Τα καλύτερα προσιτά μεταχειρισμένα γρήγορα hatchbacks που μπορείτε να αποκτήσετε (car.gr τιμές+χαρακτηριστικά)

Τίποτα δε μπορεί να σας ανεβάσει τη διάθεση στο κουραστικό περιβάλλον των καθημερινών μετακινήσεων, ή σε έναν άδειο δρόμο, όσο ένα γρήγορο hatchback. Δεν είναι απαραίτητο εξάλλου να ξοδέψετε πάρα πολλά για να απολαύσετε κάποιο από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας. Σας παρουσιάζουμε λοιπόν μία επιλογή από hot hatches σε αλφαβητική σειρά, με ενδεικτικές τιμές στην αγορά των μεταχειρισμένων:





Abarth 500 (από περίπου 9.000 €)



Όντας κάτι παραπάνω από ένα δυνατότερο Fiat 500, το μοντέλο διατέθηκε από την αρχή με το σήμα της ανεξάρτητης μάρκας Abarth. Αυτό σημαίνει ότι ο οίκος προσέφερε το hatchback με σπορ κινητήρες τούρμπο, σε μια εποχή που η Fiat δε διέθετε τίποτα ανάλογο, με αποτέλεσμα η Abarth να χρειαστεί έναν προφυλακτήρα που προεξείχε περισσότερο, ώστε να καταφέρει να φιλοξενήσει το intercooler. Υπάρχουν αρκετές ακόμα πινελιές που είναι μοναδικές για το Abarth, χωρίς να παραλείψουμε την ευελιξία του στις στροφές και τον ζωηρό ήχο που προέρχεται από την εξάτμιση.

Με τις τιμές να ξεκινούν από περίπου 9.000 ευρώ για ένα πρώιμο μοντέλο του 2009 που παραμένει σε καλή κατάσταση και με λογικό αριθμό χιλιομέτρων, το Abarth αποτελεί έναν στιλάτο τρόπο να φτάσετε στα 100 χιλιόμετρα σε 7,9 δευτερόλεπτα. Το μοντέλο Esseesse μειώνει αυτό το χρόνο σε 7,4 χάρη στις αναβαθμίσεις που περιλαμβάνει, αν και η ποιότητα κύλισης υπολείπεται. Καλύτερα να αναζητήσετε τη στάνταρ έκδοση ενός Abarth 500 και να ελέγξετε αν τα χερούλια που ανοίγουν τις πόρτες και το σύστημα πλύσης των τζαμιών λειτουργούν κανονικά.





Alfa Romeo Giulietta QV (από περίπου 13.000 €)



Όπως φανερώνει το λογότυπο με το τετράφυλλο τριφύλλι που συναντούμε σε αυτή την Alfa Romeo, το μοντέλο είναι κάπως σπάνιο. Λίγοι ήταν οι αγοραστές που αντιλήφθηκαν τις δυνατότητες ενός αυτοκινήτου που επιταχύνει από 0 σε 100 χιλιόμετρα σε 6,8 δευτερόλπετα, χάρη στον τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.750 κυβικών εκατοστών και 235 ίππων. Το εξωτερικό της είναι διακριτικό, με εξαίρεση τους όμορφους αλουμινένιους τροχούς 18 ιντσών, ενώ στο εσωτερικό της Giulietta συναντούμε καθίσματα επενδεδυμένα με δέρμα και σουέντ.

Με τιμή κοντά στις 13.000 ευρώ, μπορείτε να βρείτε από κάποιον ιδιώτη ένα αυτοκίνητο με περισσότερα χιλιόμετρα. Ωστόσο, τα έξοδα λειτουργίας είναι προσιτά, οπότε ακόμα και σε υψηλότερη τιμή, το μοντέλο δε θα σας κοστίσει πολύ. Ελέγξτε για διαρροές νερού στα πίσω φανάρια και στο κλείδωμα του χώρου αποσκευών, αλλά πέρα από αυτό, το αυτοκίνητο αποτελεί μία καλοφτιαγμένη εναλλακτική στο Volkswagen Golf GTI.





Audi S3 (από περίπου 12.000 €)



Θα μπορούσαμε να επιλέξουμε το παλαιότερο Audi S3 που μπορεί να αποκτηθεί με 5000 ευρώ και έχει αρχίσει να θεωρείται κλασσικό. Ωστόσο, το μοντέλο του 2006 αποτελεί ένα γρήγορο Audi της σύγχρονης εποχής, σε δελεαστική τιμή. Με περίπου 12.000 ευρώ μπορείτε να βρείτε ένα μοντέλο χωρίς προβλήματα, με μέσα διανυθέντα χιλιόμετρα και πλήρες ιστορικό service. Όχι κι άσχημα για ένα αυτοκίνητο που εκτοξεύεται στα 100 χιλιόμετρα μέσα σε 5,7 δευτερόλεπτα, χάρη στον δίλιτρο τούρμπο κινητήρα των 276 ίππων και την κίνηση στους 4 τροχούς.

Είναι πολύ λίγα τα προβλήματα που εμφανίζονται στο S3 αυτής της γενιάς, οπότε αναμένεται να μην απαιτήσει πολλά από το πορτοφόλι σας. Το έκκεντρο της αντλίας καυσίμου αξίζει να αντικατασταθεί, όπως και η βαλβίδα διαφυγής, μια που τα συγκεκριμένα εξαρτήματα είναι φθηνά. Προσοχή σε μοντέλα που έχουν υποστεί βελτιώσεις, οι οποίες μειώνουν το χρόνο ζωής του κιβωτίου ταχυτήτων και του συμπλέκτη.





BMW 130i (από περίπου 10.000 €)



Η BMW 135i είναι γρηγορότερη, αλλά η 130i μπορεί να αποκτηθεί σχεδόν στη μισή τιμή, αποτελώντας ένα ελκυστικό γρήγορο hatchback. Με 262 ίππους, έναν αξιαγάπητο εξακύλινδρο σε οριζόντια διάταξη κινητήρα, κίνηση στους πίσω τροχούς και επιτάχυνση 0-100 σε 6,1 δευτερόλεπτα, η 130i παραμένει ένα πολύ διασκεδαστικό αυτοκίνητο. Στις χαμηλότερες τιμές πώλησης, θα πρέπει να προσέξετε για το ενδεχόμενο βλάβης στην αντλία νερού, για διαρροές στη φλάντζα του ψυγείου λαδιού, καθώς και για οποιοδήποτε τρέμουλο κατά το φρενάρισμα. Η αντικατάσταση των ελαστικών run-flat βελτιώνει δραματικά την ποιότητα κύλισης.

Αν δεν υπάρχει κανένα από τα παραπάνω προβλήματα, η 130i αποτελεί έναν εξαιρετικό τρόπο να γνωρίσετε διακριτικά τις απολαύσεις ενός γρήγορου hatchback. Λίγοι θα της ρίξουν μία δεύτερη ματιά, αφού μόνο οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και ο προφυλακτήρας των εκδόσεων M Sport την προδίδουν σε σχέση με μία συνηθισμένη 118d.





Citroen DS3 DSport (από περίπου 9.500 €)



Αν σκεφτείτε κάπως διαφορετικά, μπορεί να ανακαλύψετε ένα hot hatchback 8 χρόνων με εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Με μόλις 10.000 ευρώ μπορείτε να αποκτήσετε ένα Citroen DS3 DSport με 130.000 χιλιόμετρα, το οποίο μπορεί να επιταχύνει στα 100 χιλιόμετρα σε 7,3 δευτερόλεπτα. Μπορεί να μην είναι τόσο γρήγορο όσο ένα Renault Clio RS, αλλά είναι ευκολότερο στην καθημερινή συμβίωση χάρη στην πιο άνετη ανάρτηση και το χαμηλότερο κόστος λειτουργίας.

Αυτό που πρέπει να ελέγξετε πριν αγοράσετε ένα Αυτό που πρέπει να ελέγξετε πριν αγοράσετε ένα DS3 DSport είναι ο κινητήρας και ειδικά το τούρμπο και η αντλία νερού. Αν το αυτοκίνητο δείχνει διστακτικό κατά την επιτάχυνση, ή ο κινητήρας ρετάρει, αναζητήστε ένα άλλο DSports, μια που υπάρχουν αρκετά για να επιλέξετε. Στα υπόλοιπα σημεία, το Citroen είναι αξιόπιστο και με χαμηλό κόστος χρήσης, ενώ ανταμείβει τον οδηγό με την οδική συμπεριφορά του. DS3 DSport είναι ο κινητήρας και ειδικά το τούρμπο και η αντλία νερού. Αν το αυτοκίνητο δείχνει διστακτικό κατά την επιτάχυνση, ή ο κινητήρας ρετάρει, αναζητήστε ένα άλλο DSports, μια που υπάρχουν αρκετά για να επιλέξετε. Στα υπόλοιπα σημεία, το Citroen είναι αξιόπιστο και με χαμηλό κόστος χρήσης, ενώ ανταμείβει τον οδηγό με την οδική συμπεριφορά του.





Ford Fiesta ST (από περίπου 13.000 €)



Το 2013 θα καταγραφεί σαν μία από τις καλύτερες χρονιές για τα γρήγορα Ford χάρη στο λανσάρισμα του Fiesta ST. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες εκδόσεις της σειράς ST που ήταν ελαφρά σβέλτες, αλλά όχι γρήγορες, το συγκεκριμένο μοντέλο ερχόταν με έναν τούρμπο κινητήρα 1,6 λίτρου και 180 ίππους στη βασική έκδοση, ή με 200 ίππους αν επιλέγατε το πακέτο της Mountune. Σε κάθε περίπτωση, ήταν και παραμένει ένα πολύ διασκεδαστικό αυτοκίνητο σε μικρό πακέτο.

Η υψηλή ζήτηση του Fiesta ST έχει κρατήσει τις τιμές ψηλά, οπότε θα χρειαστεί να ξοδέψετε γύρω στις 13.000 ευρώ για ένα μοντέλο με 150.000 χιλιόμετρα, το οποίο συνεχίζει να διαθέτει αρκετό χρόνο ζωής, αλλά καλό θα ήταν να ελέγξετε για ήχους χτυπήματος από τον κινητήρα, ή την ανάρτηση. Για έναν υγιή κινητήρα, μελετήστε το βιβλίο service για να σιγουρευτείτε ότι χρησιμοποιήθηκαν ποιοτικά λιπαντικά κάθε 20.000 χιλιόμετρα, ή 12 μήνες.





Ford Focus ST (από περίπου 8000 €)



Αν δε σας απασχολεί αν το hot hatch που θα αποκτήσετε ενδέχεται να έχει διανύσει πάνω από 150.000 χιλιόμετρα, η δεύτερη γενιά του Ford Focus ST είναι εξαιρετική. Αν και κάποιοι είχαν δυσανασχετήσει ακούγοντας για τον πεντακύλινδρο κινητήρα της Volvo , οι 221 ίπποι του προσέφεραν επιτάχυνση 0-100 σε 6,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 240 χιλιομέτρων. Όχι κι άσχημα για ένα αυτοκίνητο που παρέμενε εξίσου πρακτικό με κάθε άλλο Focus.

Η έκδοση ST-3 διαθέτει τον καλύτερο εξοπλισμό και ήταν δημοφιλής, οπότε δεν υπάρχει λόγος να αναζητήσετε κάποια με χαμηλότερο εξοπλισμό. Ενδεχόμενοι θόρυβοι που προέρχονται από την ανάρτηση, οφείλονται συνήθως σε φθαρμένους δακτύλιους απορρόφησης και η αντικατάστασή τους είναι φθηνή, ενώ ο συμπλέκτης μπορεί να παρουσιάσει φθορά και να ολισθαίνει, οπότε ελέγξτε για αυτό στη δοκιμαστική σας βόλτα. Αν ακούτε σφύριγμα από το τούρμπο, η αιτία είναι συνήθως το διάφραγμα του φίλτρου λαδιού, ενώ αν λείπει δύναμη από τον κινητήρα, μπορεί να χρειάζεται αντικατάσταση της σωληνοειδούς βαλβίδας του τούρμπο. Τα τελευταία προβλήματα λύνονται εύκολα.





Honda Civic Type R FN2 (από περίπου 11.000 €)

Η δεύτερη γενιά του Honda Civic Type R FN2 του 2007 ίσως να αποτελεί ένα από τα καλύτερα προσιτά γρήγορα hatchbacks που θα μπορούσατε να βρείτε. Διαθέτει έναν παραληρηματικά εύστροφο δίλιτρο κινητήρα, άψογο χειροκίνητο κιβώτιο, πολύ καλή οδική συμπεριφορά, ενώ είναι και πρακτικό, παρόλο που δεν υπάρχει πεντάθυρη έκδοση. Κάποιοι θεωρούν ότι η οδική του συμπεριφορά δεν είναι εξίσου ακριβής με του προηγούμενο μοντέλου εξαιτίας του ημιάκαμπτου πίσω άξονα, αλλά στην πραγματικότητα δεν πρόκειται να αντιληφθείτε καμία διαφορά σε δημόσιους δρόμους.

Αναζητήστε την έκδοση GT του Type R για να αποκτήσετε σύστημα ελέγχου κλίματος. Ελέγξτε αν το κιβώτιο κρατάει την τρίτη ταχύτητα καθώς επιταχύνετε δυνατά, για να διασφαλίσετε ότι το συγχρονιζέ δεν είναι φθαρμένο και το κιβώτιο δε χρειάζεται ανακατασκευή. Πέρα από αυτά, δεν υπάρχει κάτι που θα έπρεπε να σας απασχολεί σε ένα Type R που συνοδεύεται από πλήρες ιστορικό service.





Mazda3 MPS (από περίπου 7.500 €)



Το Mazda 3 MPS του 2003 είναι σπάνιο, αλλά χάρη στον κινητήρα 2,3 λίτρων με 256 ίππους, ήταν ένα από τα γρηγορότερα hot hatches της εποχής. Η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 250 χιλιόμετρα, με τα 100 να φτάνουν σε 6,1 δευτερόλεπτα, οπότε μπορούσε να κονταροχτυπηθεί με τους γρηγορότερους ανταγωνιστές του. Όμως το Mazda δεν είχε την επιτυχία του Focus ST και του Golf GTI, οπότε παραμένει δυσεύρετο.

Ωστόσο, αρκετοί οδηγοί εκτιμούν το MPS, πράγμα που εμποδίζει τις τιμές να πέσουν πολύ, με αποτέλεσμα να απαιτούνται περίπου 7 με 8.000 ευρώ για να αποκτήσετε ένα καλοδιατηρημένο μοντέλο με λιγότερα από 150.000 χιλιόμετρα. Ελέγξτε για χτύπους από τον κινητήρα, οι οποίοι μπορεί να μαρτυρούν έναν φθαρμένο ενεργοποιητή μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Αφουγκραστείτε επίσης για θορύβους από το κιβώτιο ταχυτήτων και το διαφορικό, οι οποίοι θα μπορούσαν να λυθούν με μία αλλαγή λιπαντικών.





MINI Cooper S (από περίπου 6.500 €)



Θα μπορούσατε να βρείτε ένα MINI Cooper S πρώτης γενιάς που κατασκευάστηκε από τη BMW σε ακόμα χαμηλότερη τιμή, αλλά θα λέγαμε ότι 6.500 ευρώ είναι μία καλή τιμή για ένα αυτοκίνητο που η κατάστασή του δεν είναι λίγο από την απόσυρση. Το μικρό υπερτροφοδοτούμενο μοντέλο είναι πάρα πολύ διασκεδαστικό στην οδήγηση και παραμένει γρήγορο με τα σημερινά δεδομένα, επιταχύνοντας στα 100 χιλιόμετρα σε 7,2 δευτερόλεπτα. Το hatchback είναι περισσότερο ελκυστικό, αφού η έκδοση convertible υπολείπεται αρκετά σε στρεπτική ακαμψία.

Το μοντέλο ήταν αρκετά δημοφιλές, οπότε η εύρεση μίας έκδοσης της αρεσκείας σας δεν είναι δύσκολη. Ελέγξτε για διαρροές από το δοχείο ψυκτικού υγρού, το οποίο μπορεί να ραγίσει, καθώς και για θορύβους από το κιβώτιο ταχυτήτων. Ο υπερτροφοδότης χρειάζεται service κάθε 150.000 χιλιόμετρα, πράγμα που μπορεί να σας κοστίσει γύρω στα 400 ευρώ, οπότε συνυπολογίστε τα στην τιμή αγοράς αν δεν υπάρχει η καταγραφή στο ιστορικό service του μοντέλου.





Opel Astra OPC (από περίπου 7.000 €)



Οι τιμές του Opel Astra OPC του 2005 δείχνουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια. Με την απόσυρση των μοντέλων που ήταν σε κακή κατάσταση, η εκτίμηση για τα καλύτερα δείγματα αυξάνεται. Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς γιατί, αφού ήταν ένα παλιό καλό γρήγορο hatchback που απέδιδε τη δύναμη του με ωμό τρόπο. Για την εποχή, 237 ίπποι ήταν αρκετοί, με την επιτάχυνση 0-100 να απαιτεί 6,2 δευτερόλεπτα.

Με τα περισσότερα OPC που ήταν σε κακή κατάσταση να έχουν πλέον μείνει εκτός αγοράς, είναι ευκολότερο να βρει κανείς ένα καλό δείγμα. Αναζητήστε ένα απείραχτο αυτοκίνητο, καθώς οι βελτιώσεις καταπονούν το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι γνωστό ότι δεν έχει αρκετά δυνατά ρουλεμάν στην πρώτη και την έκτη ταχύτητα. Ο καπνός που βγαίνει από την εξάτμιση οφείλεται είτε σε φθορά στις σφραγίδες των βαλβίδων, είτε στο ότι το τούρμπο χρειάζεται ανακατασκευή.





Opel Corsa OPC (από περίπου 9.000 €)



Το Opel Corsa OPC του 2007 έδειχνε ξεκάθαρα ότι ήταν ένα hot hatch. Διέθετε 186 ίππους χάρη στον τούρμπο κινητήρα 1,6 λίτρου, όταν οι περισσότεροι αντίπαλοί του είχαν στη διάθεσή τους 150 ίππους. Η επιτάχυνση στα 100 χιλιόμετρα απαιτούσε μόλις 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ οι εκδόσεις Nurburgring και Clubsport ήταν ακόμα γρηγορότερες, χάρη στους αναβαθμισμένους κινητήρες 202 ίππων.

Ένα ατρακάριστο, φροντισμένο Corsa OPC κοστίζει από 9.000 ευρώ, παρέχοντας επίσης αρκετό εξοπλισμό, αν όχι την τελευταία λέξη στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, ή τον πιο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα. Αν ο κινητήρας δείχνει αδύναμος ή θορυβώδης, το πιθανότερο είναι ότι το τέταρτο πιστόνι υποφέρει από ένα γνωστό ζήτημα με την ψύξη. Σε αυτή την περίπτωση, αναζητήστε κάποιο άλλο, ή συνυπολογίστε την εγκατάσταση νέων πιστονιών. Πέρα από αυτό, το OPC είναι ένα στιβαρό αυτοκίνητο.





Peugeot 208 GTI (από περίπου 11.500 €)



Το σήμα GTI σε ένα μικρό Peugeot οδηγεί αναπόφευκτα σε συγκρίσεις με το θρυλικό 205 GTI. Αλλά θα ξεχάσουμε αυτή την ανούσια αντιπαραβολή για να πούμε ότι το 208 αποτελεί μία συνετή επιλογή μικρού γρήγορου hatchback. Ο τούρμπο βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρου του χαρίζει επιτάχυνση 0-100 σε 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ το αυτοκίνητο έχει επιδέξια οδική συμπεριφορά, με άνετη κύλιση και καλά εξοπλισμένη καμπίνα.

Δεν υπάρχουν σημαντικά προβλήματα αξιοπιστίας που αφορούν το 208 GTI. Κάποια από τα πρώτα μοντέλα εμφάνισαν πρόωρη φθορά στην αλυσίδα χρονισμού, όμως το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε. Μερικοί οδηγοί δεν ενθουσιάζονται με το μικρό τιμόνι που είναι τοποθετημένο χαμηλά και τον πίνακα οργάνων που βρίσκεται αρκετά ψηλά, όμως είναι κάτι που συνηθίζεται.





Renault Megane RS (από περίπου 7.500 €)



Σε αντίθεση με το σπάνιο Renault Megane R26.R που αποτελεί ήδη ένα πραγματικά κλασσικό αυτοκίνητο, το δημοφιλέστερο γρήγορο αδελφάκι του που λανσαρίστηκε το 2004 παραμένει εκπληκτικά προσιτό. Με 7.500 € μπορείτε να αποκτήσετε ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της εποχής για την κατηγορία του, χάρη στον τούρμπο δίλιτρο κινητήρα με 222 ίππους. Ομολογουμένως, το Renaultsport Megane δεν ήταν τόσο σκληροπυρηνικό όσο κάποιοι έλπιζαν, πράγμα που εξηγεί τις μεταγενέστερες ειδικές εκδόσεις.

Σήμερα, αυτός είναι ο λόγος που το Megane είναι εύκολο στην καθημερινή χρήση και το κόστος λειτουργίας του δεν είναι υψηλό. Πολλά από τα μοντέλα που δεν ήταν αρκετά ελκυστικά έχουν πλέον μείνει εκτός αγοράς, με αποτέλεσμα να παραμένουν οι τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις που φτάνουν τα 100 χιλιόμετρα σε 6,5 δευτερόλεπτα. Η διαβόητη πίσω όψη του δείχνει όμορφη ακόμα και σήμερα, ενώ ο κινητήρας παραμένει σε καλή κατάσταση εφόσον ο ιμάντας χρονισμού αντικαθίσταται κάθε 115.000 χιλιόμετρα.





Seat Leon Cupra (από περίπου 7.000 €)



Το Leon δεύτερης γενιάς ήταν κομψότερο από τον προκάτοχό του. Η έκδοση Cupra το έκανε ακόμα ελκυστικότερο χάρη στον δίλιτρο τούρμπο κινητήρα 237 ίππων, ο οποίος ήταν αρκετός για να του προσφέρει τελική ταχύτητα 250 χιλιομέτρων και επιτάχυνση 0-100 σε 6,4 δευτερόλεπτα, νικώντας το ξαδελφάκι του Volkswagen Golf GTI παρά το χαμηλότερο κόστος. Το ίδιο συνεχίζει να ισχύει και σήμερα, αφού ένα Golf GTI παρόμοιας ηλικίας και χιλιομέτρων κοστίζει περισσότερο.

Αυτό καθιστά το SEAT μία πραγματική ευκαιρία, ειδικά αφού είναι γρήγορο και με καλή οδική συμπεριφορά. Το συγκεκριμένο Leon δεν παρουσιάζει πολλά προβλήματα, αλλά δώστε προσοχή σε ένα αυτοκίνητο όπου είναι αναμμένες οι ενδείξεις προειδοποίησης για το ABS ή του ESP στο ταμπλό, αφού αυτό μαρτυρά πρόβλημα με την αντλία του ABS, η αντικατάσταση της οποίας κοστίζει.





Skoda Octavia vRS (από περίπου 8.500 €)



Λίγα γρήγορα hatcbacks προσφέρουν τόσες επιλογές όπως η δεύτερη γενιά του Skoda Octavia vRS που κυκλοφόρησε το 2005. Υπήρξε διαθέσιμο σαν hatch ή estate, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και με πετρελαιοκινητήρες, ή βενζινοκινητήρες. Η επιλογή μας θα ήταν το βενζινοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το station wagon θα ήταν καλή επιλογή για όσους αναζητούν ένα διακριτικό hot hatch. Όποιο κι αν διαλέξετε, είναι γρήγορα, ικανά και αξιόπιστα.

Από το 2009, ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας απέκτησε αλυσίδα χρονισμού στη θέση του ιμάντα, ενώ και οι δύο αποδίδουν 197 ίππους. Ελέγξτε αν ο ιμάντας αντικαταστάθηκε κάθε 130.000 χιλιόμετρα, ή τέσσερα χρόνια, προσέχοντας για μεταλλικούς θορύβους σε μεταγενέστερα μοντέλα που θα μπορούσαν να μαρτυρούν φθορά στην αλυσίδα. Τα παλαιότερα μοντέλα θεωρούνται πιο αξιόπιστα, οπότε επιλέξτε με κριτήριο την κατάσταση και όχι το έτος κυκλοφορίας.





Volkswagen Golf GTI (από περίπου 10.000 €)



Το Golf GTI 5ης γενιάς χρειαζόταν να είναι καλό, ύστερα από την απογοήτευση που προκάλεσε το προηγούμενο μοντέλο. Και πραγματικά, πέτυχαν τη συνταγή: όμορφη εμφάνιση, ζωντανός και απαλός δίλιτρος τούρμπο κινητήρας με 197 ίππους και εξαιρετική οδική συμπεριφορά που έσβησε τις κακές αναμνήσεις της 4ης γενιάς. Το GTI είχε επιστρέψει όντας πιο γοητευτικό από ποτέ, σε τρίθυρη ή πεντάθυρη εκδοχή.

Το μοντέλο παραμένει ελκυστικό και η αξία μεταπώλησης υψηλή, οπότε υπολογίστε γύρω στις 10.000 ευρώ για ένα μοντέλο σε πολύ καλή κατάσταση, με λιγότερα από 150.000 χιλιόμετρα. Τα πεντάθυρα κοστίζουν λίγο παραπάνω, ενώ οι περισσότεροι αγοραστές αναζητούν τις ζάντες Monza 18 ιντσών. Ελέγξτε τους μπροστινούς θόλους για πιθανές σκουριές, ή για απότομη λειτουργία του κιβωτίου DSG που μπορεί να μαρτυρά επικείμενη βλάβη. Ο κινητήρας έχει μερικά αδύναμα σημεία, όπως προβληματικό πολλαπλασιαστή, και φθορές στα ποτηράκια εκκεντροφόρων και τη βαλβίδα ανακούφισης τούρμπο. Ωστόσο, όλα αυτά μπορούν να διορθωθούν σε λογικές τιμές, διασφαλίζοντας την καλή μελλοντική λειτουργία ενός γρήγορου hatchback που αναμένεται να γίνει κλασσικό.





Volkswagen Scirocco (από περίπου 8500 €)



Ενώ η τρίτη γενιά του Volkswagen Scirocco που λανσαρίστηκε το 2008 να μην έχει αντικατασταθεί, το αυτοκίνητο συνεχίζει να δείχνει αξιοσημείωτα φρέσκο. Αυτό έχει συμβάλλει στο να κρατήσει την αξία του, αφού θα χρειαστείτε γύρω στις 8.500 ευρώ για να βρείτε ένα καλοδιατηρημένο πρώιμο μοντέλο. Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε βενζινοκινητήρες 1,4 και 2 λίτρων, ή στο δίλιτρο τούρμπο πετρελαιοκινητήρα, μια που όλοι τους προσφέρουν αξιοπρεπείς επιδόσεις.

Ο μεγαλύτερος βενζινοκινητήρας μπορεί να αποδειχτεί ευάλωτος σε μία σειρά γνωστών ζητημάτων, αλλά όλα τους μπορούν να αποφευχθούν κατά το service. Σε όλες τις εκδόσεις, ελέγξτε αν η αλλαγή σε δεύτερη ταχύτητα γίνεται ομαλά. Αν όλα είναι εντάξει, μένει να απολαύσετε την οδική συμπεριφορά ενός ξεχωριστού hatchback.





Volvo C30 T5 (από περίπου 8.000 €)



Το δυσκολότερο πράγμα με αυτό το γρήγορο hatchback είναι να καταφέρετε να βρείτε ένα. Το Volvo C30 T5 σημείωσε χαμηλές πωλήσεις και οι ιδιοκτήτες έχουν την τάση να θέλουν να το κρατήσουν, πράγμα που εξηγείται εύκολα, αφού το μικρό σουηδικό μοντέλο διαθέτει έναν πεντακύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων με 227 ίππους, τον οποίο συνήθως συναντούσαμε σε περιπολικά V70. Στο C30, αρκούσε για επιτάχυνση 0-100 σε 6,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 240 χιλιομέτρων.

Τα καλά νέα είναι ότι ο κινητήρας είναι πολύ στιβαρός και το ίδιο ισχύει για το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το πεντατάχυτο αυτόματο απαιτεί αλλαγή λιπαντικών κάθε 80.000 χιλιόμετρα για να διατηρηθεί σε καλή κατάσταση. Ο κλιματισμός είναι επιρρεπής σε βλάβες εξαιτίας της τάσης του συμπυκνωτή να χαλάει, ενώ το μοτέρ του πίσω υαλοκαθαριστήρα μπορεί επίσης να παρουσιάσει πρόβλημα.


Αν θέλετε και εσείς να βρείτε το επόμενο μεταχειρισμένο σας hatchback, επισκεφτείτε ένα από τα 4 καταστήματά μας ή ανακαλύψτε τα στην ιστοσελίδα μας εδώ.

Πηγή για τιμές αυτοκινήτων: car.gr