Mercedes-Benz 300 SL Gullwing 1955



Ένα πραγματικά κλασικό αυτοκίνητο που έγραψε ιστορία από την πρώτη μέρα. Από τότε η Mercedes-Benz 300 SL Gullwing τραβάει τα βλέμματα, ενώ πολλοί το έχουν χαρακτηρίσει ως πιθανώς το «καλύτερο κλασικό αυτοκίνητο όλων των εποχών»! Ο Max Hoffman, διανομέας της Mercedes στην Νέα Υόρκη και επίσημος εισαγωγέας της Daimler-Benz στις ΗΠΑ, πρότεινε στην διεύθυνση της Daimler-Benz AG στην Στουτγάρδη ότι μια πολυτελής έκδοση του αγωνιστικού W194 Gran Prix θα ήταν μια εμπορική επιτυχία, ιδιαίτερα στην Αμερική. Χωρίς αμφιβολία, οι πόρτες "Gullwing " είναι απόλυτα υπεύθυνες για τον συνολικό θαυμασμό του αυτοκινήτου. Όταν ο κόσμος είδε για πρώτη φορά τον Hermann Lang, να αναρριχείται από το αυτοκίνητό του μετά τη νίκη του, στο Le Mans το 1952, δεν θα μπορούσε να δημιουργηθεί μεγαλύτερη αίσθηση θαυμασμού από οτιδήποτε άλλο στην ιστορία της αυτοκίνησης. Στην πραγματικότητα, αυτές οι πόρτες ήταν απλώς ένα τέχνασμα, διότι το σασί του 300SL και η υψηλή περβάζια καθιστούσαν αναγκαία την άρθρωση της πόρτας στην οροφή. Ακόμη και με τις προς τα πάνω ανοιγόμενες πόρτες, η 300 SL λόγω του ασυνήθιστα υψηλού περβαζιού, καθιστούσε προβληματική την είσοδο και την έξοδο από το πιλοτήριο του αυτοκινήτου. Τέτοια ήταν η αναταραχή που προκάλεσε, ώστε οι διοργανωτές του Mille Miglia (όπου 300SLs πήρε τη δεύτερη και τέταρτη) προσπάθησαν να τις απαγορεύσουν. Το παρατσούκλι «SL» (μεταφράστηκε στα αγγλικά ως Sport Light), το οποίο αντανακλούσε την πρωτοποριακή χρήση συγκολλημένου, σωληνοειδή χάλυβα και την εξαιρετικά ελαφριά κατασκευή πλαισίου που ζύγιζε μόνο 182 κιλά. Το αυτοκίνητο χαρακτήριζε επίσης η πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση εκτός από ψεκασμό καυσίμου, 3.0-λίτρων OHC εξακύλινδρου κινητήρας με ξηρό κάρτερ λαδιού. Ο κινητήρας κλίνει προς την μια πλευρά προκειμένου να μειωθεί το ύψος του εμπρόσθιου άκρου. Η δύναμη της 300SL Gullwing βαθμολογήθηκε με 215 ίππους πέδησης σε 5.800 rpm (DIN), τα οποία παραδίδονται μέσω του μηχανικού κιβωτίου τεσσάρων ταχυτήτων. Με 259 kmh κορυφαία ταχύτητα και 0-100 επιτάχυνση σε περίπου οκτώ δευτερόλεπτα, έκανε την 300 SL ο ταχύτερος αυτοκίνητο της εποχής του. Περισσότερο από το 80% της συνολικής παραγωγής του οχήματος, περίπου 1.400 αυτοκίνητα πουλήθηκαν στις ΗΠΑ, καθιστώντας το Gullwing τη πρώτη Mercedes-Benz ευρέως επιτυχημένη σε ξένη αγορά. Το 300 SL συνδέεται με την αλλαγή της εικόνας της εταιρείας στην Αμερική. Το 1957 η Mercedes-Benz προσφέρει το coupe 300SL στο αμερικανικό στρατιωτικό προσωπικό για $ 6,200 με pick-up σχεδιασμό από το εργοστάσιο. Στις μέρες του, μερικοί από τους παγκοσμίως κορυφαίους οδηγούς αγώνων οδήγησαν το 300SL Gullwing. Ανάμεσα τους, ο αναμφισβήτητα νούμερο ένα οδηγός αγώνων, Sir Stirling Moss, ο οποίος κατέχει το "forever" ρεκόρ διαδρομής στο διάσημο Mille Miglia του 1955. Όλα αυτά προστίθενται στο ρομαντισμό ενός αυτοκινήτου που φάνηκε από την αρχή ότι προορίζεται να γίνει ένας θρύλος. Το 300SL Gullwing είχε όλα τα σωστά συστατικά για να γίνει ένα από τα πιο απίστευτα κλασικά αυτοκίνητα όλων των εποχών!