ από οποιονδήποτε διθέσιο ανταγωνιστή.

Η πρώτη γενιά του MX-5 θα έφτανε από μόνη της αρκετά ψηλά στη λίστα μας, με τον εντυπωσιακό αριθμό των 421.107 πωλήσεων σε 8 χρόνια. Αυτό δείχνει πόσο σωστά σχεδίασε η Mazda το αυτοκίνητο από την αρχή, προσφέροντας διασκέδαση που παραπέμπει σε ένα MG, αλλά με γιαπωνέζικη αξιοπιστία. Η δεύτερη έκδοση προσέθεσε άλλες 350.000 πωλήσεις, ενώ με την τέταρτη που παρουσιάστηκε το 2015, το MX-5 ξεπέρασε το εκατομμύριο τον Απρίλιο του 2016.





Citroën 2CV (3.872.583)



Η εκπληκτική μακροζωία του Citroën 2CV το βοήθησε να φτάσει τα 4 εκατομμύρια πωλήσεις στα 42 χρόνια της παραγωγής του. Όλα τα μοντέλα έρχονταν με αναδιπλούμενη οροφή από καμβά, η οποία αποτελούσε αναπόσπαστο στοιχείο της επιτυχίας ενός αυτοκινήτου που σχεδιάστηκε για να προσελκύσει όλους όσους ήθελαν ένα φθηνό μέσο μεταφοράς. Η απλότητα του σχεδιασμού της οροφής επέτρεπε να απολαύσεις του φρέσκου αέρα κατά την οδήγηση σε μόλις λίγα δευτερόλεπτα. Σχεδιαστικά, το 2CV έχει θεωρηθεί το πιο ιδιοφυές αυτοκίνητο μετά το Ford Model T.

Δίπλα στα 3.872.583 2CV που κατασκευάστηκαν ανάμεσα στο 1948 και το 1990, μπορείτε να προσθέσετε και 1.443.583 αντίτυπα του ελαφρά ακριβότερου Dyane με ανάλογη οροφή. Το Dyane βασιζόταν στο πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη του 2CV, αποτελώντας ουσιαστικά μία διαφορετική εκδοχή του αυτοκινήτου, παρά το μοντέλο που θα το αντικαθιστούσε, όπως ήταν η αρχική πρόθεση.